رئیس مرکز توسعه تجارت فناوریِ پارک فناوری پردیس، خبر داد؛

پنجاه درصد هزینه ثبت پتنت بین‌المللی به شرکت‌های عضو پارک فناوری پردیس پرداخت می‌شود

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس از پرداخت هزینه‌های ثبت پتنت بین‌المللی به شرکت‌های عضو پارک خبر داد.

این حمایت‌ها حداکثر 50 درصد از هزینه‌های ثبت پتنت تا سقف 500 میلیون ریال را در قالب تسهیلات با نرخ ترجیحی، پوشش می‌دهد.

به گزارش صبح پردیس به نقل از روابط عمومی پارک فناوری پردیس، یکی از اهداف این مجموعه افزایش صادرات و توسعه بازار محصولات شرکت‌های عضو خود و تسهیل فرآیند آن است. بنابراین پیگیری این مهم بر عهده مرکز توسعه تجارت فناوری گذاشته شده تا از متقاضیانِ ثبت پتنت بین‌المللی حمایت کند. در قالب این طرح هزینه 50 درصد ثبت پتنت تا سقف 500 میلیون ریال در قالب تسهیلات با نرخ ترجیحی، به شرکت‌های متقاضی اعطا می‌شود.

«میلاد صدرخانلو»، رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری پارک فناوری پردیس با اعلام این خبر، در مورد شرایط لازم برای اعطای دریافت این حمایت توضیح داد: شرکت متقاضی در صورتی می‌تواند از این حمایت بهره‌مند شود که وجود برنامه صادراتی مدون شرکت برای حضور در بازار هدف محل ثبت پتنت، احراز شود.

وی در مورد حمایت‌هایی که در قالب این طرح از شرکت‌های متقاضی انجام می‌شود، گفت: پرداخت هزینه‌های ثبت اظهارنامه، حق الزحمه کارگزار، حق الوکاله وکیل و حفاظت در یکی از ادارات ثبت پتنت معتبر نظیر EPO، USPTO و… از فعالیت‌هایی است که مرکز توسعه تجارت فناوری در این مسیر برای همراهی شرکت‌ها انجام می‌دهد.

صدرخانلو در مورد تعداد دفعات پرداخت این هزینه‌ها تصریح کرد: تعداد استفاده از این حمایت نامحدود است، ولی هر پتنت تنها برای یک بار ثبت خارجی مورد حمایت قرار می‌گیرد.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری در مورد زمان پرداخت این حمایت‌ها اظهار داشت: مبلغی حمایتی پس از فایل شدن پتنت در مراجع ثبت بین‌المللی پرداخت می‌شود.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری تاکید کرد: به همین دلیل لازم است شرکت‌ها قبل از اقدام و صرف هزینه برای ثبت پتنت، موضوع را به اطلاع و تایید مرکز توسعه تجارت فناوری برسانند.

وی در مورد شرایط تایید تقاضای شرکت‌ها از سوی مرکز توسعه تجارت فناوری، گفت: ثبت پتنت بین‌المللی در قالب شخصیت حقیقی تنها در صورتی مورد تایید پارک فناوری پردیس است که مخترع یا مخترعان از اعضای هیئت مدیره و سهامداران شرکت دانش‌بنیان باشند و موضوع پتنت نیز مرتبط با فعالیت شرکت آنها باشد.

رئیس مرکز توسعه تجارت فناوری در همین راستا اظهار داشت: لازم است شرکت‌های متقاضی این حمایت مراحل مذکور را از طریق کارگزار تایید شده توسط پارک، طی کنند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا