پیگیری احداث کتابخانه روستای باغکمش/ بررسی تبدیل ساختمان سابق دانشگاه آزاد اسلامی در شهر بومهن به کتابخانه

پیگیری احداث کتابخانه روستای باغکمش و بررسی تبدیل ساختمان سابق دانشگاه آزاد اسلامی در شهر بومهن به کتابخانه از جمله مصوبات نخستین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش بومهن بود.

به گزارش صبح پردیس، نخستین نشست انجمن کتابخانه‌های عمومی بخش بومهن با حضور مدیرکل اداره کتابخانه‌های عمومی استان تهران، بخشدار بومهن، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان پردیس، دهیاران و روسای شوراهای اسلامی روستاهای بخش بومهن در محل بخشداری بومهن واقع در شهرستان پردیس برگزار شد.

در این نشست و پس از ارائه گزارش رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان از فعالیت‌های این اداره در سطح روستاها و مشکلات کتابخانه‌های عمومی بخش بومهن، رضا خدادادی بخشدار بومهن با اشاره به مطالبات روستائیان اظهار کرد: اجرای برنامه‌های کتاب‌خوانی در مراکز تجمع جمعیت در روستاها و احداث کتابخانه‌های مجهز در روستاها بسیار با اهمیت و تأثیرگذار است.
وی با تأکید بر همکاری کامل دهیاران و شوراهای روستایی برای احداث کتابخانه در روستاها افزود: در روستای باغکمش زمین مناسب در نظر گرفته‌شده و اعتبار لازم نیز پیش‌بینی‌شده است و در روستای طاهرآباد نیز اقدامات اولیه انجام‌گرفته و مسئولان بخش بومهن با اشتیاق کامل آماده هرگونه همکاری برای احداث و یا تجهیز کتابخانه در سایر روستاها هستند.

*رتبه چهارم شهرستان پردیس در عضوگیری و امانت کتاب
همچنین در ادامه این نشست علی نیکنام انزابی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی در استان تهران با بیان اینکه شهرستان پردیس در حوزه عضوگیری و امانت کتاب در رتبه چهارم استان قرار دارد، خاطرنشان کرد: افزایش تعداد کتابخانه‌های عمومی بخش بومهن با توجه به موارد مطرح‌شده و حمایت بخشداری و دهیاران به‌مرور افزایش می‌یابد؛ اما نکته مهم، توجه به کیفیت کتابخانه‌های موجود و بروز رسانی کتاب‌های آن است.
وی به خرید یک هزار و 500 عنوان کتاب مخصوص کودکان و نوجوانان برای روزآمد سازی منابع کتابخانه‌ها اشاره کرد و افزود: کتاب‌ها باید معرفی شوند تا مورداستفاده قرار گیرند و برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی، نشست‌های معرفی کتاب عمومی در بوستان‌ها، حلقه‌های مطالعاتی، روخوانی کتاب و ایجاد پایگاه نقد کتاب گامی مؤثر در مسیر تحقق گسترش فرهنگ مطالعه و معرفی کتاب‌های جدید است.
در ادامه کارشناس اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان تهران به معرفی “طرح کتابخوان ماه” پرداخت و پس از تبادل‌نظر حاضرین مقرر شد که پیگیری احداث کتابخانه روستای باغکمش و بازدید از ساختمان سابق دانشگاه آزاد اسلامی در شهر بومهن برای تبدیل‌شدن به کتابخانه در دستور کار قرار گیرد.
ایجاد سایت رایانه در کتابخانه امامت، تهیه و ارائه نقشه احداث کتابخانه از سوی اداره کل به بخشداری و شهرداری بومهن، همکاری اداره آموزش‌وپرورش با انجمن شهرستان برای تشکیل کلاس‌های فرهنگی مرتبط با کتاب و کتاب‌خوانی و اطلاع‌رسانی عمومی از اجرای طرح کتاب‌خوان ماه توسط شهرداری‌ها و دهیاران از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا