۱۸ عدد کنتور هوشمند روی چاه‌های آب مجاز پردیس نصب شد

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس از نصب ۱۸ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند بر روی چاه‌های پروانه‌دار طی یک هفته کاری در محدوده عملکرد این شرکت خبرداد و گفت: این اقدام در راستای کمک به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی انجام شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری ایرنا، وحید مرادی نسب از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای تهران، اظهار داشت: با توجه به وضعیت بحرانی سفره آب زیرزمینی دشت تهران، بدلیل افت سطح آب زیرزمینی و برداشت‌های بی رویه و بدون برنامه از آبخوان و همچنین به منظور امکان مدیریت منابع آب و کمک به تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی دشت ضروری است کلیه چاه‌های پروانه‌دار به کنتور حجمی و هوشمند مجهز شود.

وی افزود: این امور در راستای انجام تکالیف قانونی و با پیگیری‌های به عمل آمده نسبت به نصب ۱۸ دستگاه کنتور حجمی و هوشمند توسط مالکان بر روی چاه های مجاز با مصارف، صنعت، خدمات، کشاورزی و خانگی حوزه عملکرد اقدام و این گام مهمی در جهت مدیریت مصرف بر منابع آب زیرزمینی است.

این مسئول اضافه کرد: نصب کنتور بر روی چاه ها یکی از پروژه‌های مهم طرح تعادل بخشی بوده که امور منابع آب تهران و پردیس در جایگاه حاکمیتی خود این طرج را جهت مدیریت منابع آب شهرستان به صورت ویژه پیگیری خواهد کرد.

مدیر امور منابع آب تهران و پردیس خاطرنشان کرد: این امور بر اساس قانون با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی و زیر زمینی با اهتمام جدی قانونی برخورد خواهد کرد.

رفع تصرف بخشی از بستر رودخانه جاجرود

مدیر امور منابع آب شهرستان‌های ورامین، قرچک و پیشوا در راستای حفظ و حراست و جلوگیری از دست‌اندازی افراد سودجو به اراضی ملی بستر مجاری آب‌های سطحی و همچنین پیشگیری و جلوگیری از خسارات جانی و مالی در سیلاب‌های احتمالی از رفع تصرف ۸۸۵ متر مربع از بستر رودخانه جاجرود خبر داد.

محمدرضا گیتی پژوه افزود: در بازدید اکیپ گشت و بازرسی آبهای سطحی و واحد حقوقی این امور مشخص شد شخصی به دیوارکشی در داخل بستر رودخانه شهرستان، واقع در کلاته ورامین اقدام کرده که این اقدام موجب رفع تصرف ۸۸۵ متر مربع از بستر رودخانه جاجرود شده است.

وی اظهار داشت: تصرف اراضی بستر رودخانه توسط متخلف برای بار دوم صورت گرفته بود، با عنایت به تکرار تخلف توسط متصرف و به منظور جلوگیری از زمین‌خواری اخطاریه لازم قانونی با قید فوریت توسط واحد آب‌های سطحی این امور به متخلف ابلاغ و پس از پیگیری‌های قضایی پرونده توسط کارشناسان این امور و اخذ دستور دادستان شهرستان ورامین و در حضور نماینده دادستان و مأموران نیروی انتظامی شهرستان ورامین، محدوده تصرفی مورد نظر قلع و قمع شد.

این مسئول خاطر نشان کرد: این امور با توجه به وظیفه ذاتی خود بر اساس قانون با هر گونه تخلف در زمینه منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی با اهتمام جدی برخورد قانونی خواهد کرد.

حوزه عملکرد شرکت آب منطقه‌ای تهران با وسعتی حدود ۱۹۶ هزار و ۵۰۰ کیلومترمربع از سمت شمال به کوه‌های البرز و ازشرق به استان سمنان و از طرف غرب به استان قزوین و از جنوب به استان‌های قم و مرکزی محدود می‌شود که جمعیتی حدود ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر را تحت پوشش دارد.

انتهای خبر/

خروج از نسخه موبایل