۲۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در جاجرود تخریب شد

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس گفت: ۲۳ مورد ساخت و ساز غیر مجاز در بخش جاجرودِ این شهرستان محدوده روستاهای خجیر، ترقیان و سنجریان تخریب که به دنبال آن پنج هکتار از زمین‌های کشاورزی این مناطق آزادسازی شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، حسن دالوند روز پنجشنبه در این باره به خبرنگاران اظهار کرد: جهاد کشاورزی در راستای حفظ و حراست از اراضی زراعی و باغی موظف است با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون و اخذ دستور از مقام قضایی نسبت به تخریب ساخت و سازهای غیر مجاز اقدام کند.

وی اظهار داشت: ساخت و ساز غیر مجاز ویلا، فنس کشی، دیوار کشی، محوطه سازی در روستاهای خجیر، سنجریان و ترقیان اتفاق افتاده بود که با دستور قضایی تخریب و آزاد سازی شد.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس تاکید کرد: منطقه خجیر پارک ملی منطقه حفاظت شده محیط زیست است و در این محدوده به هیچ وجه اجازه ساخت و ساز به هیچ فردی داده نمی شود.

دالوند خاطرنشان کرد: برخی از افراد بی اطلاع گرفتار افراد سودجو و فرصت طلب می شوند و به شهروندان توصیه می شود قبل ازخرید اراضی باغی و زراعی و انجام ساخت و ساز وضعیت ملک را از جهاد کشاورزی و بخشداری استعلام بگیرند.

این مسئول ادامه داد: در صورتی که جهاد کشاورز موافقت خود را مبنی بر تغییر کاربری اراضی اعلام کند شهروندان می توانند برای ساخت و ساز اقدام کنند در غیر این صورت وظیفه داریم حسب دستور مقام قضایی نسبت به جم آوری این موارد اقدام می کنیم.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان پردیس افزود: در کارگروه مقابله با ساخت و ساز غیر مجاز با حضور دادستان، فرماندار و روسای ادارات مرتبط مقرر و مصوب شد که علاوه بر قلع و قمع ساخت و ساز غیر مجاز اداره جهاد کشاورزی از فرد خاطی برابر قانون طرح شکایت کند و برابر قانون با فرد خاطی برخورد شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا