فرماندار پردیس:

۱۴ هکتار ساخت و ساز غیر مجاز در سعیدآبادِ جاجرود انجام شده است

فرماندار شهرستان پردیس گفت: در شهر سعیدآباد بنا به دلایل مختلف ۱۴ هکتار ساخت و ساز غیر مجاز در محدوده شهر اتفاق افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، ظفر پورابراهیم در آیین معارفه محسن بخشنده شهردار شهر سعیدآباد که با حضور احمد مرادی مدیر کل دفتر فنی استانداری تهران برگزار شد، به خبرنگاران اظهار کرد: ساخت و سازهای غیر مجاز زیادی در این شهر اتفاق افتاده که هیچ یک استحکام بنا ندارند و در برخی موارد روی ساختمانهای غیر استاندارد یک یا دو طبقه دیگر نیز ساخته شده است.

وی با بیان اینکه در زمان وقوع حوادث طبیعی ساختمانهای غیر استاندارد مشکل ساز خواهند شد، توضیح داد: ساختمانهای چند طبقه غیر استاندارد پر خطر هستند ودر صورت وقوع حادثه چندین برابر سایر ساختمانها خطر آفرین هستند.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: بخش شمالی رودخانه جاجرود زیباتر از بخش جنوبی است به دلیل برخی قوانین با نگاه ویژه دیده شده است، بخش جنوبی رودخانه در محدوده شهر سعید آباد نیازمند نگاه ویژه تری است تا رونق و آبادانی مشابه بخش شمالی داشته باشد.

پور ابراهیم با بیان اینکه در شهر سعید آباد کار زیاد و فرصت محدود است خطاب به اعضای شورای اسلامی شهر گفت: یکسال از مسئولیت اعضای شورای شهر می‌گذرد فرصت خدمت اندکی برای بهبود وضعیت شهر دارید.

وی گفت: ثبات نداشتن مدیریت ، خدمات رسانی را ناقص می کند از سال گذشته دو شهرداری و دو سرپرست در این شهر جابجا شدند ، جابجایی سنجیده منشا اثر است و جابجایی نسنجیده فرصت ها و امکانات را از بین می برد.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: شهردار و اعضای شورای اسلامی ۳ سال فرصت دارند که با کار جهادی دوره مدیریتی خود را تثبیت و خدمات شایسته‌ای به مردم ارائه کنند.

پورابراهیم گفت: یکی از مسائل مهم در شهر سعید آباد که به تازگی به شهر تبدیل شده، انضباط شهری است و برای جمع آوری به هنگام نخاله و زباله ، زیبا سازی نمای شهری برنامه ریزی شود.

وی با اشاره به وضعیت نواحی صنعتی محدوده شهر سعید آباد، اظهار داشت: مقرر شد که صنایع بزرگ و کوچک مستقر در نزدیکی سعید آباد در حریم شهر باقی بمانند و مدیریت شهری با توجه به خدماتی که در حال حاضر ارائه می شود با هم افزایی از بودجه های آتی صنایع مستقر در شهر استفاده کند.

طرح هادی شهری سعیدآباد در اولویت امور قرار دارد

محسن بخشنده در آیین معارفه خود اظهار داشت: تصویب و ابلاغ طرح هادی شهر برای رسیدگی به سایر امور مانند جلوگیری از ساخت و ساز غیر مجاز، زیبا سازی شهری و سایر امور عمرانی شهر در اولویت قرار دارد.

وی ادامه داد: تصویر برداری هوایی برای دریافت طرح هادی انجام شده و بررسی های جمعیتی نیر پس از دستور اجرایی خواهد شد.

شهردار سعید آباد افزود: بازدید های میدانی از شهر جدیدالتاسیس سعید آباد انجام شده است و شهر زیر ساخت های مناسبی ندارد.

بخشنده توضیح داد:مسیر پر فراز و نشیبی برای اصلاح امور شهری پیش رو داریم و برای رفع مشکلات به همکاری مسئولان استانی و شهرستانی نیاز داریم تا خدمات رسانی مناسبی به شهروندان داشته باشیم.

وی با بیان اینکه صنایع مستقر در شهر از خدمات شهری شهر سعید آباد مانند راه، پسماند و سایر امکانات استفاده می کنند، توضیح داد: صنایع مستقر در شهر آورده ای ندارن د و از سوی دیگر شهرداری باید با درآمدزایی برای انجام امور هزینه کند و در این راستا با هم افزایی صاحبان صنایع برای ایجاد درآمد پایدار شهرداری اقدام خواهد شد.

*شهردار پردیس: طرح میدانگاه فرهنگ به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد رسید

شهردار پردیس گفت: پروژه بزرگ میدانگاه فرهنگ واقع در خیابان خلیج فارس شمالی به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد رسیده است.

رضا کارخانه با اشاره به مختصات این طرح گفت: میدانگاه فرهنگ به مساحت ۱۸هزار مترمربع شامل ۱۲هزار و ۵۰۰ متر مربع زیرسازی و آسفالت، یک هزار و ۲۰۰ متر طول جدولگذاری، هزار ۶۰۰ مترمربع پیاده رو سازی، ۲ هزار و ۱۰۰مترمکعب دیوار سنگی، ۱۲۰ مترمربع دیوار بتنی و ۳ هزار مترمربع فضای سبز به همراه اصلاح روشنایی، خط کشی محوری و رعایت کلیه تمهیدات ترافیکی است.

وی ادامه داد: عملیات اجرایی این پروژه عمرانی و خدماتی طی سال جاری طبق مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک شهرستان پس از باز طراحی کلید خورد و در حال حاضر پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصد طبق آخرین برنامه ریزی ها طی سال جاری تکمیل و به بهره برداری می رسد.

شهردار پردیس گفت: یکی از معضلات ترافیکی شهر پردیس در تقاطع بلوارهای خلیج‌فارس شمالی و شهید شکاری وجود داشت که سبب بروز برخی مشکلات برای شهروندان می‌ شد.
کارخانه افزود: معاونت فنی و عمرانی شهرداری به‌ منظور رفع این معضل ترافیکی نسبت‌ به اجرای طرح بزرگ اصلاح هندسی میدانگاه خلیج‌فارس شمالی که در آخرین نشست شورای نامگذاری شهرداری پردیس بعنوان میدان “فرهنگ” نام‌گذاری شد، اقدام کرد.

وی از اجرای طرح اصلاح هندسی ورودی شهر خبر داد و اظهار داشت: به منظور کاهش سوانح رانندگی و ارتقای نمای بصری؛ طرح اصلاح هندسی ورودی شهر پردیس به منظور کاهش حوادث رانندگی و ارتقای نمای بصری در حال اجراست.

شهردار پردیس گفت: اجرای ۵۰۰ متر طول جدولگذاری و ۶۶۰ متر طول رفیوژ، ایجاد فضای سبز و روشنایی معبر دراین طرح عمرانی در حال اجرا است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا