گلخانه‌های شهرستان پردیس از ۴۰۰ متر مربع به ۱۰ هکتار افزایش یافته است

مدیر جهاد کشاوزی شهرستان پردیس اعلام کرد: در سال ۹۸ شهرستان پردیس تنها ۴۰۰ متر گلخانه داشت و امروز در حدود ۱۰ هکتار (یکصد هزار متر مربع) گلخانه در این شهرستان به تولید محصولات کشاورزی مشغول هستند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، محمد قریشی در نشستی که به مناسبت هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار داشت: در حوزه پرروش ماهی زینتی ار ۱۵۰ هزار قطعه به ۷۵۰ هزار رسیده و در سطح شهرستان ۶ واحد پرورش اسب فعال داریم و در حدود ۱۶ هکتار باغ انار و زیتون به مساحت باغات شهرستان افزوده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس اظهار داشت: زنبورستان های شهرستان از ۹ واحد به ۶۳ واحد رسیده و با همکاری تعاونی زنبورداران و کارشناسان امور دام و عسل تولید عسل شهرستان از چهار تن به ۵۵ تن رسیده است.

قریشی با بیان اینکه برای نخستین بار صیفی جات بی واسطه وارد بازار شدند، خاطرنشان کرد: در پی توسعه کشت گلخانه ای ، محصولات بی واسطه به دست شهروندان می رسد و کاشت گیاهان کم آب بر مانند گل محمدی، زعفران و گیاهان دارویی را در دستور کار قرار دادیم تا با کاهش مصرف انرژی و آب ، بیشترین تولید را داشته باشیم.

وی با اشاره به راههای صرفه جویی در منابع آبی، اضافه کرد: لایروبی قنات، مرمت نهر و جویها، استفاده از آبیاری تحت فشار استفاده از کود عالی برای تبخیر کمتر،استفاده از سایبان ،مارچ پاشی و بهینه سازی کشت را برای صرفه جویی در مصرف منابع آبی برنامه ریزی کردیم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس با اشاره به تامین دامدار کارت برای دامداران، گفت: از ابتدای اجرای طرح در شهرستان تاکنون ۳۲ دامدار در سامانه سیتا ثبت نام کردند که در مجموع ۱۵۳ میلیارد ریال به دامدار کارت آنها برای خرید نهاده های دامی واریز خواهد شد.

قریشی افزود: در مرکز تولید ماهی سردابی جاجرد میانگین تولید در هر دوره به ۲۸۰ تن رسیده و به عنوان واحد نمونه استانی نیز برگزیده شده است.

*۲۰ هکتار اراضی آزاد سازی شده است

مدیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه تخریب ساخت و ساز ویلایی به دیوار و فنس محدود شده ، اظهار داشت: در سنوات گذشته تخریب ها بیشتر در حوزه ویلا های غیر مجاز بود و با توجه به نظارت های دقیق و برگزاری گشت های بازرسی مستمر تخریب ها به دیوار و فنس محدود شده است و ۲۰ هکتار آزاد سازی و ۲۹ مورد تخریب داشتیم.

قریشی تاکید کرد: کسانی که قصد خرید زمین دارند حتما درباره وضعیت زمین از امور اراضی جهاد کشاورزی تحقیق و تفحص کنند هر نوع تغییر کاربری باید با هماهنگی جهاد کشاورزی باشد تا بتوانند مجوزهای لازم را دریافت کنند در غیر این صورت ساخت و ساز غیر مجاز بی هیچ چشم پوشی و با مجوز قضایی تخریب می شود.

*۴۸۰ تن مرغ منجمد توزیع شده است

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان پردیس با اشاره به میزان توزیع کالاهای اساسی ، خاطرنشان کرد: از اواخر سال گذشته تا امروز ۱۴۰ تن تخم مرغ ، ۵۸ تن گوشت منجمد ۴۸۰ تن مرغ منجمد، بیش از ۲۰۰ تن برنج و ۱۸۸ تن شکر توسط مباشران توزیع شده است.

قریشی ادامه داد: در سطح شهرستان ۸۶ نانوایی داریم که برای رفاه حال شهروندان ۱۹ واحد نانوایی دیگر به آن افزوده خواهد شدو بازرسی از واحدهای نانوایی به طور مستمر ادامه دارد.

وی با بیان اینکه توزیع آرد خارج از شبکه نداشتیم، گفت: در کارگاه تخصصی آرد و نان که هرهفته برگزاری می شود، مسائل و مشکلات شهروندان بررسی در این راستا بنرهای آگاهی بخشی در تمام نانوایی ها در باره وزن چانه نان، قیمت در تمام نانوایی های شهرستان نصب شود و به شهروندان نیز توصیه می شود تا موارد تخلف را به شماره ۱۲۴ گزارش کنند تا در اسرع وقت رسیدگی شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا