۲۷ دستگاه کنتور هوشمند بر روی چاه‌های آب پروانه‌دار پردیس نصب شد

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از نصب ۲۷ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه‌های پروانه دار طی یک هفته کاری در محدوده عملکرد این شرکت خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، وحید مرادی نسب روز چهارشنبه در این باره به خبرنگاران گفت: باتوجه به وضعیت بحرانی سفره آب زیرزمینی دشت تهران و بدلیل افت سطح آب و برداشت های بی رویه و بدون برنامه از آبخوان، به منظور امکان مدیریت منابع آب و کنترل میزان بهره برداری از چاه های پروانه دار و کمک به تعادل بخشی منابع آبی ضروری است کلیه چاه های پروانه دار به کنتور حجمی و هوشمند مجهز شود.

وی افزود: شرکت آب منطقه ای در راستای انجام تکالیف قانونی و با پیگیری های به عمل آمده نسبت به نصب ۲۷ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند توسط مالکین بر روی چاه های مجاز با مصارف، صنعت، خدمات، کشاورزی و خانگی حوزه عملکرد اقدام و این گام مهمی در جهت مدیریت مصرف بر منابع آب زیرزمینی است.

مرادی نسب خاطرنشان کرد: نصب کنتور بر روی چاه ها یکی از طرح های مهم تعادل بخشی بوده که امور منابع آب تهران و پردیس در جایگاه حاکمیتی خود این طرح را جهت مدیریت منابع آب شهرستان پیگیری ویژه خواهد کرد.

این مسئول یادآور شد: شرکت متبوعش بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد

حوزه عملکرد شرکت آب منطه ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوههای البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان های قم و مرکزی محدود می شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفرا را تحت پوشش دارد.

حوزه عملکرد این شرکت شامل کل استان تهران وحوزه آبریز سد لار دراستان مازندران و از محدوده های مطالعاتی اشتهارد، قطعه چهار، هشتگرد ،تهران – کرج، ورامین دماوند، لواسانات، فیروزکوه و هومند آبسرد تشکیل شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا