با هدف آماده‌سازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی برای ورود به بازار کار؛

چهارمین دوره طرح توانمندسازی صدف ویژه ناحیه نوآوری پردیس آغاز شد

چهارمین دوره طرح توانمندسازی صدف، ویژه ناحیه نوآوری پردیس با هدف ایجاد انگیزه و توانمندسازی دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و کمک به نقش‌آفرینی موثر آن‌ها در زیست‌بوم فناوری و نوآوری و طراحی مسیر آینده حرفه‌ای بر اساس استعدادها و ویژگی‌های هر فرد در جهت تسهیل ورود به بازار کار در محل پارک فناوری پردیس آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، به‌طورکلی افراد با حضور در این طرح، ابتدا ویژگی‌های شخصیتی خود را بهتر می‌شناسند، از استعدادها و علایق خود آگاه می‌شوند و نقاط قوت و ضعف‌های خود را مورد تحلیل قرار می‌دهند. در ادامه با انواع سبک‌های شغلی و کارآفرینی (کارآفرینی، کارمند دانشی و فریلنسری) آشنا می‌شوند.

همچنین افراد در بخش دیگری از این طرح با حضور در کارگاه‌های مهارت افزایی (ازجمله مهارت‌های اصول و فنون مذاکره، آشنایی با روندها و مهارت‌های مورد نیاز بازار کار، ارتباطات، رزومه نویسی و مصاحبه شغلی، آشنایی با مدل‌های کسب‌وکار و…)، به دنبال فراگیری مهارت‌هایی هستند که جهت ورود به بازار کار ضروری بوده و با کسب آن مهارت‌ها، احتمال جذب خود را در بازار کار افزایش می‌دهند.

در بخش دیگر، متخصصان و خبرگان رشته‌های تحصیلی مختلف با هدف شناساندن محیط پیرامونی کسب‌وکار، به افراد مشاوره تخصصی شغلی می‌دهند. همچنین در ادامه، افراد با محیط کسب‌وکار واقعی و اکوسیستم فناوری و نوآوری و بازیگران اصلی آن آشنا می‌شوند و به‌تناسب رشته تحصیلی از شرکت‌های دانش‌بنیان و واحدهای فناور بازدید می‌نمایند.

از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای شرکت‌کنندگان ‌می‌توان به برنامه پانل انتقال تجربیات کارآفرینان و کارکنان دانشی موفق که از بین مدیران و کارمندان دانشی موفق شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس می‎‌باشند، اشاره کرد. همچنین یکی از برنامه‌های ویژه در نظر گرفته شده برای این طرح کارگاه تجاری‌سازی یافته‌های پژوهشی و کمک به افراد برای آشنایی با مفاهیم تجاری‌سازی و همچنین نحوه تجاری کردن تحقیقات دانشگاهی است. همه این‌ها درنهایت به افراد کمک می‌کنند تا نقش‌آفرینی مناسب و مؤثری در اکوسیستم فناوری و نوآوری کشور داشته باشند.

در پایان به منتخبین طرح کمک خواهد شد بتوانند دوره کارآموزی/کارورزی خود را در یکی از شرکت‌های عضو پارک سپری نمایند.

لازم به ذکر است این طرح از 29 تیرماه 1401 در محل پارک فناوری پردیس آغاز شده و تا اواخر شهریورماه ادامه خواهد داشت.

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و ثبت‌نام در دوره‌های بعدی طرح، می‌توانند از طریق شماره تماس 02176251065 و 09301898646 در ارتباط باشند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا