آیین تجلیل از کارگران نمونه کارخانه سیمان شمال در بومهن

آیین تجلیل از کارگران نمونه کارخانه سیمان شمال در باغکمش بومهن واقع در شهرستان پردیس برگزار شد.

به گزارش صبح پردیس، مدیرعامل کارخانه سیمان شمال علی‌اکبر صفریان نودهی ظهر امروز در مراسم تجلیل از کارگران نمونه کارخانه سیمان شمال که با حضور مرتضی حیدری فرماندار و جمعی دیگر از روسای ادارات و نهادهای شهرستان پردیس برگزار شد، اظهار داشت: شورای کارگری در این کارخانه راه را برای بهبود وضعیت معیشت و احقاق حق کارگران باز کرده و طی سال‌های اخیر با تصویب هیئت‌مدیره تمام حقوق و مزایای کارگران پرداخت‌شده است.

وی کار و تلاش کارگران را جزو عبادات و دارای ثواب زیاد دانست و گفت: حضور مسئولین در عرصه جهاد، تلاش و کار، موجب دلگرمی مضاعف برای کارگران است که تلاش داریم این‌گونه مراسم‌ها را برای کارگران بیش‌ازپیش برگزار کنیم.

صفریان ضمن خدا قوت به کارگران این کارخانه، افزود: مانند گذشته پشتیبان کارگران این کارخانه خواهم بود زیرا فضای صمیمی و همدلی بالایی در پیشبرد کارها مشاهده می‌شود که پیرو آن رتبه‌های برتر را کسب کرده‌ایم.

مدیرعامل کارخانه سیمان شمال ادامه داد: تمام شاخصه‌های سیمان شمال نسبت به سال‌های گذشته رشد کرده و از وضعی شکننده به سکوی افتخار رسیده که این به همت کارگران و تلاش آنها و اصلاح خط تولید و باعث افزایش تولید و فروش این محصول نسبت به دیگر کارخانه‌ها شده است.

وی اضافه کرد: پیگیری رشته‌های مختلف ورزشی آقایان و بانوان در این کارخانه شروع شده و باید کارگران این امر را در دستور کار قرار دهند زیرا باعث نشاط، شادمانی و تغییر روحیه آنها خواهد شد.

صفریان اظهار کرد: تولیدات این کارخانه به دلایل مختلف در تمام کشور توزیع می‌شود اما در شهرستان پردیس به فروش نمی‌رسد که بخش بازرگانی باید به این مسئله توجه فراوانی داشته باشد.

وی با اشاره به افزایش سرمایه سیمان مازندران، گفت: این کار باعث شده سود ما از بین برود برای رفع این مشکل باید سهام خود را فروخته و بدهکاری‌هایمان را پرداخت کنیم که در آینده به سوددهی برسیم.

صفریان ادامه داد: مشکل بعدی مالیات است که برای سال ۹۲ و ۹۳ در بحث ارزش‌افزوده و عملکردی ۳۰ تا ۴۰ میلیارد تومان ما را بدهکار کرد، درصورتی‌که فروش ماهیانه پنج میلیارد تومان است که از این مبلغ یک میلیارد و نیم حقوق کارکنان، یک میلیارد برق، یک میلیارد گاز، یک میلیارد مبالغ پیمانکاران و مبالغ پرداختی برای قطعات و طی سه ماه حضور بازرسان تأمین اجتماعی ۱۵ تا ۲۰ میلیارد ما را بدهکار اعلام کردند و این‌ها از مشکلات کارخانه سیمان شمال است.

مدیرعامل کارخانه سیمان شمال اضافه کرد: شورای کارگران کارخانه سیمان به این مشکلات اشراف دارند و نهایت همکاری را دارند که یقین دارم با تلاش و همدلی کارگران به این مشکلات غلبه خواهیم کرد.

*کارگران برای کشور ارزش و اعتبار خلق می کنند

فرماندار پردیس گفت: کارگران ما حتی بدون مدرک اما با مهارت، برای کشور ارزش و اعتبار خلق می‌کنند و وجودشان کشور را زنده نگه‌داشته است.
مرتضی حیدری در مراسم تجلیل از کارگران نمونه کارخانه سیمان شمال که با حضور مرتضی حیدری فرماندار و جمعی دیگر از روسای ادارات و نهادهای شهرستان پردیس برگزار شد، ضمن تبریک به کارگران و تبریک اعیاد شعبانیه، اظهار داشت: جای بسی خوشحالی است که کارخانه سیمان شمال برگزاری این مراسم را مانند سال‌های قبل بر عهده داشت که دلگرمی برای کارگران سخت‌کوش، صدیق، پرکار و پرتلاش است.

وی افزود: کارگری افتخار است و بزرگان مکتب تشیع همواره به کار و کارگری افتخار کردند، البته بگذریم که به دلیل مدیریت‌های غلط و طبقه‌بندی کردن برخی سطوح جامعه کار به سمتی رفت که جزو کم‌ارزش‌ترین‌ها شد.

حیدری افزود: زمانی که به‌کار توهین شود، مسلماً کارگران ما نیز تحقیر می‌شوند، اگر ارزش کار محترم شمرده شود و در چرخه اقتصادی کشور و در بین نیروهای فعال، کار به عنوان یک اصل با ارزش دانسته شود، مسلماً ارزش کارگر بالاتر از کار خواهد بود.

فرماندار پردیس ادامه داد: هر چقدر کار تحقیر، سبک و بی‌ارزش شمرده شود خدایی تاکرده به کم‌ارزشی کارگران منتهی می‌شود اما خدا را شاکریم که جامعه به مدار اصلی خود بازمی‌گردد و کارگر جایگاه واقعی خود را پیدا می‌کند.

وی اضافه کرد: سالی یک روز به نام کارگران نام‌گذاری شده و دلیل آن تقدیر همه ما از تلاش، زحمت، ازخودگذشتگی، پشتکار و حماسه کارگران است.

حیدری اظهار کرد: همواره در کنار شغل، واژه‌ای به نام امنیت نیز مطرح است و این سؤال مطرح می‌شود که آیا امنیت شغلی و کاری در کشور وجود دارد.

فرماندار پردیس گفت: امروز ۶ نفر از نخبگان این سرزمین برای کسب آرای ریاست جمهوری در تلاش هستند که یکی از موضوعات مهم و اساسی که به آن پرداخته می‌شود بحث اشتغال، کار و یا بیکاری است.

*قراردادهای رسمی سبب سستی، تنبلی وبی تحرکی شده است

فرماندار پردیس اضافه کرد: ما اساساً معتقد هستیم کسی که قرارداد رسمی دارد، مزایای بهتر و بیشتری دارد و خیال او راحت شده است، شاید در فرهنگ ژاپن پاسخ مثبتی به عکس‌العمل کارگر و شغل باشد اما در فرهنگ ما باعث ترویج سستی، تنبلی وبی تحرکی شده است.

وی بابیان اینکه این سستی‌ها مختص عده معدودی از کارمندان و کارگران است که قرارداد رسمی دارند، اظهار کرد: این دست افراد زمانی که شاهد قرارداد رسمی می‌شوند، فکر می‌کنند از هفت دولت آزاد شدند و این تفکر غلط در کشورمان منجر به بی انگیزگی می‌شود.

حیدری گفت: از بیست سال گذشته یک اصطلاح جدیدی به عرصه کار، شغل و اشتغال وارد شد و این اصطلاح امنیت مهارتی نام دارد که به غیر از کشور ژاپن، اکثر کشورهای پیشرفته دنیا نیز از آن استفاده می‌کنند اما این در فرهنگ ما ریشه دارد.

فرماندار پردیس افزود: مفهوم این کلمه این است که با داشتن مهارت، کارفرمای شرکت، اداره و نهاد برای داشتن این مهارت با کارگر قرارداد منعقد می‌کند و تبدیل به نیرویی کلیدی و مؤثر می‌شود.

وی ادامه داد: امروزه اکثر کارفرماها از روش امنیت مهارتی استفاده می‌کنند، اما در گذشته نوع اول مدرک‌گرایی بود و ملاک انتخاب داشتن دیپلم تا دکترا بود که این نوع باعث بروز مشکلات عدیده‌ای شده بود.

حیدری اضافه کرد: در آستانه انتخابات هستیم و باید برخی از این حرف‌ها را گفت زیرا در جامعه دردهای زیادی داریم، افراد با مدرک دکترا می‌آیند و درخواست رسمی شدن نوشته و با این مدرک وارد سازمانی می‌شوند و به دنبال کارهای مدیریتی می‌گردند که این بدون مهارت بودن باعث از بین رفتن تعادل جامعه شده بود.

فرماندار پردیس اظهار کرد: کارگران ما حتی بدون مدرک اما با مهارت برای کشور ارزش و اعتبار خلق می‌کنند و وجودشان کشور را زنده نگه‌داشته است.

*وضع مالیات بر ارزش‌افزوده در دولت پیش بسیار خوب بوده است

وی گفت: کارگران با زحمت، بدون منت و باقدرت کار می‌کنند که باعث حیات، جاودانگی، عزت و احترام یک کشور هستند نه افرادی که فقط با اخذ مدرک با پارتی‌بازی و لابی‌گری در پستی گماشته شدند و هیچ‌گونه عملکرد مثبتی نیز ندارند.

حیدری افزود: ما مدرک را زمانی مؤثر می‌دانیم که متحمل علم، تخصص، فکر و دانش باشد، علم مؤثر است و قطعاً باید به آن توجه کرد اما مهارت در درجه اول قرار دارد.

فرماندار پردیس ادامه داد: ژاپنی‌ها می‌گویند زمانی که کار تعطیل می‌شود، تازه کار ما آغاز می‌شود و با در دست گرفتن کتاب پیرامون کار مطالعه می‌کنیم.

افرادی یک شبه به ثروت‌های بادآورده دست پیدا کردند

فرماندار پردیس افزود: در شمال تهران آپارتمان متری ۳ میلیون و پانصد هزار تومان ساخته می‌شود اما متری ۱۲ میلیون تومان به فروش می‌رسد چه کسی این اجازه را به این افراد داده است.

وی ادامه داد: تا به کی این راه را باید ادامه بدهیم که افرادی یک شبه به ثروت‌های باد آورده دست پیدا کرده و عده زیادی در فقر و تنگدستی زندگیشان را اداره کنند.

حیدری اضافه کرد: اگر بحث تولید و اشتغال مطرح می‌شود، به طور حتم وابسته به‌دستان قدرتمند کارگرانی است که در کارگاه‌ها با زحمت، تلاش و بی‌منت در حال تلاش هستند، نه برای عده‌ای دلال و فرصت‌طلبی که در پی سوءاستفاده هستند.

فرماندار پردیس با بیان اینکه کارگران زحمت می‌کشند اما دلالان سود می‌برند، اظهار کرد: این روش‌ها غلط است و جواب نخواهد داد، در پردیس ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر ساخته می‌شود اما کارخانه سیمان این منطقه به ورشکستگی می‌رسد و این به دلیل حضور دلالان است.

وی گفت: مقاومت خوبی در مقابل این افراد صورت گرفته است، اگر چند سال دیگر نیز این مقاومت را ادامه بدهیم، اقتصاد ما با اصول ۲۴ گانه اقتصاد مقاومتی که مقام معظم رهبری اعلام کردند هم مسیر می‌شود.

*زحمت و تلاش کارگران را از چنگال دلالان بیرون بکشیم

حیدری افزود: ما باید به این فاصله طبقاتی پایان و به زحمت کارگران ارج بدهیم و زحمت و تلاش کارگران را از چنگال دلالان بیرون بکشیم و آنها را سر جایشان بنشانیم که این نیازمند مقاومت خواهد بود و این عرصه سخت‌تر از جنگ است.

حیدری اظهار کرد: باید به زحمات مردم ارج نهاده شود و ارزش کار و کارگر مشخص شود، برای مشخص کردن مقدار ارزش و اهمیت کار، کارگران ما در این عرصه پیشتاز هستند.

فرماندار پردیس گفت: امیدوارم همه ما با لبیک گفتن به خواست مقام معظم رهبری با حضور پرشور در انتخابات مشت محکمی بر دهان دشمنان بزنیم، مقام معظم رهبری فرمودند؛ مشارکت مردم دشمنان را ناامید می‌کند، بنده دخالت نمی‌کنم به چه کسی رأی بدهید اما رأی شما دشمن را ناامید می‌کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا