کلنگ‌زنی آزاد راه ورامین- پردیس به طول 90 کیلومتر

وزیر راه و شهرسازی گفت: آزادراه غدیر به طول ۱۵۸ کیلومتر به صورت ۲ باند و شش خطه از حدود آبیک قزوین تا محدوده چرمشهر امتداد می‌یابد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد اسلامی در آیین بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت راه و شهرسازی، افتتاح آزادراه غدیر اظهار داشت: ۱۴ استان از مزایای این آزادراه بهره مند می‌شوند.

وی افزود: براساس طرح‌های صورت گرفته در پیرامون آزادراه پارک‌های لجستیک شکل خواهد گرفت.

اسلامی با اشاره به این که ما امروز یک متغیر اساسی را به بهره برداری رساندیم گفت: شرکت‌ها و ظرفیت‌های پیمانکاری را به سمت سیاست‌های سرمایه گذاری و شراکت در زیرساخت‌ها هدایت کردیم به طوری که قرارگاه خاتم الانبیاء یکی از این الگوهاست که ۷۰ درصد قرارگاه و ۳۰ درصد وزارت راه و شهرسازی شراکت داشتند.

وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز با فرمان رئیس جمهور آزادراه ابراهیم خلیل الله را پایه‌گذاری می‌کنیم که این آزادراه از انتهای ورامین به اتوبان پردیس به طول ۹۰ کیلومتر خواهد بود.

وی افزود: تفاهم نامه این آزادراه آماده است ۵۰ درصد دولت و ۵۰ درصد شرکت احداث در ساخت آن مشارکت می‌کنند ما می‌توانیم با این آزادراه گره ترافیکی شرق تهران را ساماندهی کنیم و بار سنگینی از شریف آباد تا افسریه را به سمت شمال و جنوب توزیع کنیم.

وزیر راه و شهرسازی گفت: این طرحی است که زنجیره آزادراهی را در کلانشهر تهران کامل می‌کند و خاتمه می‌دهد.

اسلامی افزود: در سال ۹۲، ۲ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آزادراه در کشور وجود داشت که تا پایان دولت به ۳ هزار و ۳۰۰ کیلومتر خواهد رسید و رشد ۵۰ درصدی در آزادراه‌های کشور اتفاق می‌افتد.

وی گفت: از ابتدای دولت ۱۲ هزار و ۵۰۰ کیلومتر بزرگراه در کشور وجود داشت که تا پایان دولت به ۲۰ هزار کیلومتر خواهد رسید یعنی افزایش بیش از ۵۰ درصدی خواهد داشت.

وزیر راه و شهرسازی افزود: الگوی استفاده از بازار سرمایه از جمله اقداماتی است که در یک سال و نیم گذشته آن را طراحی کردیم و ۱۹ پروژه بزرگ و تاریخ ساز که درزمینه زیرساخت حمل و نقل هستند قرار است انجام شود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا