کانون شعر و موسیقی مهر بومهن ۱۵ ساله شد/ فعالیت ۱۵۰۰ هنرمند در پردیس

مراسم پانزدهمین سال تاسیس کانون شعر و موسیقی مهر هنرمندان پردیس در آستانه ۴۰سالگی انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، شب گذشته با برپایی مراسم پانزدهمین سال تاسیس کانون شعر و موسیقی مهر هنرمندان پردیس به پیشواز مراسم چهلمین بهار انقلاب رفتند.

بنابراین گزارش در این برنامه که به همت کانون شعر و موسیقی مهر، همکاری مجتمع فرهنگی هنری مهر و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پردیس برگزار گردید، برنامه های متنوعی اجرا شد.

این مراسم با تلاوت آیاتی چند از کلام‌الله مجید و سرود ملی آغاز و سپس مجتبی قارداشی رئیس انجمن موسیقی شهرستان ضمن خیر مقدم و تقدیر از حضور مهمانان، فعالیت کانون را در دو بخش تعریف کرد.

وی افتتاح کانون که آن را ثمره تلاش حاج حسن صد هزاری دانست و اظهار داشت: جا دارد یادی از اساتید فقید شعر منطقه استاد شمسایی و کاظمی عراقی که زحمات بسیاری برای کانون کشیدند کرده یادشان را گرامی بداریم زیرا شعر امروز شهرستان ثمره کار و تلاش این عزیزان است.

قارداشی با بیان اینکه جای این اساتید اکنون در بین ما خالیست، اذعان کرد: مرحله دوم فعالیت کانون ثمره تلاش دوستانی همچون امجد زمانی است که با پرورش استعدادهای جوانان گامی بلند در ارتقای هنر منطقه برداشتند.

وی در مورد تاریخچه موسیقی کانون اظهار کرد: از بدو تاسیس با حضور هنرمندانی چون حمید اقتداری، ایمان فروقی، برادران امید و ایمان خاکسار و… موسیقی در منطقه آغاز به کار کرد.

قارداشی تصریح کرد: همایش بزرگ تولد مولود کعبه درسال ۸۶ با شرکت هنرمندان رودهن، دماوند، جاجرود، و… هنرمندانی از شرق تهران از برنامه های موسیقی آن دوران بود.

رئیس انجمن موسیقی شهرستان پردیس اضافه کرد: اجرای برنامه همایش شعر بهار پردیس، همایش دف نوازان در سوم خرداد، همایش اقوام ایرانی و.. از برنامه های سال ۹۷ کانون موسیقی شهرستان پردیس بود.

وی ادامه داد: برنامه های بسیار خوبی برای جوانان تدارک دیده شده که می‌توان به برنامه یکشنبه‌های، دوم هرماه با عنوان (جوان و هنر) اشاره کرد که از بهمن‌ماه آغاز خواهیم کرد.

قارداشی افزود: اکنون نزدیک به ۱۵۰۰ هنرمند در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند که این نشان از پتانسیل بالای منطقه است.

رئیس انجمن موسیقی شهرستان پردیس بیان داشت: از عمده مشکلات هنر که تاثیر منفی بر ما هنرمندان دارد، کمبود فضاهای اجرایی است که عملا اقتصاد هنر را در منطقه فلج کرده است.

وی ادامه داد: دیگر مشکل هنر منطقه مشکل آتیه هنرمندان و بیمه هنرمندان است که امیدوارم با همت مسؤولان به‌زودی حل شود.

گفتنی است در پایان از برگزیدگان کانون شعر و موسیقی مهر با لوح تقدیر به عمل آمد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا