۲۴۹ اثر نقاشی خط به دبیرخانه عهدواره مهدویت در پردیس ارسال شد

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران اعلام کرد: درپی فراخوان عهدواره مهدویت از بهمن ماه سال ۱۴۰۰ تا زمان ارسال تعیین شده بیش از سه هزار اثر هنری به دبیرخانه ارسال شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، میثم مرادی در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه بخش نقاشی خط عهدواره مهدویت در بومهن به خبرنگاران گفت: سال ۱۴۰۰ جشن نیمه شعبان مطابق با تقویم قمری ۲ بار جشن عید نیمه شعبان را برگزار کردیم و این اداره برگزاری عهد واره مهدویت با ۱۶ موضوع هنری در ۱۶ شهرستان استان تهران را در دستورکار خود قرار داد.

وی با اشاره به تصمیم شورای سیاست گذاری این عهدواره، اظهار داشت: هنرمندان آثار فرهنگی، هنری، ادبی، سینمایی، را به دبیرخانه رشته های مرتبط در هر شهرستان ارسال کردند و دبیرخانه رشته نقاشی خط در شهرستان پردیس تعیین شد که همکاری هنرمندان با دبیرخانه، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان و انجمنهای مردمی قابل تقدیر است.

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران خاطرنشان کرد: داروی آثار هنری ارسالی با حضور داورانی که هر یک از آنها اساتید به نام در عرصه خوشنویسی و خط بودند انجام و امروز در اختتامیه نتیجه داوری آثار اعلام شد.

مرادی افزود: با استفاده از تجربه و پیشنهادهای هنرمندان شرکت کننده در عهد واره داوران، هنرمندان پیشکسوت در نیمه شعبان سال ۱۴۰۱ عهدواره مهدویت را بی نقص برگزار خواهیم کرد.

وی با اشاره به برگزاری اختتامیه ملی و متمرکز که روز دوشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه برگزار خواهد شد، گفت: آثاری که در قالب چاپ به صورت کتاب و آثارنمایشی در قالب اجرا در صحنه تاتر و یا ساخت فیلم در مقابل دوربین جمع آوری و در قالب مجموعه‌ای متشکل از آثار فاخر و برگزیده تولید و خلق شده، نگهداری خواهد شد.

*۲۴۹ اثر نقاشی خط به دبیرخانه عهدواره مهدویت در پردیس ارسال شد

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پردیس گفت: این رویداد هنری برای نخستین بار در کشور برگزار شد و از ۲۴۹ اثر ارسالی به عهدواره مهدویت ۷۵ اثر مربوط به بانوان بود.

حجت الاسلام مجید عبدالهی در حاشیه برگزاری آیین اختتامیه عهد واره مهدویت در فرهنگسرای مهر شهر بومهن، اظهار داشت: آغاز به کار دبیرخانه نقاشی خط در پردیس از ایام الله دهه فجر آغاز شد و تا نیمه شعبان ادامه داشت و به دلیل استقبال هنرمندان مهلت ارسال آثار تا نیمه شعبان تمدید شد.

وی ادامه داد: داوری آثار نقاشیخط ارسالی به دبیرخانه شهرستان روز ۱۱ اردیبهشت با حضور داوران زبده برگزار شد و بنا بر نظر داوران آثار برگزیده این عهدواره متعلق به جواد یوسف زاده از پردیس و سامیه ولی خانی از سمنان اعلام و جوایزی به رسم یاد بود به برگزیدگان اهدا شد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پردیس گفت: شهرستان پردیس رتبه سوم دریافت آثار هنرمندان را دارد و شهرستانهای فیروز کوه و شهر ری به ترتیب رتبه اول و دوم دریافت آثار هنری را در این جشنواره کسب کردند.

عبدالهی با اشاره به سایر فعالیت های این اداره در زمان برگزاری عهد واره مهدویت توضیح داد: برگزاری نمایشگاه آثار در فاز ۳ پردیس، برگزاری نمایشگاه کتابت وحی در محل برگزاری نماز جمعه، حضور در نمایشگاه قرآن مصلی امام خمینی (رض) تهران در ماه مبارک رمضان بخشی از فعالیت‌های انجام شده این اداره در تعامل با هنرمندان شهرستان است.

رضا یوسف زاده هنرمند پردیسی که آثار وی در این جشنواره موفق به کسب رتبه دوم شد به خبرنگار ایرنا گفت: بیش از یک هزار اثر هنری دارم و در تمامی آنها کلمه تو خطاب به حضرت ولی عصر(عج) را به کار بردم، آثار هنری اجرا شده با الهام از نام والای حضرت صاحب الزمان(عج) جلوه و زیبایی بیشتری پیدا می کند.

بنا بر این گزارش، آیین اختتامیه عهدواره مهدویت در شهرستان پردیس با حضور ظفر پورابراهیم فرماندار، هنرمندان پیشکسوت و برخی از داوران مسابقه در محل فرهنگسرای مهر شهر بومهن برگزار و علاوه بر منتخبین مسابقه در بخش نقاشی خط از حامیان عهدواره مهدویت در شهرستان تجلیل شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا