کاهش ضخامت لایه‌های راهسازی با محصولی دانش‌بنیان از پارک فناوری پردیس

محققان کشورمان در یکی از شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس موفق شدند با تولید محصولی دانش‌بنیان ضخامت لایه‌های راهسازی را در اثر استفاده از مسلح‌کننده سلولی خاک کاهش دهند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس از خبرگزاری صدا و سیما؛ مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس گفت: این شرکت فعال در حوزه دانش‌بنیان، پروژه‌های عمرانی را به واسطه فناوری، طراحی، نظارت و اجرا می‌کند.
وی با بیان اینکه محصول شرکت دانش‌بنیان در مسلح‌سازی خاک، آسفالت و بتن کاربرد دارد، بیان کرد: این محصول با عنوان مسلح‌کننده سلولی خاک حجم عملیات خاکی در پروژه‌های عمرانی را کاهش می‌دهد؛ زیرا این محصول ویژگی‌های فنی و مقاومتی خاک را ارتقا می‌دهد.
این فناور در ادامه اظهار کرد: مسلح‌کننده سلولی خاک، منجر به افزایش ظرفیت باربری خاک ضعیف، کاهش نشست‌های پلاستیک خاک، سهولت حمل و نقل و اجرا، عدم نیاز به خاکبرداری عمیق می‌شود.
فعال حوزه فناوری افزود:انعطاف‌پذیری در فرآیند تولید، سرعت اجرایی بالا و مقاومت ویژه اتصالات از مزایای دیگر این اختراع است.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان افزود: این محصول موجب صرفه‌جویی ۴۰ درصدی اقتصادی در پروژه‌های راه‌سازی می‌شود، زیرا زیرسازی راه‌ها در ضخامت کم‌تر تقویت و به نتیجه مطلوب دست پیدا می‌کند.
وی مطرح کرد: این محصول با کشور‌های آمریکا، روسیه و چین رقابت می‌کند. محصول این شرکت دانش‌بنیان از لحاظ هزینه بسیار مقرون به‌صرفه و ۴۰ درصد کم‌تر از نمونه‌های خارجی و از لحاظ فنی کیفیت آن ۲۰ درصد بهتر از مشابهات خارجی است.
بنا بر اعلام روابط عمومی پارک فناوری پردیس، فعال حوزه دانش‌بنیان گفت: اختراع این محصول با تغییرات حاصل‌شده در ایران به ثبت رسیده و تاییدیه‌های فنی مرتبط نیز گرفته شده است.
وی ادامه داد: اتصال نمونه‌های دیگر با محصول این شرکت دانش‌بنیان متمایز است. به بیان ساده‌تر، اگر این محصول از بخش اتصال آسیب ببیند، عملکرد آن تحت تاثیر قرار می‌گیرد. اتصال این محصول مقاوم‌تر از دیواره‌های به‌کار رفته در تولید آن است، هرگز بخش اتصال زودتر از دیواره‌ها آسیب نمی‌بیند، اما در نمونه‌های خارجی اینگونه نیست.
به گفته مدیرعامل این شرکت دانش‌بنیان، ظرفیت باربری و عملکردی این محصول ۲۰ درصد بهتر از سایر نمونه‌هاست.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا