۲۲ هزار بیمه شده رایگان سلامت در پردیس وجود دارد

مسوول سازمان بیمه سلامت شهرستان‌های پردیس و دماوند گفت: ۲۲ هزار بیمه شده رایگان در شهرستان پردیس وجود دارد که با افزایش دهک‌های رایگان، پیش‌بینی می‌شود این تعداد به ۲۹ تا ۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فارس، بعدازظهر امروز طی مراسمی با حضور فرماندار، معاونین فرماندار و دهیاران شهرستان، دفتر پیشخوان بیمه سلامت شهرستان پردیس در بخشداری بومهن افتتاح شد.

پرویز بخشی مسوول سازمان بیمه سلامت شهرستانهای پردیس و دماوند در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: بیمه سلامت اجتماعی زیرمجموعه وزارت بهداشت بوده و شامل ۴ صندوق بیمه ایرانیان، کارمندی، روستاییان و عشایر است و اخیرا اتباع دارنده کارت آمایش نیز از این بیمه بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه این بیمه در دو دسته آسیب‌پذیر که بیمه رایگان است و غیر‌آسیب‌پذیر قابل دسترس است، گفت: اخیرا طبق مصوبه هیات وزیران و ابلاغ به این سازمان ۵ دهک درآمدی بصورت رایگان بیمه می‌شوند که پیش از این تا دهک ۳ بصورت رایگان بیمه می‌شدند.

مسوول سازمان بیمه سلامت شهرستانهای پردیس و دماوند، افزود: پیش از این در شهرستان پردیس نزدیک به ۶ هزار نفر بیمه شده وجود داشتند که با پرداخت ۹ هزار تومان از پزشک خانواده خدمات دریافت می‌کردند.

بخشی ادامه داد: همچنین پیش از این آمار بیمه شده رایگان نزدیک به ۹ هزار نفر بود که با افزایش دو دهک به ۱۲ هزار نفر افزایش خواهند داشت.

وی اضافه کرد: همچنین دهک ۶ تا ۹ تا ۵۰ درصد کاهش پرداختی خواهند داشت و فقط دهک ۱۰، صددرصد این هزینه را پرداخت می‌کنند.

مسوول سازمان بیمه سلامت شهرستانهای پردیس و دماوند با بیان اینکه در حال حاضر دو دفتر فعال پیشخوان بیمه سلامت در بومهن و میدان امام خمینی (ره) پردیس وجود دارد، ابراز کرد: با افتتاح این دفتر خدمات مستقیم را به افرادی که به دفاتر غیر مراجعه می‌کرده و خسارت متفرقه پرداخت می‌کردند ارائه خواهد شد.

بخشی تصریح کرد: تایید دارو اخیرا اجرایی و بیمه شده که پیش از این برای تهیه دارو به ادارات مراجعه می‌کردند که این پروسه را در داروخانه انجام خواهند داد.

مسوول سازمان بیمه سلامت شهرستانهای پردیس و دماوند افزود: امروز ۲۲ هزار بیمه شده رایگان در شهرستان پردیس وجود دارد که با افزایش دهک‌های رایگان، پیش‌بینی می‌شود به ۲۹ تا ۳۰ هزار نفر افزایش پیدا کند.

وی ادامه داد: در دولت انقلابی طرح ارائه خدمات بیمه‌ای به ۱۰۷ بیماری خاص و صعب‌العلاج که هزینه‌های کمرشکنی به خانواده‌ها تحمیل می‌کرد، با پیشنهاد هیات وزیران و تصویب مجلس اجرایی شده است.

بخشی با بیان اینکه نزدیک به ۴۷۲ بیمار خاص و صعب‌العلاج در شهرستان پردیس داریم، تاکید کرد: پروژه اصلی ما توانمند سازی بیمه شده‌ها است تا در منزل و با استفاده از سامانه شهروندی بیمه سلامت تمدید، صدور، اعتبار و غیره بیمه سلامت را انجام دهند.

مسوول سازمان بیمه سلامت شهرستانهای پردیس و دماوند عنوان کرد: سامانه‌ای که اخیرا برای بیماران خاص راه‌اندازی شده z.r.m نام دارد و بیماران به وسیله آن به راحتی می‌توانند داخل منزل اسناد خود را بارگزاری کرده و در مرحله پرداخت اصل مدارک را به پیشخوان آورده و مبالغ به شماره شبا آن بیمار پرداخت می‌شود.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا