گلایه‌های صاحبان محله ایرانشهر پردیس از وضعیت ناقص واحدهای تحویلی

شرکت عمران شهر جدید پردیس اعلام کرده که با تکمیل آورده از سوی متقاضیان، واحدها برای واگذاری آماده است؛ اما مشاهدات میدانی از نبود امکانات لازم برای زندگی در این واحدها حکایت دارد.

به گزارش صبح پردیس؛ محسن نریمان، مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید چندی پیش خبر داد که ۴۵۵۰ واحد در محله ایرانشهر پردیس واگذارشده اما متقاضیانی که کلید دریافت کرده‌اند می‌گویند به دلیل نبود امکانات لازم برای زندگی، سکونت در این واحدها امکان‌پذیر نیست.

مروی یکی از متقاضیانی که آورده ۴۰ میلیون تومانی خود را سال گذشته تکمیل کرده است، با انتقاد از شرایط واحدهای واگذارشده مسکن مهر پردیس به مهر گفت: واحد مسکونی واگذارشده به من در لیست ۴۵۵۰ واحد افتتاح‌شده در هفته دولت است.

وی افزود: اما متأسفانه واحد مسکونی واگذارشده در محله ایرانشهر به بنده، امکانات اولیه برای سکونت را ندارد و فاقد منبع آب، راه آسفالته، آسانسور، گاز و … است و همین موضوع باعث شده که من اسباب و اثاثیه زندگی‌ام را طی نه ماهه گذشته در پارکینگ خانه استیجاری قبلی جمع کنم.

به گفته این متقاضی مسکن مهر پردیس، باوجود پرداخت کامل سهم آورده و همچنین ارائه سه قسط از تسهیلات دریافت شده، اما شرایط زیربنایی و روبنایی محله ایرانشهر در زون افتتاح تغییری نکرده است.

*افزایش ۱۰۰ درصدی قیمت در فاز ۸

مشکل مسکن مهر پردیس فقط به متقاضیان محله ایرانشهر خلاصه نمی‌شود بلکه متقاضیان سایر محله‌ها هم با مشکل افزایش قیمت و عدم واگذاری واحدها در زمان وعده داده‌شده، مواجه هستند.

ضرغامی از متقاضیان مسکن مهر فاز ۱۱ پردیس که در سال ۹۰ در مسکن مهر ثبت‌نام کرده است، به خبرنگار مهر گفت: در ابتدا بر اساس برنامه قرار بود که متقاضیان با ۴ فقره چک ۵ میلیون تومانی و ۲۰ میلیون تومان وام، پس از ۱۸ ماه خانه‌دار شوند.

وی افزود: در سال ۹۲ و باوجوداینکه بسیاری از متقاضیان آورده ۲۰ میلیون تومانی خود را تکمیل کرده بودند اما شرکت عمران اعلام کرد که ۸ میلیون به سهم آورده و ۱۰ میلیون تومان هم به مبلغ وام اضافه‌شده است.

به گفته ضرغامی، در حال حاضر شرایط برای متقاضیانی که آورده اولیه خود را تکمیل نکرده‌اند، سخت‌تر شده است و سهم آورده نقدی به ۴۰ میلیون و مبلغ وام هم به ۳۳ میلیون تومان رسیده این در حالی است که طی ۴، ۵ سال گذشته، آورده مردم در اختیار شرکت عمران بوده و اقدام مثبتی صورت نگرفته است.

این متقاضی مسکن مهر پردیس، ادامه می‌دهد: بر اساس تصمیم شرکت عمران شهرهای جدید، هر متقاضی برای دریافت هر واحد مسکونی باید ۷۳ میلیون تومان پرداخت کند که با این حساب، قیمت هر متر مربع ۹۰۰ هزار تومان می‌شود و هم‌اکنون با این مبلغ می‌توان یک واحد مسکونی در پردیس خریداری کرد و نیازی نیست که از مسکن مهر خانه خریداری کنند.

ضرغامی با اشاره به فقدان امکانات لازم برای زندگی در واحدهای واگذارشده در فاز ۱۱، افزود: اگرچه قرار بود که در ابتدا ۴۰ میلیون تومان به‌صورت ۲۰ میلیون نقد و ۲۰ میلیون تومان وام پرداخت شود اما در حال حاضر این رقم به ۷۳ میلیون افزایش‌یافته است.

این متقاضی مسکن مهر پردیس گفت: شرایط برای متقاضیان مسکن مهر پردیس متفاوت است و قیمت هر واحد در فاز ۸ که قرار بود ۳۲ میلیون تومان نقد و ۲۰ میلیون تومان وام باشد به رقمی بین ۶۵ تا ۷۹ میلیون افزایش‌یافته است.

وی ادامه داد: برخی متقاضیان مسکن مهر پردیس آورده خود را تکمیل کرده‌اند و دفترچه اقساط هم دریافت کرده و حتی چند قسط از وام را هم پرداخت کرده‌اند اما اجازه سکونت ندارند زیرا خدمات رفاهی کامل نیست، آب و برق، کارگاهی (آب و برق در نظر گرفته‌شده برای کارگران ساختمانی) است و گاز هم وجود ندارد.

ضرغامی گفت: شرکت عمران شهرهای جدید می‌خواهد هزینه خدمات زیربنایی و روبنایی مسکن مهر را هم از متقاضیان دریافت کند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا