پارک فناوری پردیس به مدل شایسته کشوری تبدیل می‌شود

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور اقتصادی پارک فناوری پردیس گفت: با تاکید رئیس جمهور تبدیل پارک فناوری به یک مدل شایسته کشوری با استفاده از ظرفیت شهر پردیس و نخبگان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش پایگاه خبری صبح پردیس به نقل از ایرنا، محسن پیلان نژاد اظهار داشت: سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری کشورمان از پارک فناوری لزوم توسعه، ایجاد و تکمیل زیر ساخت ها در پارک فناروی پردیس برای ساخت منطقه علمی مناسب در کشور تاکید کردند.

وی ادامه داد: در جریان بازدید روز گذشته( سه شنبه ) رئیس جمهور از پارک فناوری چند خط تولید دارویی و پزشکی افتتاح شد که یکی از شرکت های تولیدی دانش بنیان در حوزه دارویی در حدود یک هزار میلیارد تومان برای این خط تولید سرمایه گذاری و برای یک هزار نفر اشتغال ایجاد شده است.

*پارک فناوری پردیس به مدل شایسته کشوری تبدیل می شود

مدیرکل دفتر برنامه ریزی امور اقتصادی پارک فناوری پردیس افزود: تکمیل زیر ساخت های پارک که در جلسه شورای اداری روز گذشته به عنوان یک مصوبه تصویب شد که تسریع بخشی در توسعه پارک را به همراه دارد با توجه به اینکه ۶۰ درصد شرکتهای دانش بنیان در استان تهران مستقر هستند.

پیلان نژاد با اشاره به ایجاد شهرک نخبگان در کنار توسعه کمی و کیفی پارک فناوری ،توضیح داد: با موافقت رئیس جمهور مقرر شد تا با همکاری دستگاه های مرتبط مانند وزارت راه و شهر سازی ، استانداری، وزارت جهاد کشاوری و سازمان محیط زیست شرایط را برای جذب و نگهداشت نخبگان با ارائه الگوی مناسب در قالب توسعه کمی وکیفی پارک فناوری فراهم کنیم.

*شهر پردیس ظرفیت علمی مناسبی دارد

وی با بیان اینکه شهر پردیس ظرفیت علمی مناسبی دارد، اظهار داشت: در پارک فناوری پردیس شرکت هایی داریم که توسط افراد بومی منطقه اداره می شوند، شرکت های دانش بنیانی که رشد خوبی دارند و در حال حاضر محصولات خود را به شرکتهای اروپایی و آمریکای جنوبی صادر می کنند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور اقتصادی پارک فناوری پردیس افزود: شناسایی و جذب دانشجویانی که در دانشگاههای پردیس، رودهن، دماوند و فیروز کوه تحصیل می کنند در قالب برنامه های صدف و تیک آف از گذشته تا امروزدر حال انجام است تا در ادامه پس از جذب در حوزه اشتغال در بخش کارآفرینی نیز توانمند و فعال شوند.

پیلان نژاد با اشاره به ارتباط با صنعتگران در لکه های صنعتی شهرستان پردیس، اظهار داشت: ارتباط بین حوزه دانش بنیان، حوزه دانشگاهی و شرکت های صنعتی، هدف ما برای ایجاد ناحیه نو آوری موفق در پردیس در کنار سکونت نخبگان برای تبدیل به الگوی توسعه ای موفق منطقه در کشور و خارج از کشور است.

وی توضیح داد: توجه به عمر ۲۰ ساله پارک فناوری، مفهوم دانش بنیان، شرکت فناور، پارکهای فناوری که تاد دو دهه پیش ناشناخته بود با تلاش های صورت گرفته در حال حاضر برای مردم ناشناخته نیست ، ظرفیت های قانونی خوبی ایجاد شده اما هنوز حفره های قانونی زیادی در حوزه شرکت های دانش بنیان داریم.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور اقتصادی پارک فناوری پردیس گفت: قانون جهش دانش بنیان که سال گذشته در مجلس نهایی شد به شورای نگهبان رفت و به زودی ابلاغ خواهد شد، می تواند، مولد و موتور محرک برای این حوزه و در ارتباط با شعار سال باشد ،ظرفیت قانونی مناسب ایجاد شده و قدرت عملیاتی خوبی برای رشد شرکتهای دانش بنیان است.

*زمینه مهاجرت معکوس نخبگان خارج از کشور را فراهم می کنیم

پیلان نژاد بااشاره به برگزاری طرح مهاجرت معکوس نخبگان خارج از کشور،توضیح داد: یکی از برنامه های مجزا و مشخص ما این است که ایرانیان خارج از کشور را در قالب مهاجرت معکوس از خارج از کشور جذب کنیم ، الان ۳۰ نفر از افرادی که در دانشگاه های وشرکتهای مطرح در سایر کشورهای پیشرفته بودند به ایران بازگشتند.

وی ادامه داد: کارشناسان از دانشگاه آلبرتا کانادا، کالیفرنیا، مالزی ، اندونزی و کشور انگلستان به کشور بازگشتند، دانش و تجهیزات خود را به همراه آوردند،شرکت خود را راه اندازی کردند و یا اینکه در کنار شرکت های دیگر به مشاوره تولید ایده و یا تولید محصول خاص هایتک اشتغال دارند.

مدیر کل دفتر برنامه ریزی امور اقتصادی پارک فناوری پردیس به علاقمندان علوم دانش بنیان توصیه کرد: شعار امسال با محوریت حمایت از شرکت های دانش بنیان توسط مقام معظم رهبری اعلام شد و تصویب قانون جهش دانش بنیان بسیاری از مشکلات را مرتفع می کند و علاقمندان صاحب ایده می توانند در مسیر روان در حوزه دانش بنیان فعالیت کنند.

پیلان نژاد گفت: پارک فناوری پردیس مدل بلوغ یافته ای است که از ابتدای زنجیره ارائه ایده تا تولید محصولات هایتک و اتصال به بازارهای داخلی و خارجی رافراهم کرده و پذیرای علاقمندان صاحب ایده است و از آنها حمایت می کند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا