غبار روبی مزار شهدا در شهرستان پردیس؛

کلنگ ساخت شبستان بوستان شهدای گمنام بومهن زده شد

به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس، جمعی از مدیران پردیس اقدام به غبارروبی مزار شهدای بخش جاجرود و شهر بومهن کرده و در پایان به دیدار مادر شهید هشت سال دفاع مقدس رفته و از فداکاری‌های این مادر شهید تقدیر به عمل آوردند.

به گزارش صبح پردیس، عصر امروز با حضور امام جمعه، فرماندار، معاون سیاسی انتظامی، فرماندهان نیروی انتظامی و سپاه شهرستان پردیس، شهرداران، روسا و اعضای شورای اسلامی شهرهای پردیس و بومهن و… به مناسبت فرارسیدن هفته دفاع مقدس اقدام به غبار روبی مزار شهدای بخش جاجرود و شهر بومهن کرده و در پایان به دیدار مادر شهید هشت سال دفاع مقدس رفته و از فداکاری‌های این مادر شهید تقدیر به عمل آوردند.

زنده نگه داشتن یاد شهدا وظیفه روزانه ما است

حجت الاسلام و المسلمین حسین توسلی امام جمعه پردیس در پایان این مراسم در خصوص وظیفه مردم و مسئولان در قبال شهدا و خانواده معظم شهدا در این برهه حساس، اظهار کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا، ایثارگران و حفظ آن میراث گران‌بها که ما در هشت سال دفاع مقدس به‌دست آوردیم، نه تنها در هفته دفاع مقدس بلکه در طول سال جزو وظایف تمام ما و مردم است.

وی گفت: اما امروز به صورت نمادین به مناسبت هفته دفاع مقدس این کلنگ زنی‌ها، افتتاح‌ها و سرکشی از خانواده معظم شهدا انجام می‌شود و ما در محضر شهدا حاضر می‌شویم تا یاد شهدا در ذهن ما پررنگ‌تر شود.

توسلی افزود: این دیدارها به دلیل این است که نشان دهیم این وظیفه ذاتی هر ایرانی، مسئول، و فرد ایران دوستی است که این دیدارها را انجام دهد.

امام جمعه پردیس ادامه داد: این اقدامات جزو اعتقادات دینی و انسانی ما است و با این کار به نسل جوانمان گوشزد می‌کنیم که حیات، آبرو، عزت و اقتدار ما مرهون فداکاری و خون این عزیزانی است که در هشت سال دفاع مقدس حضور داشتند و با ایستادگی‌ها یشان آن عظمت را آفریده و خلق کردند.

وی اضافه کرد: امروز به همراهی مسئولان به دیدار مادر شهید صادقی رفته و بر مزار شهدای جاجرود و دو شهید گمنام بومهن حاضر شدیم و در ادامه کلنگ آغاز عملیات عمرانی پروژه توسعه مزار دو شهید گمنام در بوستان برکت انقلاب بومهن بر زمین زده شد که با همت شورای اسلامی و شهرداری این شهر ساخته خواهد شد.

توسلی تصریح کرد: این برنامه‌ها در طول این هفته و به مناسبت‌های دیگر ادامه خواهد داشت زیرا حفظ ارزش‌های دفاع مقدس و زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا جز وظایف انسانی و دینی ما است.

شهدا پرچم اسلام را برفراشته کردند

عبدالعظیم رضایی فرماندار شهرستان پردیس در حاشیه مراسم غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا و دیدار با خانواده مادر شهید هشت سال دفاع مقدس در جمع خبرنگاران در خصوص وظیفه مسئولان و مردم در قبال خانواده معظم شهدا و ایثارگری شهدای هشت سال دفاع مقدس، شهدای حرم و شهدای انقلاب، اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی ایران که از آرمان‌های دیرینه مردم مسلمان کشورمان بوده بعد از صدها سال فردی والامقام پیدا شد و پرچم اسلام را به تأسی از قیام امام حسین (ع) برافراشته کرد و این پرچم تقدیم شهدای عزیزمان و استوارتر شد.

فرماندار پردیس ادامه داد: ما باید قدردان شهدا و خانواده معظمشان باشیم و هر از گاهی نیاز داریم برای تفکر به گذشته و روشن تر شدن معنای شهادت، برای گرفتن روحیه و دعای خیر در محضر خانواده معظم شهدا حاضر شویم.

وی اضافه کرد: ما به این دیدارها می‌رویم زیرا اعتقاد داریم شهدا زنده هستند و روح شهدا ناظر بر اعمال و رفتار ما هستند و تمام اینها تکلیفی اخلاقی و شرعی برای تمام ما است تا در این رابطه وظایف خود را انجام بدهیم.

رضایی تصریح کرد: باید در تمامی ایام سال ما با اعمال، رفتار و کارهایی که انجام می‌دهیم یاد شهدا را به معنای واقعی و قلبی گرامی بداریم.

فرماندار پردیس افزود: خانواده معظم شهدای بزرگوار و از خود گذشته هستند و به ما نیاز ندارند و ما با به این عزیزان نیاز داریم و با حضور در این مراسم ها با ذکر نام، یاد و خاطره شهدا می توانیم امیدوار باشیم که خون شهدا هدر نخواهد رفت.

اتمام فاز اول شبستان شهدای بومهن در بهمن ماه امسال

سعید علی بخشی  شهردار بومهن در حاشیه مراسم کلنگ زنی فاز اول شبستان مقبره شهدای گمنام بوستان برکت انقلاب شهر بومهن، در جمع خبرنگاران در خصوص این پروژه، با بیان اینکه فاز اول مقبره شهدای گمنام بومهن در هفته دفاع مقدس سال ۹۷ به بهره برداری رسید، اظهار کرد: امروز کلیه مراحل قانونی اخذ مجوز شورای اسلامی شهر بومهن، کمیته انطباق فرمانداری و طی شدن فرآیندهای قانونی مناقصات و مشخص شدن پیمانکار امروز با حضور مسئولان کلنگ زنی فاز اول شبستان مقبره شهدای گمنام بومهن را انجام دادیم.

وی گفت: فاز اول این شبستان تا دهه فجر با بودجه یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومانی به بهره‌برداری خواهد رسید و قطعاً با توجه به فرآیند این پروژه این بودجه قابل افزایش خواهد بود.

علی بخشی افزود: پس از اینکه فاز اول این پروژه به اتمام رسید در فازهای بعدی این برای تکمیل این پروژه تکمیل ساختمان، ساخت مکتب القرآن و همچنین فضایی برای احداث کتابخانه را خواهیم داشت.

شهردار بومهن ادامه داد: این اقدامات با محوریت شهدا انجام می‌شود تا این پارک تبدیل به فضایی معنوی و فرهنگی شود.

وی بیان کرد: این شبستان با متراژ ۳۵۰ مترمربع فضای مفید و با ملحقات آن که شامل ساختمان اداری، سرویس‌های بهداشتی و… می‌شود به حدود ۴۵۰ متر مربع خواهد رسید.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا