کاشت نهال با نام و یاد شهدا در پردیس

پانزدهم اسفندماه در روز درختکاری نهال هایی مزین به تابلوی نام شهدای معزز در طرح فضای سبز ۱۲ هکتاری توسط شهرداری پردیس کاشته و آبیاری شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، در نخستین روز از هفته منابع طبیعی و در روز درختکاری، این آیین همچون سنوات گذشته با حضور خانواده معزز شهدا، مسئولان شهرستان، اعضای تیم امداد و نجات هلال احمر شهرستان پردیس برگزار شد.

زمینی که برای این پروژه در نظر گرفته شده مدتها بی استفاده باقی مانده بود و به منظور استفاده بهینه از اراضی بین جاده قدیم و آزادراه این طرح اجرایی شده تا مسافرانی که از این مسیر تردد می کنند در سالیانی نه چنان دور به جای خاک و خشکی ، سرسبزی و طراوت را شاهد باشند و بهره ای از سفر خود در این مسیر داشته باشند.

*توسعه فضای سبز در دستور کار است

شهردار پردیس در حاشیه این آیین به خبرنگاران گفت: توسعه و افزایش سرانه فضای سبز را طی سه مرحله در دستور کار خود قرار دادیم.

رضا کارخانه ضمن تبریک ایام و اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: در مسیر بین شهر بومهن و پردیس، فاصله بین آزاد راه و جاده قدیم ، زمینی در حدود ۱۲ هکتار معادل ۱۲۰ هزار متر مربع مدتها بی استفاده باقی مانده بود.

وی ادامه داد: ایجاد فضای سبز در این محدوده را با کاشت ۱۲۰ هزار اصله نهال در دستور کار خود قراردادیم و امروز با نام متبرک شهدا اولین سری نهال ها در این فضا کاشته شدند.

شهردار پردیس گفت: به تعداد اصله های نهال خریداری شده گودال‌های لازم ایجاد و ملزومات لازم برای آبیاری خریداری شده است و بر اساس برنامه ریزی انجام شده تا پایان سال ۵ کیلومتر از مسیر از زیر پوشش فضای سبز می بریم.

*کاشت نهال با نام و یاد شهدا در پردیس

کارخانه ادامه داد: توزیع نهال رایگان بین ساکنان فازهای جدید ۸،۹،۱۱،۵ مسکن مهر یکی دیگر از برنامه های این دستگاه خدمات رسان در هفته منابع طبیعی است ، تاکنون ۲ هزار اصله نهال توزیع شده و توزیع نهال رایگان تا ۶ هزار اصله نیز افزایش خواهد داشت.

وی گفت: در نماز جمعه هفته پیشین یک هزار اصله نهال رایگان در محل برگزاری نماز جمعه بین نمازگزاران توزیع شد که مورد استقبال نمازگزاران قرار گرفت.

*توسعه فضای سبز تپه نورالشهدا

شهردار پردیس با اشاره به توسعه فضای سبز تپه نورالشهدا، توضیح داد: در برنامه سوم توسعه فضای سبز شهر پردیس درمحدوده تپه نورالشهدا(مدفن شهدای گمنام) ۸ هکتار زمین برای کاشت گونه های درخت مثمر که با آب و هوای پردیس سازگار باشند اجرایی می شود.

کارخانه گفت: با برنامه ریزی انجام شده در برنامه توسعه فضای سبز شهر، سال آینده نزدیک به ۲۵ هکتار فضای سبز به سرانه فضای سبز شهر اضافه خواهد شد.

وی با تاکید بر ضرورت صرفه جویی در مصرف آب، اظهار داشت: آبیاری تمامی اراضی به صورت قطره ای و از محل مخازن موجود شهرداری و یا پساب تامین می شود.

شهردار پردیس گفت: از پساب تصفیه خانه فاضلاب پردیس هنوز به شهرداری سهمیه ای داده نشده و پی گیریهایی برای دریافت پساب فاضلاب برای آبیاری فضای سبز در دست اقدام است.

کارخانه با اشاره به ضرورت زیبا سازی نمای بصری شهری، توضیح داد: بیش از ۴۰۰ هزار قطعه قلمه در گلخانه شهرداری تولید شده تا در فصل مورد نظر برای زیبا سازی منظر شهری در میادین اصلی شهر کاشته شود.

*کمربندی سبز برای فاز ۵ جنوبی مسکن مهر پردیس

ساکنان فاز ۵ جنوبی شهر مسکن مهر پردیس دست به دست هم دادند تا امسال با کاشت نهال های سبز، مثمر و غیر مثمر کمربند سبزی برای فاز محل سکونت خود ایجاد کنند.

شهرداری پردیس امور مربوط به خاک ریزی و تسطیح را انجام داده و نهال نیز به میزان درخواست در اختیار آنها قرار داده و ساکنان به خواسته خود اقدام به کاشت نهال در روز درختکاری کردند.

کمربند سبز ایده مهرنشینان فاز ۵ جنوبی است تا با کاشت درختان به کاهش گرد و خاک اطراف فاز کمک کنند و با ایجاد فضای سبز در اطراف فاز مانع از ریختن نخاله ها و بتن های ساختمانی بد منظر باشند.

برخی از ساکنان هم داوطلبانه نهال سبزی خریداری و به زمین اهدا کردند تا در آینده ای نه چندان دور چشم فرزندانشان به سبزی نهال‌های امروز و درختان فردا روشن شود و منظری جز خاک و برهوت امروز داشته باشند.

ساکنان فاز ۵ جنوبی مسکن مهر پردیس برای سرسبزی روزهای پیش رو پای کارآمدند و منتظر یاری سبز مسئولان برای آبیاری و جدول گذاری نهال های نورسته امروز هستند.

*رونمایی پلاک های مزین به نام شهدای روستا

روستاهای بخش مرکزی شهرستان پردیس امروز میزبان نهال هایی مزین به پلاک نام شهدا بودند که در روستاهای واصفجان، اصطلک، باغکمش و کرشت کاشته شدند.

محمود حیدری بخشدار بخش مرکزی شهرستان پردیس ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به خبرنگاران گفت: کاشت نهال مزین به پلاک نام ۱۸ شهید معزز روستاهای بخش مرکزی با عنوان «آیه های سبز» در روز درختکاری با هدف زنده نگهداشتن نام و یاد شهدا با حضور دهیاران برگزار شد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا