جوابیه شهرداری درخصوص مطلبی پیرامون خدمات رسانی در فازهای جدید؛ وظیفه شهرداری پردیس در فازهای جدید صرفاً خدمات رسانی در برخی حوزه ها است.
به گزارش صبح پردیس به نقل از روابط عمومی شهرداری پردیس، بر اساس قانون شهرهای جدید، شهرداری ها در چنین مناطقی تا پیش از تکمیل امور زیربنایی و روبنایی و تحویل آن از سوی شرکت عمران هیچگونه وظیفه قانونی برای ارائه خدمات در هیچیک از سطوح خدماتی نداشته و ندارند و چه بسا ارائه خدمات در این شهرها از سوی نهادهای نظارتی یک تخلف قانونی محسوب شود.
بنابراین تاکنون تنها فازهای یک تا چهار تحویل شهرداری پردیس شده که خدمات در آنها به گواه بازخوردهای شهروندان با کمترین مشکل مواجه است و مسئولیت فازهای 5، ۱۱، ۹ و 8 همچنان برعهده شرکت عمران است و شهروندان گرامی میتوانند امور خود در حوزه های خدماتی و عمرانی در نقاط یادشده را از طریق آن شرکت پیگیری نمایند.
اما به هر روی و برغم قوانین موجود و با توجه به رسالت مهم و اولویت اصلی که مجموعه خانواده بزرگ شهرداری پردیس برای خود تعریف کرده که همانا خدمات رسانی شایسته به شهروندان است، شهرداری از سال گذشته به موضوع فازهای جدید ورود کرده و طبق آخرین تفاهمنامه موجود صرفاً خدمات رفت و روب معابر را برعهده گرفته است و به هیچ عنوان معنای این تفاهمنامه یا سایر صورتجلسات فی مابین، تحویل فازهای جدید نیست.
دربند یک این تفاهمنامه به صراحت “نگهداشت خدمات شهری” برعهده شهرداری قرار گرفته که فضای سبز شامل این امور نگهداری نمیشود و همچنین در بند ۱۰ نیز آمده است، شهرداری هیچگونه تعهدی در ارتباط با ایجاد اماکن ورزشی، فضای سبز، حسینیه، مسجد، خانه بهداشت و سایر سرانههای مورد نیاز ندارد.
همچنین برغم عدم تعهد شهرداری برای اجرای امور زیربنایی و روبنایی، این شهرداری تاکنون نسبت به احداث مناطق شهرداری، دو مرکز آتش نشانی و خدمات ایمنی، چهار قطعه بوستان شهری، بازار میوه و تره بار، مرکز نقل و انتقالات خودرویی، مرکز دپوی نمک، کیوسک بانک شهر و … اقدام و از ابتدای سال جاری مراحل احداث یک باب مسجد را آغاز کرده است.
در پایان یادآور می شود، همکاریها میان شهرداری پردیس و شرکت عمران در سطوح کارشناسی و در فضایی کاملاً تعاملی و دوستانه در قالب نشست های مستمر تا حصول نتیجه نهایی و تامین نیازمندی های شهروندان همچنان ادامه دارد.
پایان پیام