۱۶ ناشنوای پردیسی تسهیلات خوداشتغالی دریافت کردند/ کرونا مشکلات سالمندان را تشدید کرده است

رییس بهزیستی شهرستان پردیس اعلام کرد: از ابتدای امسال تاکنون تسهیلات خوداشتغالی از ۳۰ تا ۱۰۰ میلیون تومان بر اساس طرح ارائه شده به ۱۶ ناشنوای این شهرستان پرداخت شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، ابوالفضل کرمانی روز پنجشنبه ضمن گرامیداشت هشتم مهر روز جهانی ناشنوایان اظهار داشت: اشتغال زیر نظر کار فرما برای ناشنوایان مشکل است و افراد ناشنوا با دریافت تسهیلات، کاری متناسب با شرایط جسمی خود راه‌اندازی می کنند.

وی با بیان اینکه در شهرستان پردیس ۱۶۵ ناشنوا که به ما مراجعه کردند در بهزیستی پرونده دارند، توضیح داد: در حدود ۲۵ ناشنوای سالمند و متستمری بگیر اداره بهزیستی هستند و از سوی سازمان خدماتی به آنها ارائه می شود.

این مسئول ادامه داد: کارت معلولیت، باطری سمعک رایگان، سبد کالا، هزینه درمان، وام اشتغال و کمک هزینه شهریه دانشگاه به طور خاص به مدد جویان ناشنوا داده می شود.

کرمانی خاطرنشان کرد: غربالگری شنوایی در بیمارستان ها برای نوزادان اجباری شده و در این راستا از بروز ناشنوایی در بدو تولد پیشگیری و جلوگیری می شود تا به مرور زمان شخص دچار آسیب جدی نشود.

وی با اشاره به شعار سال روز ناشنوایان گفت: شعار جهانی امسال تجلیل از جامعه ناشنوایان و گسترش زبان اشاره است.

*کرونا مشکلات سالمندان را تشدید کرده است

رییس بهزیستی شهرستان پردیس ضمن تکریم سالمندان به مناسبت نهم مهر روز جهانی سالمند، اظهار داشت: آسیب پذیری سالمندان در مقابل بیماری کرونا مشکلات این گروه را تشدید کرده است.

کرمانی افزود: حضور اعضای خانواده به دلیل کرونا در منزل باعث شده که مشکل ارتباطی سالمندان با خانواده بیش از پیش شود و در برخی موارد شاهد سالمند آزاری در خانواده ها هستیم.

وی با تاکید بر ضرورت استفاده از خدمات مشاوره بهزیستی برای سالمندان، گفت: با خدمات مشاوره تلفنی بهزیستی ناسازگاری ها در حد چشمگیری کاهش پیدا کرده و مشکلات تا حدی رفع و حل شدند.

رییس بهزیستی شهرستان پردیس با بیان اینکه جامعه سالمند فراگیر است، خاطرنشان کرد: سالمندان کسانی هستند که بیش از ۶۵ سال سن دارند، در حال حاضر درصد بالایی از افراد جامعه ما در این گروه قرار گرفتند که پیش بینی می شود تا ۳۰ سال آینده باتوجه به رشد جمعیت منفی و تک فرزندی در خانواده ها آمار سالمندان به بالای ۲۵ درصد برسد.

کرمانی اضافه کرد: در شهر بومهن یک خانه سالمندان با ظرفیت ۱۰ نفرداریم و با توجه به رشد جمعیت سالمندی افزایش تعداد این خانه ها در سطح شهرستان ضروری به نظر می رسد.

وی ادامه داد: در حوزه سالمندان بهزیستی مراجعه محور و گزارش محور است و کسانی که به ما مراجعه کنند تحت پوشش خدمات قرار می گیرند و خدمات ما به سالمندان در ۲ بخش توان بخشی و امور اجتماعی و اورژانس به گروه هدف ارائه می شود.

رییس بهزیستی شهرستان پردیس با اشاره به خدماتی که با سالمندان ارائه می شود، توضیح داد: بیمه سالمندان تحت پوشش با عنوان مدد جو، تهیه عصا، واکر، ویلچر، تجهیزات توان بخشی، کمک به تسهیل معافیت سربازی فرزندان سالمندان مدد جو به شرط اینکه تحت پوشش هیچ سازمانی نباشند، برخی از کمک های این سازمان برای سالمندان شهرستان است.

کرمانی با اشاره شعار سال روز جهانی سالمندان، گفت: شعار امسال بهره مندی عادلانه سالمندان از فناوری دیجیتال است تا آنها هم در فضای مجازی حضور داشته باشند و از آن استفاده کنند.

وی یادآور شد: ایجاد شرایطی برای دسترسی سالمندان به فضای مجازی در شرایط همه گیری کرونا راهکاری مناسب برای ایجاد سرگرمی و ارتباط آنها با سایرین در فضای مجازی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا