پیکر شهید گمنام شناسایی شده به تهران منتقل می‌شود/ بوستان نورالشهدای پردیس اولویت اول مدفن شهید زمان‌زاده

پیکر مطهر شهید امیر زمان‌زاده که پس از 33 سال شناسایی شده است از اصفهان به تهران منتقل و در شهرستان پردیس و به احتمال فراوان در بوستان نورالشهدای فاز 3 پردیس به خاک سپرده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از خبرگزاری فارس، هویت یک شهید گمنام بعد از ۳۳ سال شناسایی شد. شهید امیر زمان‌زاده در سال 1387 در دانشگاه آزاد اسلامی شهر نائین اصفهان به عنوان شهید گمنام تشییع و به خاک سپرده شده بود.

امیر زمان زاده که یکی از شهدای دفاع مقدس است، در سال ۱۳۶۷ در عملیات مرصاد و در منطقه زبیدات به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

حال بعد از ۱۳ سال با انجام آزمایشات DNA پیکر او شناسایی و با حضور حاجیه خانم هاجر گرمرودی مادر بزرگوار و دوست داشتنی بر سر مزار فرزند شهیدش فراق ۳۳ ساله پایان رسید.

طی روزهای قبل مردم نایین از مادر و خانواده شهید گمنام مدفون در این خطه استقبال باشکوهی کردند.

مردم و مسئولان شهرستان نایین در شرق استان اصفهان از خانواده شهید ” امیر زمان‌زاده گلو ” که به عنوان شهید گمنام دفاع مقدس در دانشگاه آزاد این خطه به خاک سپرده شده بود و با انجام آزمایش DNA هویت وی مشخص شد، استقبال کرده و فراق ۳۳ ساله مادر دو شهید هشت سال دفاع مقدس به پایان رسید.

حالا امروز و پس از دو روز مسوولان استان تهران و شهرستان پردیس با حضور در منزل مادر شهید ضمن تبریک و تسلیت این اتفاق نادر، جلسه‌ای برای درخواست مادر شهید که انتقال پیکر مطهر شهید امیر زمان‌زاده به پردیس بود برگزار کردند.

در این نشست که با حضور مدیرکل بنیاد شهید استان تهران، فرماندار و معاونین سیاسی انتظامی و برنامه ریزی فرماندار، فرمانده سپاه، شهردار، مسوولان ارشد و مدیر بنیاد شهید شهرستان پردیس برگزار شد مقرر گردید حداقل طی یکماه آینده پیکر پاک شهید زمان‌زاده به پردیس منتقل و بنابر خواسته مادر شهید به احتمال بسیار زیاد با ساخت مزار شهدا در بوستان نورالشهدای فاز۳ پردیس در مجاورت مقبره شهدای گمنام تشییع و تدفین خواهد شد.

عبدالله مرتضوی،‌ مدیر کل بنیاد شهید استان تهران نیز در این دیدار و در گفت‌گو با مادر شهید زمان زاده اولویت نخست برای مدفن جدید این شهید را بوستان نورالشهدای فاز۳ پردیس عنوان کرد.

لازم به ذکر است شهید علی زمان‌زاده دیگر فرزند این خانواده نیز در سال ۶۲ به درجه رفیع شهادت نائل آمده و در بهشت زهرا(س) تهران تشییع و تدفین شده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا