یادواره شهدا شهرستان پردیس برگزار شد

یادواره شهدا شهرستان پردیس در مسجد جامع بومهن در آستانه با روز ملی شهدا با حضور مسئولان و مردم انقلابی شهرستان پردیس و بخش بومهن و شهر پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس؛ شب گذشته یادواره شهدای شهرستان پردیس با حضور حجت‌الاسلام حسین توسلی امام جمعه، مرتضی حیدری فرماندار و تعدادی از مسئولین شهرستان پردیس، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و جمعی از شهروندان این شهرستان در حسینیه امام‌زاده سلطان مطهر شهر بومهن برگزار شد.

مرتضی حیدری فرماندار شهرستان پردیس در این مراسم طی سخنانی ضمن تاکید بر لزوم برگزاری اینگونه یادواره‌ها، اظهار داشت: در روزهای آخر سال مانند دیگر روزها یاد و خاطره شهدا را گرامی میداریم که برگزار کننده‌های این مراسم پاداشی مظاعف خواهند گرفت.

وی گفت: یادواره شهدا با تمام مراسم‌های دیگر متفاوت است، زیرا زمانی که وارد این فضا می شویم تحت تاثیر قرار می گیرد و تصویر شهدا برای ما درس‌های زیادی از ایثار، فداکاری و ایمان دارد.

حیدری افزود: حضور پدر، مادر و فرزندان شهدا در این فضا باعث می شود انسان نگاهی به عملکرد خود داشته باشد که اساس برگزاری یادواره شهدا هم به همین دلیل است.

فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: برگزاری این مراسم برای این است که ما فراموش نکنیم از کجا آغاز و به کجا رسیدیم و همچنین در آینده چه کارهایی را انجام خواهیم داد.

وی با اشاره به اتفاقات سال ۵۷ اظهار کرد: در آن زمان همه مردم برای پیروزی انقلاب در تظاهرات برای مقابله با رژیم و پشتیبانی از برنامه‌ها زحمت میکشیدند زیرا امام خمینی(ره) برای ما هدف بزرگی را ترسیم کرده بود.

حیدری گفت: تمام مردم ایران بسیج شدند که این هدف را محقق کرده و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را مستقر کنند، مردمی که تحت ستم رژیم شاهنشاهی قرار داشتند و ظلم و استبداد زندگی‌های را فرا گرفته بود برای برقراری هدف خود که حکومت عدل علی(ع) قیام کردند.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: در آن زمان کسی جرئت اعتراض کردن و نفس کشیدن نداشت امام راحل فریاد عدالت برآورد و با همراهی مردم انقلاب به پیروزی رسید.

وی ادامه داد: پس از پیروزی انقلاب این هدف همچنان سرلوحه مردم، بزرگان انقلاب و همه کسانی که دل در گرو دین دارند و می خواهند اسلام به معنای واقعی در جامعه حکمفرما باشد بود و در این مسیر شهدا پیشقدم وجلودار این هدف بودند.

حیدری اضافه کرد: شهدای ما با دست خالی و بدون هیچگونه اسلحه سینه خود را در مقابل دشمن تا دندان مسلح سپر و فریاد اسلام، دین و قرآن برآورده و جان شیرین خود را فدا کردند.

فرماندار شهرستان پردیس اظهار کرد: امروز هدف ما در این یادواره‌ها، اعلام این است که باید راه شهدا بدون هیچ گرد و غباری، صاف و هموار ادامه پیدا کند.

وی گفت: این یادواره‌ها تذکری به همه کسانی است که دل به دنیا بسته و از هدف اصلی دور و به فراموشی می‌سپارند، و اخطار به همه ما است که خدای ناکرده به طمع‌ورزی، دنیاگرایی، رفاه‌طلبی و آسایش‌گرایی رفته، در آن غرق و هم‌نوع‌های خود را فراموش کنیم.

حیدری افزود: انقلاب ما فقط برای نجات انقلابیون نبود، شهدای ما جانشان را برای فدای بشریت فدا کردند تا پیام پیامبر ما را به همه عالم برسانند.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: امنیت، آرامش، عدالت و آسایشی که در پرتو خون شهدا ایجاد شده برای همه ما و یادواره شهدا برای گم نکردن راه آنها است تا نگذاریم این مسیر را غبار بگیرد.

خون شهدا منطقه را محلی ناامن برای چپاول مستکبران و غارتگران عالم تبدیل کرده است

فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: کسانی که اشتباه و غفلت کرده و به گونه‌ای در امور دنیوی غرق شدند باید به خود بیایند، امروز در جامعه افراد فقیر، مستمند و نیازمند دستگیری داریم وظیفه همه ما رسیدگی به آنها است.

حیدری با بیان اینکه پیروی از راه شهیدان غفلت نکردن از همنوع‌های خود است، گفت: پیروی از شهدا یعنی از دنیا بریدن و کمک به همنوعان، زیرا شهدا برای رسیدن به این هدف از جان خود گذشتند از ما جان نخواستند بلکه کمی انصاف و جوانمردی طلب میکنند.

وی اظهار کرد: نام بلند ایران در جهان و اینکه اخبار کشورمان در راس خبرهای دنیا قرار دارد به یمن ایثار شهیدان است و در آن هیچ شکی نیست که شهدا با نثار خونشان حریم امنی برای کشورمان ایجاد کردند.

فرماندار شهرستان پردیس افزود: اگر شهدا در دفاع از کشور در جنگ حضور نداشتند مطمئنٱ این کشور محل تاخت‌وتاز مستکبران و زورگویان عالم بود، زیرا موقعیت ایران در خاورمیانه ویژه است و نظام سرمایه‌داری و استکباری برای بدست‌آوردن ثروت و سرمایه‌های کلان به این منطقه نیاز دارد.

حیدری ادامه داد: خون شهدا منطقه را محلی ناامن برای چپاول مستکبران و غارتگران عالم تبدیل کرده که باید شادابی، نشاط، بالندگی و سرفرازی آینده ایران هم با نام شهدا گره بخورد.

وی اضافه کرد: این نامردی است که همه نعمت‌هایمان را جدای از نام شهید و ایثارگری بدانیم، امروز هر خدمت و فعالیتی که در حوزه‌های عمران، آبادانی، بهداشت، فرهنگ، صنعت، کشاورزی و اقتصاد و در هرچه که می توانیم توفیق بدست بیاوریم، باید با نام شهید گره بخورد.

فرماندار شهرستان پردیس گفت: تا هر زمان که نظام اسلامی در این کشور مستقر و نام اسلام در ایران برفراز است باید بدانیم همگی مدیون خون شهدا هستیم و باید با افتخار در این مراسم‌ها حاضر شویم.

در ادامه مراسم پخش کلیپ شهدا، اجرای گروه تواشی و نمایشی فدک، سخنرانی و مداحی حاج اسماعیل خلج و پایان بخش این یادواره تجلیل از خانواده‌های شهدای شهرستان بود.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا