در نشست کارگروه امور عشایر شهرستان پردیس مصوب شد؛

پیگیری احداث پل روگذر امور دام در شهر پردیس/ برگزاری جشنواره عشایری با محوریت عشایر شهرستان پردیس

لایروبی مسیر زیرگذر آب انجیرک توسط شهرداری پردیس، پیگیری احداث پل روگذر امور دام در شهر پردیس و برگزاری جشنواره عشایری با محوریت عشایر شهرستان پردیس از جمله مصوبات نشست کارگروه امور عشایر شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، مجید صبوری معاون برنامه ریزی فرماندار شهرستان پردیس در نشست کارگروه امور عشایر شهرستان پردیس به ریاست مجید صبوری معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرماندار و با حضور روسای ادارات عضو در محل سالن جلسات فرمانداری برگزار شد، سه موضوع را در بحث امور عشایر شهرستان پردیس دارای اهمیت دانست و اظهار کرد: تعیین تکلیف مسیر عبور عشایر، عدم تخصیص فصلی در بودجه و تسهیلات صندوق توسعه ملی از مواردی است که اگر پیگیری شده و به نتیجه برسد تأثیر بسیار خوبی بر جامعه عشایر شهرستان پردیس خواهد داشت.

وی از وجود ۱۱۰ خانوار و بیش از ۳۷ هزار دام عشایر در شهرستان به‌عنوان یک نقطه قوت نام برد و افزود: متأسفانه علیرغم ارائه خدمات بسیار حائز اهمیت عشایر به جامعه، توجه کافی به مباحث و مشکلات این قشر صورت نگرفته که پیگیری این سه موضوع بخش بزرگی از مشکلات عشایر شهرستان را رفع خواهد کرد.

در ادامه بختیاری مسئول امور عشایر شهرستان پردیس به مشکلات کوچ عشایر با توجه به وسعت شهر پردیس اشاره کرد و گفت: قدمت این راه بیش از ۴۰۰ سال است و با توجه به محدود شدن این مسیر ناشی از توسعه شهر پردیس، خسارات و محدودیت‌های زیادی برای عشایر به وجود آمده که به همین دلیل پیگیری طرح احداث پل ویژه دام از روی آزادراه در دستور کار قرارگرفته بود که متأسفانه به نتیجه نرسیده است.

وی اضافه کرد: با توجه به نزدیکی فصل کوچه عشایر لازم است مسیر مناسبی مشخص شود تا علاوه بر تسهیل در عبور عشایر از مناطق شهری از اتلاف دام در گذر از مناطق شهری و جاده‌ها جلوگیری شود.

در ادامه حاضران به تبادل‌نظر پیرامون مسائل مطرح‌شده پرداختند و مقرر شد لایروبی مسیر زیرگذر آب انجیرک از سوی شهرداری پردیس انجام و اطلاع‌رسانی لازم به عشایر کوچ رو از طرف امور عشایر شهرستان صورت گیرد.

پیگیری نماینده شهرستان در شورای اسلامی استان تهران پیرامون پل روگذر امور دام، همکاری امور عشایر و شبکه دامپزشکی برای نظارت بر امور بهداشتی و بیماری‌های دامی قبل از فصل کوچ، برگزاری جشنواره عشایری با محوریت عشایر شهرستان پردیس با همکاری جهاد کشاورزی و امور عشایر و پیگیری اعتبارات روستایی و عشایری از صندوق توسعه ملی بخشی از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا