وضعیت کتابخانه‌های شهرستان پردیس رضایت‌بخش نیست/ بررسی جانمایی کتابخانه عمومی در شهر بومهن

معاون فرماندار پردیس گفت: وضعیت کتابخانه‌های شهرستان از نظر زیربنا و تعداد راضی‌کننده نیست.

به گزارش صبح پردیس، توکل لطفی در جلسه انجمن مرکزی کتابخانه های عمومی شهرستان پردیس بر تاثیر مثبت برگزاری منظم، هدفمند و با خروجی مناسب جلسات انجمن کتابخانه های عمومی بر بسیاری از امور فرهنگی و اجتماعی تاکید کرد.

وی گفت: برگزاری این جلسات در سطح بخش، شهرستان و استان منجر به یکپارچه شدن اقدامات و استفاده از حداکثر توان حوزه های مختلف برای پیشبرد امور خواهد شد.

معاون فرماندار پردیس در ادامه وضعیت کتابخانه های شهرستان را از نظر زیربنا و تعداد راضی‌کننده ندانست و افزود: با توجه به نرخ رشد جمعیت شهرستان، تلاش برای احداث فضای کتابخانه ای در نقاط مختلف امری ضروری و همیشگی است و یاری شهرداری ها، دهیاری ها و شرکت عمران شهر پردیس را می طلبد.

در ادامه و پس از بیان دستور کار جلسه، پیرامون اجرای طرح شاداب سازی کتابخانه های شهرستان، جانمایی کتابخانه خانه عمومی در شهر بومهن، برنامه ریزی مداوم برای تسهیل شرایط دسترسی به کتابهای موجود در کتابخانه ها با توجه به محدودیت‌های اعمال شده ناشی از بیماری کرونا، وضعیت کتابخانه های فعال شهرستان و گزارش هفته کتاب تبادل نظر انجام گرفت.

در این جلسه مقرر شد؛ تعیین تکلیف کتابخانه عمومی شیخ بهایی در شهر پردیس با حضور معاون فرماندار، شهردار پردیس و رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان انجام گرفته و مسابقات کتابخوانی با موضوعات مختلف از جمله مدیریت شهری از طریق فضای مجازی و با همکاری شهرداری ها برنامه ریزی و اجرا شود.

برگزاری جلسه‌ای با حضور امور مساجد شرق استان و ائمه جماعات مساجد برای بهره برداری بهتر از فضا و ظرفیت مساجد به منظور ایجاد و استقرار کتابخانه، اختصاص بخشی از سرای محله هوافضا در شهر بومهن به کتابخانه عمومی و برنامه ریزی و حضور بیشتر کتابخانه های شهرستان در فضای مجازی برای برقراری ارتباط بهتر میان متقاضیان و کتابخانه های شهرستان از مصوبات این جلسه بود.

منبع: فرمانداری پردیس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا