کتابخانه علی بن موسی‌الرضا (ع) شهر پردیس هزار و پانصد عضو فعال دارد/ استمرار روند اهدای داوطلبانه کتاب

رئیس کتابخانه عمومی علی بن موسی‌الرضا (ع) شهر پردیس گفت: در شهرستان پردیس تنها کتابخانه‌ای هستیم که هزارو 500 نفر عضو دارد.

به گزارش صبح پردیس، معصومه امیری اظهار داشت: کتابخانه عمومی علی بن موسی‌الرضا (ع) از بهمن‌ماه 1391 در شهرستان پردیس، فاز 4 راه‌اندازی شد و اولین کتابخانه‌ای هستیم که در این منطقه زیر نظر سپاه احداث‌شده است.

وی افزود: کتاب‌های ما اغلب اهدایی هستند و به دلیل عدم تخصیص بودجه تعداد کتاب‌های ما زیاد نیست، اما منابع مذهبی و ادبی کتابخانه غنی هستند.

رئیس کتابخانه عمومی علی بن موسی‌الرضا (ع) تصریح کرد: روند اهدای کتاب از سوی همشهریان ادامه دارد، خوشبختانه همشهریان به کتابخانه علاقه‌مند هستند، کتاب‌های اهدایی را که برای کتابخانه مناسب نیستند به دیگر کتابخانه‌های شهرستان پردیس اهدا می‌کنیم.

امیری در ادامه بیان کرد: کتابخانه سامانه اینترنتی دارد و نام کلیه اعضا در این سامانه ثبت‌شده است، کلاس‌های فوق‌برنامه کتابخانه در این سامانه به اطلاع اعضا می‌رسد و با این روش موفق شدیم تعداد اعضای کتابخانه را به 1500 نفر برسانیم.

رئیس کتابخانه عمومی علی بن موسی‌الرضا (ع) اضافه کرد: با برگزاری کلاس‌های آموزشی متنوع در کتابخانه می‌خواهیم سرانه مطالعه و ساعات حضور مراجعان در کتابخانه را افزایش دهیم، هنرجویان در زمان حضور در کلاس‌ها، کتاب می‌خوانند و در اکثر موارد داوطلبانه کتاب اهدا می‌کنند.

امیری با اشاره به برگزاری مسابقات در کتابخانه گفت: در تابستان امسال برای رشد خلاقیت کودکان برگزاری مسابقات قصه‌نویسی و نقاشی کودکان را در برنامه کاری خود داریم و بعد از ماه مبارک رمضان در سامانه اینترنتی کتاب‌خانه عمومی علی بن موسی‌الرضا (ع) ثبت‌نام و فراخوان می‌دهیم.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا