رئیس شورای شهر:

کمربندی سعیدآباد پردیس تکمیل می‌شود

 رئیس شورای اسلامی شهر سعیدآباد گفت: در حدود ۲ کیلومتر از کمربندی این شهر ساخته شده است و برای ساخت ۲۰۰ متر باقی مانده منتظر مساعدت محیط زیست و منابع طبیعی هستیم.

به گزارش صبح پردیس به نقل از خبرگزاری ایرنا، «رضا شیرازی» در نشست خبری شهرداری تازه تاسیس سعیدآباد اظهار داشت: کمربندی شهر از انتهای سازمان آب شروع و پس از دور زدن شهربه پشت حسینیه می رسد و با ساخت آن مشکل ترافیک سنگین عصرگاهی سعیدآباد مرتفع خواهد شد.

وی با بیان اینکه روستای سعیدآباد جاجرود با ۸۵۰ سال قدمت تبدیل به شهر شده است، اظهار داشت: پل زیبا و تاریخی شاه عباسی گواه قدمت روستای سعیدآباد است و با توجه به افزایش جمعیت روستا و کافی نبودن خدمات، در تقسیمات جدید کشوری به شهر تبدیل شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سعیدآباد با اشاره به مشکل ساخت و ساز غیر مجاز در این شهر، توضیح داد: دهیاری قدرت اجرایی ضعیفی برای مقابله با ساخت و ساز در حد نصب یک بنر توقف کار داشت که مانع بازدارنده ای نبود و متخلفان کار ساخت و ساز را با کندن بنر ادامه می دادند.

شیرازی گفت: شهرداری با واحد اجرائیات خود،مانعی جدی برای ساخت و ساز غیر مجاز است و تبدیل روستا به شهر، امکان مقابله قانونی با ساخت و ساز غیر مجاز را فراهم کرده است.

وی با اشاره به جمعیت روستای سعیدآباد و ارتباط آن با نحوه انتخاب اعضای شورای اسلامی، توضیح داد: بر اساس قانون شورای اسلامی شهر سعیدآباد با توجه به جمعیت بالای ۸ هزار نفر و زیر ۲۰ هزار نفر، پنج نفره است و در شورای اسلامی شهر سعیدآباد ۵ عضو در سمت خود برای خدمات رسانی به شهروندان انجام وظیفه می کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر سعید آباد گفت: در سرشماری سال ۹۵ جمعیت ثبت شده روستای سعیدآباد۷ هزار و ۸۰۰ نفر اعلام شد و با در نظر گرفتن رشد جمعیت در حال حاضر به طور تقریبی ۱۲ هزار نفر در این منطقه سکونت دارند.

شیرازی با اشاره به کمبود اعتبارات برای تکمیل پروژه های نیمه کاره، اظهار داشت: ساخت سالن چند منظوره، استخرو چند پروژه دیگر تا مرحله ۹۰ درصد پیشرفت داشته و به دلیل کمبود اعتبار نیمه تمام باقی مانده است و تامین بودجه برای تکمیل پروژه ها ضرورت دارد.

وی درباره اقدامات انجام شده طی دوره ۴ ساله شورای پنجم، اظهار داشت: ساخت دیوار ساحلی حریم رودخانه جاجرود با همکاری بخشداری جاجرود، ایجاد ۸هزار متر فضای سبز، ساخت یک پارک در حاشیه رودخانه جاجرود مزین به نام سردار سلیمانی،ساخت بوستان پلکانی پشت دهیاری به مساحت ۱۵۰۰ مزین به نام شهدای حرم انجام شده است.

رئیس شورای اسلامی سعید آباد گفت: واگذاری زمین برای ساخت بیمارستان، فضای ورزشی و پایگاه بسیج بخش دیگری از خدمات اجرایی شورای اسلامی دوره پنجم است.

شیرازی ادامه داد: این منطقه ظرفیت گردشگری مناسبی دارد اما در روزهای همه‌گیری بیماری کرونا از حضور گردشگران با بهره‌گیری از نیروی شرکتهای انتظامی در تمام ساعات شبانه روز با گشت موتوری و خودرویی ممانعت خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به ضرورت حضور نیروهای آتش نشانی و امدادی در منطقه پر حادثه جاده جاجرود، اظهار داشت: در حال حاضر از تجهیزات آتش‌نشانی دهیاری استفاده می کنیم که پاسخگو نیست و تامین خودروی آتش نشانی را برای کاهش خسارات حوادث در دستور کار قرار دادیم.

وی با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی دور پنجم تنها دو ماه برای خدمات رسانی فرصت دارند، اظهار داشت: ساخت بلوار اصلی سعیدآباد با خرید اراضی از مالکان، طراحی و ساخت ورودی جدید برای شهر سعید آباد در فرصت باقی مانده در صورت تامین بودجه اجرایی خواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر سعیدآباد در تشریح شرایط انتخاب سرپرست شهرداری و شهردار، بیان کرد: برای تصدی سرپرست شهرداری یکی از کارکنان فرمانداری معرفی شد که به دلیل منافات با قوانین، حضور وی در این سمت منتفی شد.

شیرازی ادامه داد: بر اساس قانون برای سرپرستی شهرداری یکی از اعضای دهیاری معرفی می شود و در این راستا «حمید رضا رفیعی» یکی از اعضای دهیاری با ۵ رای موافق برای سرپرستی انتخاب شد تا زمانی که شهردار معرفی شده توسط اعضای شورا پس از طی مراحل قانونی منتصب بشوند در سمت سرپرست شهرداری امور شهر را اداره کند.

وی با اشاره به بودجه پیش بینی شده برای انجام امور شهر، اظهارداشت: بودجه شهرداری هنوز نهایی نشده اما با توجه به برآوردهای انجام شده توسط مشاوران، برای سال پیش رو مبلغ ۱۰ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که ۷۰ درصد آن از شهرسعیدآباد تامین خواهد شد و برای استفاده از اعتبارات دولتی هم برنامه ریزی شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر سعیدآباد با اشاره به نحوه تامین درآمد پایدار شهرداری، توضیح داد: ساختمان‌های غیر مجاز زیادی در سعیدآباد ساخته شده است، تمامی آنها را به کمیسیون ماده صد معرفی و درآمد حاصله صرف عمران و آبادانی شهر خواهد شد.

شهر سعیدآباد با جمعیتی در حدود ۱۲ هزار نفر در شرق پایتخت و در شهرستان پردیس قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا