وقف سنت الهی است/ احیای ارزش‌های اسلامی از آثار ماندگار استقرار نظام جمهوری اسلامی

امام جمعه پردیس با بیان اینکه وقف سنت الهی است، گفت: احیای ارزش‌های اسلامی از آثار ماندگار استقرار نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش صبح پردیس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی درباره مناسبت‌های هفته آینده، اظهار کرد: روز کتاب را در پیش داریم، متأسفانه سرانه مطالعه در کشور پایین است، مسؤولان ذی‌ربط در این راستا اهتمام لازم را انجام دهند تا درصد مطالعه افزایش یابد.

وی با اشاره به سالروز بزرگداشت آیت‌الله علامه محمدحسین طباطبایی، تصریح کرد: مرحوم آیت‌الله طباطبایی از علمای بزرگ ایران و جهان اسلام هستند، ایشان در کارنامه خود تفسیرهایی عمیق و ارزشمند از قرآن کریم دارند که ان‌شاءالله شفاعت قرآن کریم در آخرت نصیب ایشان شود.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه روز وقف این سنت الهی را در پیش داریم، وقف را چشمه زلال بهره‌مندی از سعادت دنیوی و اخروی انسان‌ها برشمرد و اضافه کرد: وقف آخرت انسان را می‌سازد.

توسلی احیای ارزش‌های اسلامی را از آثار ماندگار استقرار نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و با تأکید بر وقف به‌عنوان سنت‌های احیا شده به برکت انقلاب اسلامی، تصریح کرد: ما در کشور خوشبختانه موقوفات زیادی در مباحث ساخت مدرسه، مسجد، بیمارستان و … داریم.

وی با اشاره به بروزرسانی موقوفات، ایجاد وقف جدید با معیار توجه به نیازهای روز جامعه را در قالب بروزرسانی موقوفات برشمرد و اضافه کرد: باید وقف‌های جدید متناسب با نیازهای روز جامعه ایجاد شود.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه رحلت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) را در پیش داریم، تصریح کرد: ایشان پیامبر نور، رحمت و مهربانی بودند تنها پیامبری در جمع انبیای الهی هستند که امت خود را نفرین نکرده‌اند.

توسلی با تأکید بر اینکه پیامبر گرامی اسلام (ص) در زمان رحلت با پایان رسالت خود دو یادگار به نام‌های قرآن کریم و عترت را به ما سپردند، اضافه کرد: طی راه سعادت بسته به اتکا به قرآن کریم و عترت دارد، زیرا این دو یادگار ارزشمند جدا از یکدیگر نیستند.

وی با اشاره به اینکه شهادت امام حسن مجتبی (ع) و امام رضا (ع) از ایام مهم روزهای پایانی ماه صفر است، اظهار کرد: صلح امام حسین (ع) مقدمه قیام امام حسین (ع) در عاشورا بود، وجود بابرکت امام رضا (ع) نعمتی از پیشگاه خداوند متعال به ملت ایران است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا