۱۵ ایستگاه هواشناسی در تهران افتتاح می‌شود

 مدیر کل هواشناسی استان تهران گفت: در هشت سال گذشته هیچ پروژه هواشناسی افتتاح نشد و امسال به برکت دولت سیزدهم در هفته دولت، ۱۵ ایستگاه هوا شناسی با اعتبار ۶ میلیارد تومان افتتاح و به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، مجتبی جلالی روز دو شنبه در حاشیه افتتاح ایستگاه هوا شناسی پردیس به خبرنگاران گفت: در راستای توسعه ایستگاه‌های هوا شناسی شرق استان تهران، مناطق شمالی و کوهستانی استان تهران پروژه ایستگاه هوا شناسی خودکار شهر پردیس با حضور عباس جوهری معاون  سیاسی – اجتماعی استاندار تهران افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: ایستگاه اقلیم شناسی شهر پردیس تمام داده های هوا شناسی و هفت پارامتر اصلی هوا شناسی را اندازه گیری می کند ،این ایستگاه قابلیت اندازه گیری باران و دما دارد و از امروز وارد سامانه جهانی ایستگاه‌های هوا شناسی شده و اطلاعات مخابره می شود.

مدیرکل هواشناسی استان تهران درباره ۱۵ ایستگاه هوا شناسی توضیح داد: چهار ایستگاه اقلیم  شناسی و ۱۱ ایستگاه باران سنجی با تخصیص اعتبار و به مناسبت هفته دولت افتتاح و به بهره برداری می رسد.

جلالی ادامه داد: دو ایستگاه اقلیم شناسی در تهران ، یک ایستگاه در پردیس و یک ایستگاه در اوشان، فشم و میگون راه اندازی شدند و از ۱۱ ایستگاه باران سنجی ۶ ایستگاه در فیروز کوه، سه ایستگاه در دماوند و سایر ایستگاه ها در لواسانات  راه اندازی شدند که به محض راه اندازی سامانه هشدار سیل تمامی  ایستگاه ها به سامانه متصل خواهند شد.

وی افزود: ایستگاه هوا شناسی پردیس برای نخستین بار در سطح استان تهران به صورت بر خط و اتوماتیک راه اندازی شده است.

مدیر کل هواشناسی استان تهران گفت : ۱۵ ایستگاه هواشناسی با اعتبار ملی و استانی  و نگاه پیشگیرانه محسن منصوری استاندار تهران در نخستین هفته دولتِ، دولت سیزدهم در طی دو هفته راه اندازی و به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا