۱۷ هزار دانش آموز از خدمات پژوهش سرای امام هادی(ع) بهره‌مند شدند

مدیر پژوهش سرای امام هادی (ع) گفت: در طی یکسال بیش از ۱۷ هزار دانش آموز از پژوهش سرای امام هادی (ع) منطقه ۱۷ پایتخت از خدمات این مرکز بهره مند شدند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، زهرا مروتی روز جمعه در حاشیه نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ پارک فناوری پردیس اظهار داشت: دانش آموزان مخترع این پژوهش سرا امروز در نمایشگاه حضور دارند که صاحب اختراع در زمینه سلولهای سرطانی ، لکه های نفتی ، بازسازی مهتابی و ساخت دستگاه برودتی انتقال خون و اعضای بدن انسان دارای ایده و اختراع هستند.

وی ادامه داد: درحدود ۷ سال از آغاز فعالیت پژوهشگاه گذشته و در طی این مدت هر سال بیش از ۱۷ هزار دانش آموز در دروه های ابتدایی، راهنمایی ، متوسطه اول و دوم در کارگاه های آموزشی، سمینارها ومسابقات از خدمات این پژوهش سرا بهره مند شدند.

مدیر پژوهش سرای امام هادی (ع) با اشاره به رتبه های کسب شده پژوهش سرا، توضیح داد: دانش آموزان ما در دومین سمینار کشوری سوم و در زمینه تشخیص تاثیر یکی از داروها بر سلولهای سرطامی بیماران در دومین جشنواره علمی و پژوهشی پژوهش سراهای در کشور برگزیده شدند.

به گزارش ایرنا، ایلیا روز بهانی از مدرسه پیام امام جواد ۱۳ ساله پایه هفتم دستگاه برودتی انتقال خون در اعضای بدن را ساخته که تا منفی ۳۰ درجه تنظیم می شود و حتی بیشتر از آن خنک می شود و کل فرآیند برودت تنها ۲۰ دقیقه طول می کشد این دستگاه با باطری ۱۲ ولت کار می کند و سه هفته طول کشید تا این طرح را اجرا کند.

معین طلوعی از منطقه ۱۳ مدرسه شهید احمد گل محمدی مدار راه اندازی مهتابی های سوخته درست کرده است ، زمانی که مهتابی ها می سوزد و فینامان ها از بین می رود با ولتاژ بالا مهتابی سوخته را با مصرف برق کمتر و کارکرد مادام العمر باز سازی می کند.

ریحانه جهانتاب و حنانه سادات هاشمی از سال گذشته بر روی تاثیر یک دارو بر سلولهای سرطانی سینه تحقیق می کنند و به این نتیجه رسیدند که با غلظث ۱۰۰ درصد دارو می اوانند ۳۵ درصد از سلولهای سرطانی را از بین ببرند.

نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ پارک فناوری پردیس از ۲۰ تا ۲۳ اردیبهشت با حضور بیش از ۴۰۰ شرکت فناور و دانش بنیان در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا