پارک فناوری پردیس ۴۵۰ هکتار بزرگتر می‌شود

توسعه ۴۵۰ هکتاری پارک علم و فناوری پردیس در شورای برنامه ریزی استان تهران مصوب شد و قرار شد این پارک از ۴۳ هکتار فعلی به ۵۰۳ هکتار برسد.

به گزارش صبح پردیس، پیش از این کلیات توسعه پارک علم و فناوری پردیس مصوب و تایید نهایی آن منوط به موافقت اداره کل محیط زیست استان تهران شد.

در چهارمین جلسه شورای برنامه ریزی استان تهران که به صورت ویدئو کنفرانسی برگزار شد، بار دیگر این موضوع مطرح و اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران توسعه ۴۵۰ هکتار پارک علم و فناوری پردیس در زمین پیشنهادی را بدون مانع و مشکل معرفی کرد.

خلیل محبت خواه مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در این جلسه به جانمایی طرح توسعه پارک علم و فناوری پردیس اشاره کرد و گفت: ایجاد این پارک به عنوان پیشران توسعه شهر جدید پردیس در نظر گرفته شده است.

وی اعلام کرد: اداره کل محیط زیست پس از بررسی، در نهایت با جانمایی کنونی و توسعه فقط ۴۵۰ هکتاری این پارک در محل مشخص شده موافقت کرد.

محمد تقی زاده معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تهران نیز در ادامه بحث اظهارداشت: محیط پارک علم و فناوری با توجه به پیگیری دکتر سورنا ستاری معاون علم و فناوری رئیس جمهوری محدود است.

وی اضافه کرد: پارک علم و فناوری به عنوان محرک توسعه شهر جدید پردیس در نظر گرفته شده است و گسترش آن می تواند نقش موثری در همین راستا داشته باشد.

وی با بیان اینکه این محدوده ۴۵۰ هکتاری پیش بینی شده در محدوده حفاظی محیط زیست قرار نداشت و با الحاق آن به پارک علم و فناوری پردیس موافقت شد.

به گفتی تقی‌زاده موضوع الحاق ۴۵۰ هکتار زمین به پارک علم و فناوری فردا دوشنبه در شورای عالی برنامه ریزی کشور مطرح می شود.

*پردیس شهر دانش محور را محقق می‌کند

انوشیروان محسنی بندپی نیز در این جلسه الحاق ۴۵۰ هکتار به مساحت پارک علم و فناوری پردیس را از اهداف این پارک و شهر جدید پردیس معرفی کرد.

وی تاکید کرد: با توسعه این پارک، شهر دانش محور محقق می شود.

در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۸۲۶ شرکت دانش بنیان و ۱۰ پارک علمی و فناوری در تهران و استان تهران فعال است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا