امام جمعه پردیس:

کسانی که در قضیه گاز مجتمع هسا کوتاهی کردند را محاکمه کنید

امام جمعه پردیس: از مسؤولان انتظار داریم که یک بار برای همیشه قضیه گاز مجتمع هسا را قانونی و با سرعت حل کرده و کسانی که سهل انگاری و کوتاهی کردند را محاکمه و موظف کنید تا شبکه گاز رسانی این مجتمع را اصلاح کنند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فارس، بعدازظهر امروز حجت الاسلام سیدحسین حسینی امام جمعه پردیس در خطبه‌های عبادی و سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان، که در مسجد الغدیر فاز۴ پردیس و با حضور پرشور نمازگزاران برگزار شد، با بیان اینکه دشمن در جنگ روانی که برای اختلال در مراسم عزاداری حسینی به راه انداخته بود، شکست مفتضحانه‌ای خورد، اظهار کرد: یزیدیان زمان پرحجم‌ترین حملات را به عزای امام حسین(ع) داشتند، امّا ملت امام حسین(ع) پرشورترین سوگواری‌ها را برای امام حسین(ع) برگزار کردند و دشمنان یزیدی را شکست دادند.

وی با بیان اینکه دشمن را در تحریم محرم شکست دادیم، گفت: دشمنان می‌خواستند در این محرم با ترور و تخریب، انفجار در برخی تجمعات و نیز در محل مزار حاج قاسم سلیمانی و غیره از ملت امام حسین(ع) انتقام بگیرند که اعضای شبکه‌ گسترده‌ تروریستی که قصد انجام اقدامات متعدد خرابکارانه در برخی استان‌ها را داشتند، بازداشت شدند.

خبرنگاران با اخبار درست و به‌موقع، امیدافزایی کنند

امام جمعه پردیس با اشاره به فرارسیدن 17 مرداد، شهادت غریبانه خبرنگار شهید محمود صارمی (1377 ش) و روز خبرنگار، ابراز کرد: خبر، تحلیل و مجموعه اطلاعات در جامعه به مثابه هوایی است که انسان از آن استنشاق می‌کند و همو در پیکرش بوسیله موی‌رگ‌ها به لایه‌های درونی بدن نفوذ کرده و موجب قوت و حیات در صورت صحت، یا ضعف و ممات در صورت فساد می‌شود.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: رسالت صاحبان رسانه(تریبون‌دارها) به معنی‌الاعم، و خبرنگاران به معنی‌الاخص که متولیان تأمین هوای تنفسی جامعه هستند در تلاش برای صحّت کارِ رسانه ‌ایشان، بسیار مهم است.

وی ضمن اعلام توصیه اخلاقی در فعالیت رسانه‌ای، عنوان کرد: اهالی رسانه از عادات غلط رسانه‌‌ای مانند ترویج سوءظن و ایجاد بدبینی، از انتشار حرف‌های نادرستِ غفلت‌زا از دشمن، از شایعه‌سازی و شایعه‌پراکنی و از کدر کردن فضا به نام شفافیت پرهیز کنند.

امام جمعه پردیس تصریح کرد: اهالی رسانه پایبندی به قانون و اخلاق اسلامی، پرهیز از اتهام‌زنی و اشاعه آن پیش از اثبات جرم و پرهیز از عیب‌جوییِ بی‌منطق و اتهام‌زنی به نام نقد، اصلاح و انتقاد را سرلوحه کار خود قرار بدهند.

حجت الاسلام حسینی ضمن تبریک روز خبرنگار، به خبرنگاران پرتلاش و زحمتکش این شهرستان، تاکید کرد: انصافاً اصحاب رسانه در شهرستان پردیس با تلاش‌های فراوان خود هم مطالبات و مشکلات مردم را منعکس می‌کنند و هم اقداماتی را که مسؤولان انجام می‌دهند را به مردم اطلاع رسانی می‌کنند و امیدواریم که مسؤولان این عزیزان را حمایت بیشتری کنند تا این رسالت خود که خدمت به مردم و انقلاب است را به خوبی انجام دهند.

وی ضمن اعلام مسائل و مشکلات مردم شهرستان پردیس، عنوان کرد: یکی از مشکلات مردم شهرستان پردیس مسأله مهم و خطرناک گاز مجتمع مسکونی مسکن مهر غدیر(مجتمع هسا) است، که سال‌های قبل لوله کشی گاز انجام شده و بعد از گذشت مدت زمان کوتاهی متوجه شده‌اند که به هر علتی لوله‌ها پوسیده و نشتی گاز در این مجتمع رخ داده است.

مشکلات گازرسانی مجتمع هسا ناشی از عدم نظارت و سهل انگاریِ دستگاه مربوطه است

امام جمعه پردیس با بیان اینکه مردم این هزینه‌ها را نباید پرداخت کنند، افزود: اعلام شده تا ساکنین هزینه اصلاح لوله‌ها را که حدود 10 تا 15 میلیون است را پرداخت کنند، که اولا مردم یکبار برای این مورد پول داده‌اند و این عدم نظارت و سهل انگاریِ دستگاه مربوطه بوده که پول را گرفته‌اند اما کار باکیفیت و استاندارد تحویل مردم ندادند.

حجت الاسلام حسینی ادامه داد: از مسؤولان مانند فرماندار، دادستان و اصحاب رسانه که این مورد را پیگیری می‌کنند تا قضیه حل بشود صمیمانه تشکر می‌کنیم، اما از مسؤولان انتظار داریم که یک بار برای همیشه قضیه گاز مجتمع هسا را قانونی و با سرعت حل کرده و کسانی که سهل انگاری و کوتاهی کردند را محاکمه و موظف کنید تا شبکه گاز رسانی این مجتمع را اصلاح کنند.

وی با اشاره به رفع مشکل آب شرب شهرک صنعتی خرمدشت و بحث آب شرب و کشاورزی روستای کرشت، اذعان کرد: مسؤولان پیگیری کردند و قول دادند که این مشکل نیز رفع شود و امیدواریم سریع‌تر منطقه صنعتی شهرستان نیز از آب شرب بهره‌مند شود و بنابر اعلام دهیاری کرشت مشکل آب شرب این روستا حل شده است.

امام جمعه پردیس با بیان مشکلات خدمات ضروری فازهای جدید مانند فازهای 11، 8، 5 و 9، عنوان کرد: ساکنین در این فازها به علت نبود فضای تفریحی، ورزشی، مذهبی، درمانگاه و خدماتی و غیره مانند نانوایی و مایحتاج ضروری با مشکلات جدی مواجه شده‌اند.

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: میدان داری بنگاه‌ها و املاکی‌ها در تعیین قیمت واحدها، اجاره بهای مسکن مردم را با مشکلات جدی روبرو کرده که شرکت عمران و شهرداری پردیس طبق هماهنگی‌هایی که داشتند، وعده‌هایی را در این خصوص دادند تا مشکلات این فازها کاهش پیدا کند.

به گزارش فارس، «مجتمع هسا» در فاز 3 پردیس دارای 91 بلوک با 1820 واحد می‌باشد که انشعاب گاز 90 بلوک به علت از زیر زمین عبور کردن لو‌له‌های گاز، با خطر نشتی گاز مواجه شده‌اند؛ خطری که شرکت عمران و نظام مهندسی می‌بایست هنگام ساخت‌ واحدها به آن توجه می‌کردند اما هم‌اکنون ساکنان واحدها باید هزینه بی‌دقتی متولیان ساخت‌وساز و اصلاح لوله‌کشی گاز را پرداخت کنند که در غیراینصورت با قطعی انشعاب گاز مواجه می‌شوند.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا