کشف بیش از 218 کیلوگرم انواع مواد مخدر در شهرستان پردیس در سال ۹۷

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: امسال ۲۱۸ کیلو و ۲۲۴ گرم انواع مواد مخدر کشف شد که در این رابطه ۲۲۵ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند.

به گزارش صبح پردیس، غلامرضا حسنوند بعد از ظهر امروز طی نشستی خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک آغاز دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران، اظهار داشت: طی یکسال گذشته علی‌رغم سختی‌ها و چالش‌ها در این فرماندهی، سال خوب، موفق و با توفیقات بسیاری را پشت سر گذاشتیم و این بدون تلاش شبانه روزی پرسنل، مردم و همراهی مسوولان میسر نمی‌شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس گفت: در حوزه جرائم علی‌رغم اینکه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش آمار ارتکاب جرائم داشتیم و طی ۶ ماهه اول امسال افزایشی نداشتیم اما با توجه به تورم‌ها، طی دو ماه مهر و آبان ماه درصدی افزایش داشتیم اما در دی و بهمن ماه باز هم شاهد کاهش ارتکاب جرائم بودیم.

وی افزود: بیشترین دستگیری و کشفیات را با همراهی و حمایت‌های دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پردیس به دست آوردیم و امسال ۲۱۸ کیلو و ۲۲۴ گرم انواع مواد مخدر کشف شد که در این رابطه ۲۲۵ نفر دستگیر و تحویل مراجع قضایی شدند که در این خصوص به ۶ درصد افزایش دستگیری خرده فروشان را هم داشتیم.

حسنوند ادامه داد: در حوزه معتادین متجاهر با توجه به درخواست شهروندان ۷ درصد بیشتر از سال گذشته ساماندهی معتادین را داشتیم.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس اضافه کرد: در حوزه کشف سلاح که از بحث‌های امنیتی و جزو فعالیت های خوب این فرماندهی بود، ۱۳۳ درصد افزایش کشف را داشتیم.

وی با بیان اینکه در حوزه دستگیری سارقین ۹ درصد افزایش داشتیم، بیان داشت: طی ماه اخیر سارقی کیف و تلفن قاپ با پیگیری و رصدهای پلیسی شناسایی، دستگیر و طی بازجویی‌ها به 30 مورد کیف قاپی اعتراف کرد و تحویل دستگاه قضایی شد.

حسنوند تصریح کرد: سه نفر از باند سارقان خودرو نیز طی هفته های اخیر دستگیر و تحویل مراجع قضایی گردیدند اما شهروندان باید مطلع باشند که داشتن پارکینگ باعث کاهش آمار سرقت خودرو خواهد شد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس اظهار کرد: خوشبختانه بیشتر جرائم در شهرستان، ارتکاب جرم‌های خرد و با آمار بسیار کم رخ داده که در این حوزه افزایش دستگیری‌ها را داشتیم.

وی افزود: سرقت منزل و مغازه طی سال اخیر بسیار کاهش داشته که این با تلاش و همت پرسنل فرماندهی محقق شده است.

حسنوند ادامه داد: امسال راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن ماه با همکاری شورای تامین، دو نقطه در شهرستان، در شهرهای بومهن و پردیسی برگزار خواهد شد و مسیرها طی روزهای آینده اطلاع‌رسانی می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس اضافه کرد: محدودیت‌های ترافیکی از طریق رسانه‌ها، نصب بنر و… اطلاع‌رسانی به شهروندان انجام می‌شود که امیدواریم با تاکیدات مقام معظم رهبری امسال نیز شاهد حضور چشمگیر و پرشور راهپیمایان در شهرستان پردیس باشیم.

وی تصریح کرد: در چهل سالگی انقلاب افتتاح کلانتری شماره 13 فاز ۸ پردیس را در برنامه داریم که هم اکنون این کلانتری که در حال ارائه خدمات به همشهریان عزیز می‌باشد و برای طرح مکنا امسال نیز ثبت نام خواهد کرد.

حسنوند با بیان اینکه از دیدگاه‌های مردم و رسانه برای خدمات بهتر به مردم استقبال می‌کنیم، گفت: ارتباط با دادسرا به صورت الکترونیکی و کار با سرعت انجام می‌شود تا تردد، ترافیک و هزینه کمتری برای همشهریانمان داشته باشد.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس اظهار کرد: این طرح به صورت کشوری انجام می‌شود که طی دو ماه آینده در پردیس به صورت کامل اجرا خواهد شد و امروز پلیس تخصصی با دادسرا ارتباط دارد و شهرستان پردیس جزء اولین شهرستان‌ها در این حوزه است.

وی با اشاره به تماس‌های زیاد شهروندان با پلیس ۱۱۰ و تقدیر از حمایت‌های مردم در تماس با پلیس 197، بیان داشت: شهروندان تماس‌های غیر مرتبطی را با پلیس ۱۱۰ برقرار می‌کنند و ترکیدن لوله آب و … را اطلاع‌رسانی می‌کنند که این باعث اشغال شدن خطوط می‌شود و مشکلاتی را ایجاد می‌کند که امیدواریم این اطلاع‌رسانی باعث کاهش این گونه تماس‌ها شود.

حسنوند افزود: سعی داریم پرونده‌های خرد، اختلافات خانوادگی، تصادفات، اختلاف مالک و مستاجر، چک و… را در مقرها سازش دهیم تا شاهد کمتر شدن حجم پرونده ورودی به دادسرا باشیم.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس ادامه داد: با تلاش و بهره‌گیری‌های ابتدایی سعی داریم از کارشناسان روانشناس در حوزه آسیب‌های اجتماعی بهره برده و مشکلات متعدد این حوزه را کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: از این طریق از فارغ التحصیلان رشته روانشناسی برای همکاری با این فرماندهی در حوزه طلاق، اختلاف خانوادگی و… و برای کاهش آسیب‌های اجتماعی دعوت به عمل می‌آوریم.

حسنوند در خصوص پلیس راهور شهرستان پردیس، گفت: با توجه به اینکه شهرستان پردیس در مسیر استان‌های شمالی کشور مانند مازندران، گلستان، خراسان رضوی و شمالی قرار دارد تردد مسافران به ویژه در روزهای تعطیل برای شهروندان مشکلاتی را ایجاد می‌کند که نیاز به تمهیداتی در این زمینه احساس می‌شود.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس ضمن تقدیر از مدیر عامل شرکت عمران شهر پردیس، اظهار کرد: با قول مساعد مدیرعامل شرکت عمران در فازهای 5، 8، 9 و 11 ایستگاه پلیس راهور احداث می‌شود و امیدواریم در نیمه اول سال آینده ساخته و تحویل گردد.

وی ضمن بیان اینکه ویلاهای بسیاری در سطح شهرستان پردیس ساخته شده که فقط در ایام تعطیل از آن استفاده می شود، بیان کرد: بسیاری از مالکین ویلاها را رها کرده و سرایدار و نگهبانی برای آن در نظر نگرفتن و این احتمال ارتکاب سرقت را افزایش می‌دهد؛ از این طریق از مالکان می‌خواهیم به هر سه تا چهار ویلا یک نگهبان جهت حراست از ویلاها در نظر بگیرند.

حسنوند افزود: نیروی انتظامی ۲۴ ساعته در تمام نقاط گشت زنی کند و در صورت وجود مورد مشکوکی نگهبانان می‌توانند این مورد را به نیروی انتظامی اطلاع دهند و از این طریق خطر سرقت کاهش پیدا می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان پردیس با بیان افزایش کلاهبرداری فضاهای مجازی، اذعان داشت: در حوزه فضای مجازی شهرستان پردیس، پلیس فتا فعال است اما پیامک‌های کلاهبرداری بسیاری ارسال می شود و افراد را به پای دستگاه‌های خودپرداز می‌کشاند که امیدواریم با اطلاع رسانی‌ها علم، آگاهی و دانش شهروندان در این حوزه افزایش پیدا کند تا آسیبی از این بابت متوجه شهروندان نشود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا