پایان یک پرونده ۲۰ ساله در شهرداری بومهن

با پیگیری شهردار بومهن و حمایت دستگاه قضایی پرونده 20 ساله ساختمان نیمه کاره شهر تعین تکلیف شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس، ورودی غربی شهر بومهن سالهاست که سنگینی ساختمان نیمه ساز آهنی به نام پاساژ قائم را تحمل می کند. روزگاری شهروندان گمان می کردند این ساختمان ، مجتمع تجاری جدید و زیبایی را به شهر ارمغان خواهد داد اما متاسفانه تبدیل به اثری تاریخی شد.

مهیار گرانمهر معاون شهرسازی ، امورزیربنایی و حمل و نقل شهرداری بومهن در خصوص این ساختمان گفت: با آغاز به کار مدیریت جدید شهری، ساماندهی این ساختمان در دستور کار قرار گرفت و در بررسی های انجام شده عدم استحکام کافی مخصوصا اتصالات بنا و ناایمن بودن ساختمان محرز شد لذا الزام مالک به تعیین تکلیف مبنی بر ترمیم و مقاوم سازی و تکمیل بنا یا برچیدن و جمع اوری طبقات فاقد پارکینگ با توجه به توان مالی مالک مبنی بر قابل بهره برداری نمودن قسمتی از بنا که رفع نیازهای شهروندان هم تامین گردد در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: با پیگیری شهردار بومهن و حمایت دستگاه قضایی به ویژه دادستان شهرستان پردیس ، دستور تعیین تکلیف به مالک ابلاغ شد تا سرانجام این پرونده ۲۰ ساله فقط پیروی و تمکین از قانون باشد.

گرانمهر در ادامه بیان کرد: تخریب اضافه بنا و کاهش طبقات توسط مالک در حال اجراست و برای آرامش شهروندان و تسهیل در عبور و مرور، بخش کارگاهی در خیابان محراب رفع تصرف شده و این خیابان تعریض و ترافیک آن روانسازی خواهد شد.

معاون شهرسازی ، امورزیربنایی و حمل و نقل شهرداری بومهن ضمن دعوت از سرمایه گذاران و کارآفرینان جهت تعریف پروژه های بزرگ محرک شهری به شهروندان توصیه کرد قبل از هر گونه ساخت و ساز نسبت به اخذ مجوزهای قانونی از شهرداری اقدام نمایند تا با ساخت و ساز قانونی و مطابق ضوابط معماری و شهرسازی شاهد شهر بومهن زیبا و دارای سرانه های استاندارد باشیم.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا