پیاده‌روی روز اربعین عاشقان جامانده از زیارت حرم سیدالشهدا (ع)در پردیس برگزار شد

امسال به رسم هر ساله و به دور از محدودیت های کرونا در روز اربعین حسینی عاشقان جا مانده از زیارت اباعبدالله (ع) ازسه مبدا اصلی در شهرهای پردیس، بومهن و بخش جاجرود به سوی امامزاده سلطان مطهر (ع) و به عشق اباعبدالله (ع) پیاده روی کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، روز شنبه ۲۶ شهریور مصادف با اربعین حسینی در مسیرهای پیاده روی جاماندگان اربعین بیش از ۲۰ موکب که توسط دستگاههای اجرایی به ویژه شهرداری های پردیس و بومهن راه اندازی شدند به عاشقان و عزاداران حسینی خدمات رسانی کردند.

نیروهای انتظامی با برقراری نظم و امنیت و نیروهای امدادی، آتش نشانی برای ارائه خدمات به عاشقان و عزاداران حسینی در نقاط مختلف مسیر پیاده روی جاماندگان اربعین مستقر شدند.

برای سهولت در تردد جاماندگان اربعین اتوبوس ها پای کار آمدند تا عزاداران حسینی را از مبادی فازهای مسکن مهر پردیس، بخش جاجرود، شهرهای سعید آباد و خسرو آبادِ جاجرود به مبادی اصلی پیاده روی در شهرهای بومهن و پردیس بیاورند و سهمی در عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) داشته باشند.

عاشقان مانده از زیارت حسین(ع) در روز اربعین، برای درک ذره‌ای از عشق امام حسین(ع) پای پیاده طی طریق می کنند تا حسرت جاماندن از زیارت را با پیاده روی و عزداری در شهر و دیار خود کمی تسلا ببخشند و از دور به نیت قربت دل و جان خود را همراه حاضران در صحن و سرای امام حسین (ع) صفایی ببخشند.

در جوار مرقد مطهر امامزاده سلطان مطهر،تیم های بهداشتی متشکل از پزشک، روانشناس ، مراقب سلامت و بسیج جامعه پزشکی حضور فعال داشتند و خدمات بهداشتی مانند خدمات کنترل فشار خون و آموزش های روان و جوانی جمعیت و پیشگیری از وبا، واکسیناسیون کرونا را به عاشقان و عزداران حسینی ارائه کردند و بر وضعیت بهداشتی موکب ها نظارت و ارائه خدمات آنها به عزاداران حسینی نظارت کردند.

عاشقان دلسوخته اباعبدالله الحسین (ع) در شهر پردیس از میدان امام خمینی(ره) جنب شهرداری پردیس به سمت میدان عدالت، میدان امام رضا(ع)، بلوار امام رضا(ع) و امامزاده سلطان مطهر(ع) بومهن پیاده روی کردند.

در بخش جاجرود، تجمع و شروع حرکت از مقابل مسجد جامع الهادی علیه السلام سعید آباد به سمت میدان امام خمینی (ره) پردیس آغاز و پس از آن به سوی حرم مطهر امامزاده سلطان مطهر (ع)بود.

جاماندگان اربعین و عاشقان امام حسین (ع)کنار مسجد جامع گردهم آمدند و از بلوار امام رضا (ع) به طرف امامزاده حرکت کردند.

همه عزداران در صحن امامزاده با سینه زنی و نوحه خوانی در رثای سید و سالار شهیدان نوجه سرایی کردند و نماز ظهر و عصر را در جوار حرم اقامه کردند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا