۱۶۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی شهرستان پردیس در آستانه هفته دولت بهره‌برداری می‌شود

شهردار پردیس با بیان اینکه در هفته دولت یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال طرح عمرانی به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: افتتاح ساختمان شماره ۶ آتش نشانی در بین فازهای ۵ و ۹ مسکن مهر پردیس با ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار که پس از تجهیز و خرید ماشین آلات به ۳۰ میلیارد تومان اعتبار می‌رسد یکی از این طرح‌ها است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری ایرنا، رضا کارخانه روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: افتتاح ناحیه خدمات شهری در فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس با اعتبار۵۷ میلیارد ریال و افتتاح هایپر تالار شهر همزمان با طرح‌های شهرداری نیز بخشی از پروژه‌های قابل افتتاح در هفته دولت هستند.

وی با اشاره به سایر طرح‌های در دست اجرا، خاطرنشان کرد: ساخت پارک گردشگری در خلیج فارس جنوبی با ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی ، پارک بانوان در مجاورت بلوار شهید چمران‌، ساختمان معاونت‌های شهرداری روبروی تالار شهر با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و ۶ هزار و ۵۰۰ متر زیر بنا، در ۹ طبقه که هر طبقه ۷۰۰ متر زیر بنا دارد از دیگر این طرح‌ها است که هفته دولت به بهره برداری می رسد.

این مسئول افزود: احداث بوستانی در مجاورت شهرک رضویه فاز ۹ مسکن مهر به مساحت ۱۲ هزار متر مربع و ایجاد فضای سبز در پارک ارغوان فاز ۸ مسکن مهربه مساحت ۱۹ هزار متر مربع در ست اقدام و اجرا است.

وی ادامه داد: یک مجتمع تجاری در فاز ۱۱ مسکن مهر پردیس کلنگ زنی و عملیات اجرایی آن آغاز شده است.

کارخانه با بیان اینکه احداث آرامستان پردیس در کارگروه زیربنایی استان تایید شده است، توضیح داد: پس از دریافت پاسخ استعلام محیط زیست و امور آب ساخت آرامستان اولین مرحله در شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز مطرح خواهد شد.

کارخانه ادامه داد: احداث آرامستان از ۲ سال گذشته توسط مسئولان پیشین پیگیری شده و آنچه ما دنبال کردیم، قرار داد و مشارکت با اداره اوقاف و موقوفه شرف النسا کرشت بود که توافق شد ۵۰ هکتار زمین برای آرامستان در اختیار شهرداری قرار دهند که در حال حاضر واگذاری هفت هکتار محقق شده است.

ین مسئول با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصدی طرح تالاربزرگ شهر با یکهزار و ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار اعلام کرد: تالار بزرگ شهر نزدیک به ۱۳ سال روی زمین مانده بود و به سمت و سوی مستهلک شدن پیش می رفت که در ابتدای سال ۱۴۰۱ تکمیل ساخت تالار را به عنوان یکی از اولویتهای پروژه‌های عمرانی را اختصاص دادیم.

شهردار پردیس اظهار داشت: تالار شهر با ۶ هزار متر مربع زیر بنا در پنج طبقه تعریف شده است ۲ طبقه منفی دارد، منفی یک پارکینگ ومنفی ۲ به عنوان هایپر با مساحت یکهزار و ۸۰۰ متر مربع است و در طبقه همکف تالار شهر با ظرفیت و گنجایش ۷۰۰ نفر و و رستوران و کافی شاپ قرار دارد.

کارخانه ادامه داد: بخشی از این طرح در سالهای گذشته ساخته شده ۶۰ درصد باقی مانده طی ۱۶ ماه گذشته اجرایی شده است.

وی یادآور شد: این طرح پس از نصب انشعابات در هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می‌رسد.

شهردار پردیس با اشاره به تعیین مناطق شهرداری در شهر گفت: تشکیل مناطق مختلف شهرداری اتفاق خوبی در ارتقای شهرداری و تسهیل دسترسی شهروندان به این دستگاه خدمات رسان در فازهای مختلف شهر پردیس است.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا