پارک فناوری پردیس از داروی درمان میگرن رونمایی کرد

پارک فناوری پردیس از داروی درمان میگرن داروی درمان میگرن (میگرن کات) توسط شرکت میم‌دارو در محل صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی کرد.

به گزارش صبح پردیس، این دارو که به شکل اسپری بینی برای درمان میگرن تولیدشده است، توسط شرکت دانش‌بنیان میم‌دارو عضو پارک فناوری پردیس به تولید رسیده و امروز با حضور رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی شد.

این شرکت پیش‌ازاین نیز موفق به تولید پودرهای درمان سردرد میگرن شده بود که به شکل بخور استفاده می‌شد و اکنون برای اولین بار در جهان اسپری بینی را برای مهار سردرد و درمان میگرن تولید کرد.
میگرن کات (اسپری بینی) برای پیشگیری از حملات میگرنی استفاده می‌شود و اثر تسکین‌دهنده حین بروز حمله سردرد را دارد.

تلاش برای دریافت مجوز توسط شرکت پارک فناوری پردیس از سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) 

رضا رمضانی یکی از محققان این طرح در مراسم رونمایی از داروی میگرن کات (اسپری بینی) اظهار کرد: شرکت دانش‌بنیان میم‌دارو عضو پارک فناوری پردیس بعد از تولید داروی درمان میگرن به دنبال دریافت مجوز سازمان غذا و داروی امریکا است.

وی افزود: گام‌های اولیه برای دریافت مجوز این دارو را از سازمان غذا و داروی امریکا (FDA) برداشته‌ایم، دریافت این مجوز امکان صادرات را برای ما فراهم می‌کند.

این محقق با تأکید بر اینکه اخذ مجوز از این سازمان برای داروهای گیاهی راحت‌تر از داروها بر پایه مواد شیمیایی است، ادامه داد: در افق 5 ساله مشخص‌شده که 30 درصد بیماران میگرنی به داروهای درمانی روی می‌آورند.

رمضانی با اشاره به کارآزمایی‌های بالینی این دارو خاطرنشان کرد: در مرحله بالینی بیش از 300 بیمار موردمطالعه قرار گرفت که حدود 96 درصد از بیماران میگرنی استفاده‌کننده از داروی میگرن کات ادعا دارند که با این دارو قدرت کنترل سردردهای خود را به دست آورده‌اند.

وی بیان کرد: حدود 81 درصد از بیماران مبتلا بعد از استفاده از این دارو به‌طور قطعی درمان شدند.

این محقق خاطرنشان کرد: در حال حاضر داروی میگرن کات در 130 داروخانه پخش‌شده و پیش‌بینی‌شده تا 6ماه آینده همه داروخانه‌ها این دارو را ارائه کنند.

وی ادامه داد: علاوه بر آن در داروخانه‌های استان‌های قم، اصفهان، تهران، گلستان، خوزستان و یزد داروی میگرن کات توزیع‌شده است.

رمضانی بابیان اینکه این دارو به‌عنوان اولین داروی اپلیکیشن‌دار اختصاصی نیز به شمار می‌رود گفت: در راستای تولید این دارو توانستیم اپلیکیشن اختصاصی برای ارائه مشاوره رایگان و غربالگری سردردهای میگرنی برای افراد را طراحی کنیم.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا