دستاوردی از یک شرکت دانش‌بنیان در مرکز رشد پارک فناوری پردیس

پهپادهای آشیانه‌دار تحت شبكه، تولید شده در پارک فناوری پردیس

پهپادهای آشیانه‌دار تحت شبكه، تولید شده در شرکت دانش‌بنیان دیده‌پرداز هوشمند رایمون از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد پارک فناوری پردیس، توانسته است با تصویربرداری برخط از معادن، گام موثری در رشد و توسعه معادن بردارند.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، پهپادهای آشیانه‌دار تحت شبكه از جمله پهپادهای غیرنظامی است که برای فیلمبرداری مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فناوری پیشرو که در اصطلاح سکوی DIB نامیده می‌شود، چندسالی است که مورد توجه قرار گرفته است و کشورهای مختلفی در این زمینه ورود کرده‌اند.

شرکت دانش‌بنیان دیده‌پرداز هوشمند رایمون از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد پارک فناوری پردیس از جمله شرکت‌هایی است که تولید پهپادهای آشیانه‌دار تحت شبكه را در دستور کار خود قرار داده است.

سجاد کریمی مدیرعامل این شرکت با اشاره به اهمیت استفاده از پهپادها در تصویربرداری گفت: پهپادهایی كه توسط سایر شركت‌ها تولید می‌شوند به حضور كاربر یا همان خلبان متخصص در محل نیاز دارند كه محدودیت‌هایی ایجاد می‌كند اما مجموعه رایمون توانسته است با طراحی یک سیستم متشکل از یك پرنده (پهپاد)، آشیانه و نرم‌افزار تحت شبكه، عملاً خلبان و اپراتور را از سیستم پهپاد حذف کند.

وی افزود: در برنامه طراحی شده توسط این شرکت، به جای اینكه خلبان در مكان استقرار پهپاد حضور داشته باشد تنها با زدن یک دكمه دستور پرواز این پهپاد به مكان مشخص شده صادر و اطلاعات لازم از طریق نرم افزار تحت شبکه دریافت می‌شود.

کریمی درباره کاربردهای این سیستم هم گفت: به طور کلی پهپاد به نقاطی كه دسترسی آن برای انسان دشوار و یا خطر جانی دارد به راحتی دسترسی پیدا می‌كند و مزیت سیستم پهپادهای آشیانه‌دار تحت شبكه در این است که با حذف اپراتور می‌تواند در معادن، در امور مربوط به نقشه‌کشی و امور حفاظت و نگهبانی مورد استفاده قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت دانش‌بنیان دیده‌پرداز هوشمند رایمون از همکاری با چندین مجموعه معدنی از جمله فولاد مبارکه و همچنین همکاری با سازمان جغرافیایی کشور خبر داد و افزود: در مدت کوتاه تأسیس این شرکت، بیش از 50 هزار هکتار توسط پهپادهای آشیانه‌دار تحت شبكه این شرکت نقشه برداری شده است.

وی هم چنین از اخذ مجوز طراحی و تولید پهپاد از سازمان هواپیمایی کشوری خبر داد و گفت: در آینده نزدیک و با جذب سرمایه‌های لازم، تجاری سازی گسترده پهپادهای آشیانه‌دار تحت شبكه توسط مجموعه رایمون در دستور کار قرار دارد.

انتهای خبر/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا