کوهنورد پردیسی موفق به فتح زمستانه لنین شد

کوهنورد پردیسی موفق به فتح زمستانه لنین شد.

به گزارش صبح پردیس، جواد چراغی و مجید نعمت اللهی از کوهنوردان و غیورمردان‌ ایرانی برای اولین بار در تاریخ‌ کوهنوردی ایران موفق به فتح‌ و صعود زمستانه قله لنین با ارتفاع ۷۱۳۴ متری کشور قرقیزستان در ۱۷روز درشرایط خاص آب و‌هوایی شدند.

جواد چراغی در گفتگو با خبرگزاری برنا اظهار داشت: صعود و فتح زمستانه لنین اولین موفقیت زمستانی آن به سال ۱۹۸۸ برمی گردد که در آن سال کوهنوردان شوروی سابق توانستند در تاریخ ۳۱ ژانویه به لنین صعود کنند.

چراغی افزود:پس از آن تاریخ کلا هشت تیم موفق به صعود وفتح لنین شدند که همه آنها کوهنوردان برجسته جهان به‌ویژه روسیه بوده‌اند و تیم‌ما به یاری خدا جزو نهمین تیم موفق بود که به ثبت این فتح زمستانه رسید.

وی در ادامه گفت: بنده و اقای نعمت الهی در ۱۴ دی ماه سال جاری ایران را به مقصد قرقیزستان ترک‌نموده وازآنجا راهی منطقه لنین شدیم‌ و دراین صعود به جز ما تیم دیگری در منطقه وجود نداشت و هیچ شرکتی دراین فصل درآن منطقه خدمات ارائه نمی‌ داد وما به پشتیبانی خداوند و دعای مردم و آموزش های موثر‌ و آمادگی کافی و‌پیش بینی و تمهیدات لازم پس از چند روز خود و تجهیزات را به کمپ یک رساندیم و توانستیم از مسیر آرکین که یک مسیر با شیب زیاد و پر از یخ و برف بود با تکنیک ها فنی به قله برسیم. چراغی در پایان برای تمام ورزشکاران ایران آرزوی موفقیت نمود و خواست تا بااراده ای قوی‌و مصمم به اهداف خود دست یابند.

پایان پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا