پروژه های فرهنگی و اجتماعی مسکن پردیس در حال احداث است

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: برای ایجاد حس تعلق شهروندان در مسکن مهر، تکمیل و بهره برداری از پروژه های فرهنگی و اجتماعی در شهر جدید پردیس را در دستور کار قرار گرفت و در حال احداث است.

به گزارش صبح پردیس به نقل از ایرنا، «مهدی هدایت» اظهار داشت: در کنار تکمیل پروژه های مسکونی و تجاری، پروژه های فرهنگی و اجتماعی شهر جدید پردیس نیز در حال احداث است.

وی گفت: برخی از این این پروژه‌ها شامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، کتابخانه، گذر فرهنگ و هنر، پارک کشاورزی و پارک ورزش است که در شهر جدید پردیس در دست ساخت قرار گرفته است.

وی با اشاره به مشخصات پروژه گذر فرهنگ و هنر اظهار داشت: این بوستان در تپه خورشید فاز ۲ شهر پردیس علاوه بر مکان گذر فرهنگ و هنر شامل ساختمان اجتماعی و فرهنگی، شهر کتاب، سالن همایش، گالری، موزه، رصدخانه، کتابخانه، کافی شاپ، رستوران و فضاهای آموزشی است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس گفت: مجموعه‌ای از کسب و کارهای فرهنگی و هنری در این مجموعه با هدف تقویت و رونق اقصاد در فرهنگ و هنر و ایجاد توانمندی‌ها و رونق گردشگری و عرضه کالاهای محصولات فرهنگی و دست‌سازه‌های سنتی، راه‌اندازی می‌شود.

هدایت ادامه داد: گذر فرهنگ و هنر فاز ۲ به مساحت۶ هزار و ۶۵۲ متر و اعتباری بالغ بر ۷ میلیارد تومان در حال ساخت است.

وی گفت: پارک ورزش در فاز ۸ مسکن مهر پردیس در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۲۰۰ متر با امکانات آموزشی، تفریحی و ورزشی شامل زمین فوتبال، بسکتبال و تنیس، با امکانات تفریحی و ورزشی مدرن و پیاده‌روهای عریض و مسیر دوچرخه با اعتبار یک و نیم میلیارد تومان نیز در دست ساخت است.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به طرح پارک گردشگری یا مزارع سبز خانوادگی، اظهار داشت: این مزارع با هدف ایجاد نشاط اجتماعی، کارآفرینی و ارتباط شهروندان با طبیعت، آموزش و توانمندسازی حرفه‌ای و با تولید محصولات ارگانیک و در نظر گرفتن فضاهای کَرت‌بندی شده تحت عنوان باغچه خانواده با آموزش همگانی مدیریت فرآیندهای کاشت، نگهداری و بهره‌برداری و ایجاد ظرفیتی برای کار و فعالیت جمعی شهروندان و همسایگان احداث می‌شود.

هدایت ادامه داد: پارک کشاورزی در فازهای ۸ و ۳ مسکن مهر پردیس به مساحت ۶ هزار متر و اعتباری بالغ بر ۱۸ میلیارد تومان طراحی شده و در دست اقدام و اجرا است.

مدیرعامل شرکت عمران از ساخت طرح های فرهنگی و اجتماعی جدید که با تکمیل مساکن مهر و آغاز سکونت شهروندان به بهره برداری خواهند رسید، خبر داد و گفت: در فاز ۱۱ پردیس دو طرح فرهنگی دیگر به منظور رفاه حال ساکنان در دست ساخت است، کانون پرورش فکری کودکان فاز ۱۱ به مساحت یک هزار ۷۰۸ متر و با اعتباری بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان و کتابخانه فاز ۱۱ به مساحت یک هزار ۶۷۰ متر و اعتباری بالغ بر ۷.۵ میلیارد تومان ساخته می شود.

هدایت گفت: طراحی و برنامه ریزی شهری با اتخاذ رویکردهای انسانی به شهر و تلاش در راستای بهبود روابط شهروندان با مکان به عنوان مظروفی که کالبد فعالیت را در خود می پذیرد می تواند بر قدرتمند سازی رابطه شهروند با مکان و در نهایت میزان تعلق و دلبستگی آنها به شهر اثر گذاری قابل توجهی داشته باشد.

وی افزود: مشارکت مردم در شهر و محله زندگیشان مهم وتاثیر گذار است و این مشارکت هم در فرآیند تصمیم گیری و هم تصمیم سازی مورد توجه واقع می شود که در بهبود کیفیت زندگی و کارآمدی مدیریت شهری نقش مهمی را ایفا می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا