کلکسیون تخلفات در برج‌های 13 طبقه‌ای بومهن/ تبدیل ۶ هزار مترمربع فضای پارکینگ به تجاری/ سودهای میلیاردی به جیب چه کسانی می‌رود

رئیس شورای شهر بومهن گفت: تخلفات متعدد در برج‌های قائم باعث ایجاد گره‌های ترافیکی و نقض حقوق شهروندی ساکنان بومهن خواهد شد.

به گزارش صبح پردیس، سال‌هاست برج‌های 13 طبقه در ابتدای شهر بومهن خودنمایی می‌کند، این برج از سال 88 کار خود آغاز کرد اما پس از چند سال کار ساخت‌و‌ساز متوقف شد.

با توجه به مدارک موجود طی رای کمیسیون ماده صد شهرداری بومهن 500 عدد پارکینگ این مجتمع حذف و به فضای تجاری تبدیل خواهد شد، اما در همین کمیسیون یک نفر با این تخلف که باعث گره‌های ترافیکی در آینده‌ای نزدیک در ابتدای شهر بومهن خواهد بود، مبارزه کرده است.

دادستان شهرستان پردیس در این کمیسیون با رای قاطع، حکم تخریب فضای تجاری و تبدیل آن به فضای پارکینگ را دادند، اما باقی افراد حکم بر جریمه صادر کردند.

بنابراین گزارش، در همه طبقات این برج تخلفات زیادی صورت گرفته که می‌توان به اضافه بنا، عدم رعایت ایمنی، تامین نکردن پارکینگ و … اشاره کرد، در گذشته بازار مرکزی شهر بومهن با واحدهای تجاری و بدون در نظر گرفتن پارکینگ ساخته شد که امروزه باعث به وجود آمدن ترافیک‌هایی چند ساعته در محور شمالی شهر می‌شود، حال تصور کنید در صورت اتمام عملیات عمرانی، اخذ مجوز و در ادامه افتتاح این برج‌های فاقد فضای پارک خودرو‌ در ورودی شهر ترافیک بدون راه گریز‌ را ایجاد خواهد کرد و برای مسافران شمال کشور و شهروندان بومهنی گرفتاری‌های بی‌شماری را رقم خواهد زد.

در این خصوص علی‌اکبر رجایی‌نیا رئیس شورای شهر بومهن گفت: برج‌های قائم در تاریخ 1388/2/19 با توجه به اخذ مجوز از مراجع استان تهران کار خود را برای ساخت سه طبقه منفی و هفت طبقه مثبت بر همکف آغاز کرد.

وی افزود: سازندگان بعد از آغاز به کار، طبقات هشت تا 11 را بدون اخذ مجوز ساختند که در مجموع چهار طبقه تخلف انبوه‌ساز بوده است.

رجایی‌نیا ادامه داد: این افراد به غیر از تخلف در تعداد طبقات، در همه طبقات مجاز نیز در مجموع هشت هزار متر مربع تخلف اضافه بنا داشتند.

رئیس شورای شهر بومهن اضافه کرد: در گذشته بازار مرکزی شهر بومهن بدون پیش‌بینی پارکینگ ساخته و مورد بهره‌برداری قرار گرفت که باعث به وجود آمدن مشکلات بزرگی در زمینه تردد خودروها در محور بومهن به تهران شد.

وی تصریح کرد: در صورتی که این برج‌ها بدون در نظر گرفتن پارکینگ ساخته شود، ده‌ها‌ برابر ترافیک ضلع شمالی محور بومهن را در ضلع جنوبی و ابتدای شهر شاهد خواهیم بود.

رئیس شورای شهر بومهن با بیان تخلفات متعدد در ساخت این برج‌ها گفت: در طبقات منفی و طبق مجوز اخذ شده 512 پارکینگ کسری و ‌در مجموع 5 هزار و 340 متر مربع از پارکینگ‌ها تبدیل به فضای تجاری شده است که تخلفی بزرگ و آشکار در رعایت حفظ حقوق شهروندی محسوب می‌شود.

وی افزود: از تمام مسؤولان انتظار داریم که از این تخلف جلوگیری کنند تا در آینده دچار مشکلات ترافیکی دیگری در ورودی شهر نباشیم.

رجایی‌نیا در خصوص رای کمیسیون ماده صد شهرداری بومهن برای این برج‌ها اظهار کرد: در کمیسیون ماده صد، سه نماینده قوه قضاییه، وزارت کشور و نماینده شورای شهر حضور دارند و به پرونده‌های مختلف رسیدگی می‌کنند اما در زمان رسیدگی به این تخلفات دادستان عمومی و انقلاب، فرماندار شهرستان پردیس و رئیس سابق کمیسیون عمران شورای شهر حضور داشتند که در این بین دادستان حکم تخریب و دیگر اعضا رای به حداکثر جریمه را صادر کردند.

رئیس شورای شهر بومهن با بیان اینکه انتظار ما از اعضای دیگر کمیسیون ماده صد این بود که قاطع‌تر با این تخلفات متعدد برخورد می‌کردند، ادامه داد: با توجه به اینکه فضاهای اطراف این برج برای ساخت پارکینگ طبقاتی مهیاست می‌توانستند با تفاهم با سازنده و ساخت پارکینگ در اطراف این برج را به عنوان راه‌حل این مشکل در نظر بگیرند.

وی اضافه کرد: در جواز اخذ شده، در سه طبقه منفی این برج‌ها 5 هزار و 344 متر مربع، همکف تجاری 5 هزار و 340 متر مربع و از طبقات اول تا هفتم نیز جواز مسکونی با متراژ 2 هزار و 160 متر مربع صادر شده بود.

رئیس شورای شهر بومهن افزود: چهار طبقه بدون مجوز در این برج‌ها‌ ساخته و در کل هشت هزار متر مربع اضافه بنا و 5340 متر نیز پارکینگ به فضای تجاری تبدیل شده است.

رجایی‌نیا تصریح کرد: امروزه که به مسئله ساخت پارکینگ توجه زیادی می‌شود و به طور مثال در کمیسیون ماده صد برای پرونده واحدهای دو طبقه در روستاهای اطراف که بدون پارکینگ ساخته می‌شوند حکم تخریب و با جریمه‌های هنگفت صادر می‌شود، چگونه در ابتدای شهر و بهترین موقعیت حکم بر پرداخت جریمه داده می‌شود.

رئیس شورای شهر بومهن با بیان اینکه جریمه این برج‌ها با ضریب حداکثری صادر شده است، گفت: مبلغ جریمه این تخلفات حدود 12 میلیارد و 700 میلیون تومان است که سازنده به شهرداری بدهکار است، اما این مبالغ درد بار ترافیک سنگینی را که در پی دارد درمان نخواهد کرد.

وی افزود: این تخلف مانند تومور بدخیمی است که اگر راه درمان آن را در پی نگیریم در نقطه‌ای سر باز زده و باعث گرفتاری شهروندان و مسافران عبوری خواهد شد.

رجایی‌نیا ادامه داد: این مبالغ برای راه درمان این مشکل بسیار کم است و در آینده باید هزینه‌های بسیار بیشتری را برای رفع گره‌های ترافیکی شهر پرداخت کرد.

رئیس شورای شهر بومهن با بیان اینکه مخالفتی برای حضور سرمایه‌گذاران در شهر بومهن وجود ندارد، اظهار کرد: از حضور سرمایه‌گذارانی که به حقوق شهروندی و منافع شهر صدمه‌ای وارد نکنند استقبال خواهیم کرد و حمایت‌های لازم را نیز خواهیم ‌داشت.

وی گفت: قصد تخریب هیچ فردی را نداریم اما در این جایگاه باید از حق و حقوق مردم دفاع و حقوق شهروندی و به حق شهروندان را به آنها برسانیم، زیرا اگر موضوعی نادیده گرفته شود اثرات آن در بلند مدت گریبانگیر مردم خواهد شد.

منبع: فارس

انتهای‌پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا