امام جمعه پردیس:

کارنامه دولت سیزدهم ارزشمند است

امام جمعه شهرستان پردیس با بیان اینکه کارنامه دولت سیزدهم ارزشمند است گفت: با توجه به حذف یارانه ترجیحی برخی کالاهای اساسی و افزایش قیمت آن‌ها در بازار عدالت ورزی دولت در اصلاح نظام یارانه ها ضروری است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، حجت الاسلام سید حسین حسینی در خطبه های نماز جمعه این هفته در جمع نماز گزاران اظهار داشت: تداوم سیاست گذشته برای تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی فسادزا و موجب هدر رفت منابع ارزی کشور می‌شود و علت اصلی گرانی‌های اخیر نیز ریشه در سیاست غلط گذشته دارد.

وی ادامه داد: تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی، چند ده میلیارد دلار یارانه مردم را به جیب دلالان و واسطه‌گران سودجو سرازیر می‌کند و مردم کمترین بهره را از آن می‌برند.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: از ابتدای سال ۱۳۹۷ تا پایان سال ۱۴۰۰بیش از چندین هزار میلیارد تومان رانت از مابه‌التفاوت ارز ۴۲۰۰تومانی و نرخ دلار در بازار آزاد بوده که به جیب عده‌ای وارد کننده بزرگ و دلالان رفته و بخش زیادی از این یارانه بخاطر صادرات یا قاچاق به کشورهای همسایه رفت.

حسینی ادامه داد: در دو هفته ابتدایی امسال ۲۵۰درصد افزایش مصرف آرد داشتیم که نشان‌دهنده رانت و قاچاق آرد از کشور است با توجه به اینکه هر کیسه آرد ایران به مبلغ ۳۸هزارتومان (تا قبل از آزادسازی) به مبلغ ۶۰۰ هزار تومان در خارج از کشور فروخته می شد.

وی ادامه داد: از دولت سیزدهم انتظار می رود که در اجرای این سیاست‌ها با در نظر گرفتن حساسیت‌های شرایط زندگی مردم، زیرساخت‌های پرداخت یارانه جبرانی را فراهم کند، پیوست‌های رسانه‌ای فعال برای اقناع نخبگانی و عمومی را تدارک ببیند و با یک شیب معتدل و متوازن، سیاست‌های لازم‌الاجرا و ناگزیر در جراحی‌های اقتصادی، پیش برود.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: نقشه راه نظام بانکی؛ گام بلند دولت برای کاهش تورم است، پس از ده سال توقف در اصلاح نظام بانکی و تغییر مسیرهای غلط گذشته، دولت سیزدهم گام های مهم و امیدبخشی برای اصلاح نظام مالی و پولی کشور به ‌عنوان یکی از زیرساخت‌های اصلی اقتصاد ایران بر دارد و این گامِ شایسته و لازم، نیاز به تداوم و قاطعیت و شفافیت و اقدامات سنجیده دارد برای اجرایی شدن دارد.

*کارنامه دولت سیزدهم ارزشمند است

حسینی ادامه داد: در ۸ ماهه گذشته، دولت آقای رئیسی حضور بین مردم و گفت وگو با مردم و واردات واکسن در اوج کرونا و مهار آن؛ و پرداخت حقوق و مزایا بدون تأخیر؛ و دیپلماسی منطقه‌ ای و بین ‌المللی؛ و تجارت با همسایگان را سرعت بخشید و صادرات نفت را به حدود یک و نیم میلیون بشکه نفت رسانید .

وی ادامه داد:دولت فعلی بدهی‌های به ‌میراث‌ مانده را پرداخت کردو سراغ استقراض از بانک مرکزی نرفت تا حدود زیادی تحریم را دور زد و در مذاکرات رفع تحریم فعالانه وارد شد و همزمان فعالیت‌های خود را در قالب بسته‌ های برنامه ‌ای برای اصلاح بودجه و نظام بانکی و بهبود فضای کسب و کار، یکی پس از دیگری اعلام کرد.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: کارنامه خوب و سابقه ارزشمند ۸ماهه، انتظارات مردم را به‌ درستی بالا برده و واضح است که مردم بین شرایط کنونی و قبل، تفاوت می‌گذارند اما انتظاراتشان از دولت انقلابی و جهادی بسی بالاتر است.

حسینی با تقدیر از حضور مردم شهرستان در راهپیمایی روز قدس و نماز عید فطر، اظهار داشت: نماز عید فطر نشان از بصیرت، اتحاد و صمیت مردم داشت.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره پژوهشگر و هنرمند انقلابی نادر طالب زاده، توضیح داد: انقلاب اسلامی در عمق جان نادر طالب زاده سرایت کرده بود و به خود آگاهی رسیده بود: مهم‌ترین ویژگی طالب‌زاده را «فهم عمیق از انقلاب اسلامی» بود ، دبیری کنفرانس بین‌المللی افق نو، دبیری جشنواره فیلم عمار، مؤثر بودن در تأسیس شبکه افق تلویزیون نشان‌دهنده خستگی‌ناپذیری او در این مسیر مقدس است.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: عده ای هستند که فقط حقانیت انقلاب را شناخته اند و دیگر نمی‌توانند نسبت خود را با انقلاب آن‌طور که شایسته است تنظیم کنند و بهره حقیقی از آن ببرند. اما عده ای هستند که علاوه برشناخت حقانیت انقلاب به خود آگاهی رسیده اند یعنی انقلاب به عمق جان آنها سرایت کرده باشد، در آن صورت است که انسان، سراسر وجود خود را به انقلاب گره می‌زند. هنر بزرگ انسان‌های سترگی مانند چمران‌ها، آوینی‌ها، حاج قاسم سلیمانی‌ها، طالب‌زاده‌ها دقیقاً در این نقطه است که نسبت به انقلاب اسلامی به خودآگاهی رسیده بودند و متوجه بودند که ریشه و باطن انقلاب یک حقیقت قدسی است.

حسینی ادامه داد:حقیقت انقلاب اسلامی، انقلاب انفسی است، همان‌گونه که شهید آوینی در معرفی انقلاب اسلامی می‌گوید: «انقلاب اسلامی، رستاخیز تاریخی انسان است بعد از قرن‌ها هبوط. این انقلاب، یک توبه تاریخی است، بنابراین، غایات آن هرگز اقتصادی، اجتماعی و سیاسی نیست؛ بلکه یک انقلاب فرهنگی است.

وی ضمن تقدیر از زحمات فرهنگیان شهرستان گفت: راه اندازی تعاونی مسکن معلمین ، ارائه برنامه توسط معاونت های پرورشی و هدایت بودجه های فرهنگی به سمت مدارس و لزوم تکریم معلمان بازنشسته را برای حمایت از فرهنگیان در دستور کار قرار بدهیم.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به منویات مقام رهبری درباره هدف دشمنان برای غربی شدن دانشگاهها، توضیح داد: دشمن با هویت زدایی، آرمان زدایی با تحقیر مبانی اندیشه ‌ای و رویکردهای تاریخی و ملی کشور، تحقیر گذشته کشور و انقلاب، کوچک‌ نمایی کارهای بزرگ و بزرگ ‌نمایی برخی عیوب ، سعی در غربی شدن دانشگاهها دارد.

*آمریکا در حال افول است

حسینی ادامه داد: با توجه به تبعات جنگ اوکراین، مقام معظم رهبری مجدداً تاکید کردند که آمریکا در حال افول است و نباید به آن دل بست و ایران باید برای بازیگری در نظم جدید جهانی آماده شود.

وی با بیان اینکه عده ای به دنبال ناامید کردن مردم هستند و تمام شاخص های اقتدار کشور را برای مردم بیان نمی کنند، توضیح داد: آنها فقط به شاخص های اقتصادی اشاره می کنند اما در کشور فقط مسئله‌ ی اقتصاد، شاخص اقتدار و پیشرفت و موفقیت نیست بلکه شاخص‌های دیگری مانند رسیدن به خودکفایی و نوآوری ، نداشتن بدهکاری ، پیشرفت علمی و صنعتی، هم وجود دارد که باید به آن‌ها توجه کرد.

امام جمعه شهرستان پردیس گفت: با این همه تجربه‌ی موفقی که ما در بخش‌های مختلف داریم، واقعاً هم جفای به مردم، کشور و انقلاب است اگر امروز کسی بخواهد مردم را ناامید کند و احساس بن‌بست را به مردم القاء کند و بخواهد روحیه‌ی مردم را بشکند و اراده‌ی مسئولین را تضعیف کند.

حسینی با اشاره به مذاکرات ایران و عربستان، و عقب نشینی عربستان در برابر ایران توضیح داد: پس از ۶ سال تلاش، بن سلمان در حال حاضر به بن بست استراتژیک رسیده است. در سیاست های منطقه ای شکست خورده و منزوی شده است و تلاش های او برای فشار به ایران به نتیجه نرسید، و باج هایی که به ترامپ داد هم او را نجات نداد، و امروز در تنگنایی قرار گرفته که چاره ای جز مذاکره با ایران ندارد. احتمالا در دور ششم به نتایجی برسند در جهت همکاری ها اما اختلافات درباره جنگ یمن و حمایتهای ریاض از تروریست ها در منطقه کماکان باقی است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا