پروژه ۱۲ هکتاری فضای سبز ورودی شهر پردیس رو به اتمام است

شهردار پردیس گفت: پروژه ۱۲۰ هزار مترمربعی فضای سبز حد فاصل آزادراه و جاده قدیم شهر پردیس تاکنون ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و رو به اتمام است.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، رضا کارخانه اظهار داشت: در مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع ۱۰ هزار اصله انواع درخت و درختچه از نوع گونه‌های سازگار با اقلیم و آب‌وهوای شهر پردیس شامل سرو نقره‌ای، زبان‌گنجشک، توت نرک، ارغوان، پیروکانتا غرس می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر این پروژه پس از تسطیح و آماده‌سازی به مرحله اجرای شبکه آبیاری تحت فشار به طول چهار و نیم کیلومتر لوله گذاری رسیده و با پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصد ادامه داشته که رو به اتمام است.

شهردار پردیس از زنده گیری ۶۱۵ قلاده سگ از ابتدای سال جاری تا کنون خبر داد و اظهار داشت: در مرکز ساماندهی حیوانات بی صاحب که چندی پیش در یکی از نقاط حاشیه شهر به مساحت یک هکتار توسط شهرداری راه اندازی شده تاکنون ۶۱۵ قلاده سگ زنده گیری و به وضعیت آنها رسیدگی شده است.

کارخانه با بیان اینکه حیوانات بی صاحب پس از زنده گیری و جمع آوری از سطح شهر بر اساس آخرین متدهای بهداشتی، واکسیناسیون، عقیم سازی، پلاک کوبی می شوند، اظهار داشت: حیوانات زنده گیری شده پس از گذراندن دوران نقاهت در این مرکز، برابر دستورالعمل رهاسازی می شوند.

وی افزود: پیمانکار مجری طرح از سوی شهرداری پردیس موظف به استفاده از داروهای مناسب، بهره گیری از دامپزشکان متبحر و ایجاد شرایطی مطابق با دستورالعمل های نهادهای مرتبط شده است.

*زیباسازی فضای سبز شهر پردیس

شهردار پردیس از فعالیت ۶۶ هزار نفر ساعت برای نگهداری فضای سبز شهر پردیس خبر داد و اظهار داشت: به منظورحفظ و نگهداری فضای سبز شهری،طرح هرس با فعالیت ۶۶ هزار نفر ساعت به همت سبزبانان شهرداری پردیس با فرم دهی درختان و بوته ها وارتقای نمای بصری شهر اجرا شد.

کارخانه گفت: در قالب این طرح، انواع درختان پهن برگ و سوزنی برگ هرس شده و بیش از ۵۰۰ نوبت( کامیون و کامیونت) پسماند شامل انواع سرشاخه های هرس شده جمع آوری و به خارج از شهر منتقل شد.

وی با اشاره به ضرورت ارتقای نظافت شهری و حفظ سلامت شهروندان، ضمن تقدیر از معاونت خدمات شهری ،اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون ۵۸۲ مخزن زباله جدید را نصب و یا نوسازی شده است.

شهردار پردیس گفت: در این عملیات ۲۴۲ مخزن زباله آسیب‌دیده تعمیر و نوسازی و ۳۴۰ مخزن زباله جدید در نقاط مختلف با اولویت و نیاز سنجی از پیش‌ تعیین‌شده نصب شدند.

کارخانه گفت: برای اجرای هرچه بهتر طرح جمع‌آوری زباله، از ابتدای سال جاری ۳۴۵ زیر مخزنی بتنی احداث و جایگزین زیر مخازن فلزی شده است.

*دریچه های کامپوزینی فاضلاب جایگزین دریچه های فلزی شدند

وی از جایگزینی دریچه های کامپوزیتی فاضلاب به جای منهول های فلزی آسیب دیده خبر داد و گفت: مفقودی و آسیب دیدگی دریچه های فاضلاب شهری مشکلاتی برای شهروندان و هزینه اضافه برای شهرداری ایجاد کرده بود که برای رفع مشکل جایگزینی دریچه های کامپوزیتی در دستور کار قرار گرفت.

شهردارپردیس اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲۰ دریچه کامپوزیتی جایگزین نمونه های فلزی شده است. نصب و جانمایی ۹۲ تابلوی نشانی نما در نقاط مختلف شهر پردیس به منظور تسهیل در نشانه یابی پستی بخش دیگری از فعالیت های این دستگاه خدمات رسان است.

*رسیدگی به امور خدمات شهری مهر نشینان پیش از واگذاری رسمی فازها به شهرداری

وی با اشاره به فعالیت های انجام شده برای ارتقای نمای بصری شهری، توضیح داد: دیوارنویسی های غیرمجاز فاز ۸ مسکن مهر پردیس پیش از تحویل رسمی سایت های مسکن مهر به شهرداری توسط این دستگاه خدمات رسان، پاک سازی شد.

شهردار پردیس اضافه کرد: فازهای جدید مسکن مهر پردیس ۹،۱۱،۸، ۵ هنوز به طور رسمی از سوی شرکت عمران شهر جدید به شهرداری پردیس واگذار نشده و به‌منظور رفع مشکلات شهروندان ساکن در این نقاط، طرح پاک‌سازی دیوارنویسی های غیرمجاز در این منطقه از پردیس اجرا شد.

کارخانه افزود: اجرای طرح های جهادی و ضربتی در فازهای ۸، ۹، ۱۱ و پنج شامل پاکسازی سه هزار متر مربع دیوار نویسی، جمع‌آوری و انتقال ۳۰۰ تن زباله و نخاله، نصب ۳۲ مخزن زباله مکانیزه، نظافت معابر، لایروبی انهار، امحای تبلیغات غیرمجاز، تسطیح زمین‌های بایر، راه‌اندازی ایستگاه حمل‌ونقل همگانی، توزیع نهال و ساماندهی حیوانات بی صاحب بخشی از خدمات ارائه شده به ساکنان در این طرح جهادی است.

شهردار پردیس ادامه داد: احداث سوله نمک، دفتر خدماتی، میدان میوه و تره‌بار، سه مرکز آتش‌نشانی، مرکز مدیریت بحران و ایجادشش هزار متر مربع فضای سبز نیزبخشی از اقدامات عمرانی شهرداری پردیس در فازهای جدید است.

کارخانه با اشاره به برگزاری طرح استقبال از بهار در مراحل مختلف در شهر پردیس، افزود: اجرای طرح لکه‌گیری آسفالت در ورودی شهر و پل خلیج فارس، ساماندهی فضای سبز میدان امام خمینی(ره) با کاشت گلهای فصلی،لکه‌گیری آسفالت در خیابان خبرنگاراست.

وی افزود: نوسازی سرعتگیرهای بلوار شهید صیادشیرازی و اجرا در سایر خیابان های شهربا هماهنگی کارشناسان و پلیس راهنمایی و رانندگی و اجرای طرح‌های ساماندهی جهادی معابر کارگاهی فاز ۷ شهر پردیس در مناطق خرمدشت و سیاهسنگ را به‌صورت محله محور در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا