رئیس پارک فناوری پردیس مطرح کرد:

کشورهای خارجی متقاضی برگزاری دوره‌های آموزشی پارک فناوری پردیس هستند

ئیس پارک فناوری پردیس گفت: ۲۲ سال از تجربه راه اندازی پارک می گذرد و کشورهای خارجی متقاضی برگزاری دوره‌های آموزشی برای ایجاد پارک فناوری در کشور خود هستند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری ایرنا، مهدی صفاری‌نیا روز دوشنبه به خبرنگاران گفت: راه‌اندازی پارک یک تجربه بومی برای جمهوری اسلامی است و ما بر اساس مشکلاتی که در حوزه عملیات به لحاظ قانونی و قانونگذاری در حوزه مجلس و دولت داشتیم قدم به قدم این تجربه را شکل دادیم.

وی بیان کرد: اولین دوره آموزشی تجربه راه اندازی پارک فناوری طی دور روز با حضور ۱۰۰ نفر از کشورهای مختلف در پاکستان تدریس شد.

صفاری‌نیا ادامه داد: دوره دوم در اندونزی در شهریور ماه جاری با اعلام فراخوان سازمان همکاری اسلامی برگزار می‌شود و قرار است که ۲دوره دیگر در کشورهای ازبکستان و آفریقا نیز برگزار شود.

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: کشور ونزوئلا پارک فناوری خود را با الگوبرداری از ایران راه اندازی و تاسیس کرده است با برنامه ریزی انجام شده در پارک این کشور خانه نوآوری ایجاد می‌شود و شرکت‌هایی که در حوزه تجهیزات پزشکی، دارو و نفت فعالیت دارند با عقد قرار داد با شرکت‌های ونزوئلایی محصول مشترک تولید خواهند کرد که با برخی از آنها قرار داد منعقد شده و تعدادی نیز در حال انعقاد است.

وی با بیان اینکه این تجربه مورد تقاضای داخل و خارج کشور است، توضیح داد: تمامی استان‌ها مجوز راه اندازی پارک دارند و متقاضیان داخلی و خارجی برای راه اندازی پارک بازدید دارند و بعد از وارد شدن به برنامه عملیاتی توسعه‌ای، تامین مالی و سرمایه‌گذاری اطلاعات را در اختیار آنها قرار می‌دهیم.

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: هر هفته در حوزه بین الملل بازدید در موضوعات مختلف داریم و بر اساس پیشنهاد سازمان همکاری‌های اسلامی که در پاکستان مستقر است، تجربیات خود را در قالب کارگاه آموزشی در اختیار متقاضیان قرار می‌دهیم.

صفاری‌نیا با بیان اینکه تاکید رئیس جمهور در بازدید فروردین سال گذشته بر توسعه کمی و کیفی پارک و ایجاد شهرک مسکونی نخبگان بود، توضیح داد: در حوزه معاونت علمی همه گونه حمایت و همراهی را داریم و در سایر حوزه‌ها در بخش توسعه کار به کندی پیش می‌رود.

وی اظهارداشت: فاز دوم پارک فناوری حدود ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و در فاز۳ هم دو سوم فضاها به شرکت‌ها واگذار شده و ۶۰ شرکت در حال ساخت فضاها هستند و پیش‌بینی می‌شود که در فاز ۳ نزدیک ۵۰۰ هزار متر مربع فضای تحقیقاتی و فناوری توسط بخش خصوصی ایجاد شود و اولین شرکت مستقر شده و به بهره برداری رسیده است.

رئیس پارک فناوری پردیس گفت: برنامه ای برای حمایت شرکت‌های خارج از پارک نداریم، اما مدیریت شبکه فن بازار ایران که برنامه‌ای در سطح ملی و مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است با مجموعه پارک فناوری پردیس است که در همه استان‌ها دفتر داریم و با مشارکت دستگاه‌های استانی حمایت‌های لازم را از طریق شبکه فن بازار ملی از شرکت‌های فناور انجام می دهیم.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد و پارک فناوری پردیس فاز ۶ این شهرستان است.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا