مدیرعامل شرکت عمران پردیس خبر داد:

کلنگ‌زنی تصفیه‌خانه شماره دو فاضلاب پردیس در آبان ماه با اعتبار 400 میلیارد تومانی

نشست پیگیری تکمیل زیرساخت‌های فاضلاب شهر جدید پردیس برگزار شد.

در این نشست دادستان و فرماندار شهرستان به همراه مدیرعامل شرکت عمران و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شرق استان تهران حضور داشتند.

به گزارش صبح پردیس، در کنار تکمیل ابنیه مسکونی و تحویل واحدهای مسکن مهر به مالکان، ایجاد زیرساخت‌های زندگی اعم از ساخت پروژه‌های روبنایی و زیربنایی جزو مهم‌ترین برنامه‌های شرکت عمران به شمار می‌رود.

یکی از اصلی‌ترین موضوعات مورد پیگیری مجموعه شرکت عمران شهر جدید پردیس در سال‌های اخیر، بحث ساخت تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو جهت هدایت تمامی فاضلاب فازهای 5، 8، 9 و 11 مسکن مهر به سمت این تصفیه‌خانه بوده است.

خوشبختانه پس از حدود دو سال و با پیگیری‌ها و تلاش‌های فراوان، تمامی مجوزات لازم جهت احداث این تصفیه‌خانه اخذ شد تا سرانجام فراخوان مناقصه جهت انتخاب پیمانکار ساخت این پروژه زیرساختی بزرگ در منطقه شرق تهران توسط شرکت عمران برگزار شود.

در همین راستا صبح امروز نشستی در محل تصفیه خانه شماره یک جهت پیگیری پروژه‌های در دست اجرا به منظور هدایت فاضلاب شهر پردیس برگزار شد.

در این نشست مدیرعامل شرکت عمران شهر پردیس از انتخاب نهایی پیمانکار این پروژه مطابق با فراخوان برگزار شده ظرف هفته‌های آینده خبر داد و اعلام کرد پس از انتخاب، کلنگ احداث این پروژه با اعتباری بالغ بر 400 میلیارد تومان از منابع وزارت راه و شهرسازی به زمین زده خواهد شد.

به گفته مهدی هدایت تاکنون از مجموع 15.5 کیلومتر مسیر خط اصلی انتقال فاضلاب فازهای مختلف مسکن مهر به محل تصفیه‌خانه، تنها حدود 1.5 کیلومتر از مسیر باقیماند که توسط شرکت راهسازی عمران ایران در حال تکمیل است.

وی گفت: با توجه به اهمیت موضوع و همچنین زمان ساخت این پروژه بزرگ، جهت جلوگیری از آلودگی محیط زیست، شرکت عمران اقدام به ایجاد دو لاگون موقت در محل این تصفیه‌خانه جدید خواهد نمود تا کلیه فاضلاب فاز 8 و روستای باغ کمیش به این لاگون‌ها هدایت شود.

هدایت افزود: همچنین با همکاری شرکت آب و فاضلاب، مسیر خط انتقال فازهای 5، 9 و 11 به تصفیه‌خانه موجود نیز در مراحل نهایی قرار دارد که تا زمان بهره‌برداری از تصفیه‌خانه شماره دو، فاضلاب این فازها به صورت موقت به تصفیه‌خانه موجود هدایت شود.

مدیرعامل شرکت عمران در کنار کلنگ‌زنی پروژه 400 میلیاردی تصفیه خانه شماره دو، از افتتاح حدود 150 میلیارد تومان پروژه‌های مخزن آب شامل مخازن دو و چهار هزار متر مکعبی در فاز 5، مخازن چهار و ده هزار متر مکعبی در فاز 11 و همچنین مخزن بیست هزار متر مکعبی فاز 9 در ماه آینده خبر داد.

منبع: شرکت عمران شهر جدید پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا