وضعیت روستاهای بخش مرکزی پردیس و امدادرسانی‌ها با توجه به بارش‌های صورت گرفته و اعلان هشدارهای هواشناسی

بخشدار مرکزی پردیس وضعیت روستاهای بخش را با توجه به بارش‌های صورت گرفته و اعلان هشدارهای هواشناسی اعلام کرد.

با توجه به اعلام و هشداری های هواشناسی، روز گذشته و امروز جلسات فوق العاده برنامه ریزی و هماهنگی بخشدار مرکزی پردیس با دهیاران برگزار می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی بخشداری مرکزی شهرستان پردیس ،در راستای اماده باش به جهت مواجه با سیل و طوفان احتمالی با توجه به هشدارهای هواشناسی و دستورات فرمانداری شهرستان پردیس ، اهم اقدامات صورت گرفته توسط دهیاریهای بخش مرکزی توسط مهندس حیدری تشریح شد.

وی با بیان اینکه در سیل شب گذشته تمام عوامل دهیاری های بخش مرکزی همسو با کلیه مدیران تلاشگر شهرستان پردیس آماده باش بودند ، اهم عملیات پاکسازی و ترمیم خسارات صورت گرفته روستاهای تحت پوشش را عنوان نمود.

در روستای باغکمش دچار حادثه و اتفاق خاصی با عنایت به اقدامات پیشگیرانه ای که به جهت لایرویی مسیل با همکاری شرکت عمران پردیس از دو هفته قبل اغاز شده بود وطی ۲۴ساعته گذشته نیز ادامه داشت مواجه نبودیم.

راه دسترسی به چاه آب شرب واصفجان با گریدر بازسازی وتردد در این مسیر تسهیل شد .قسمت شمالی ارامستان سیل بند زده و آب جاری بسمت شرق ارامستان و دره مستانک هدایت و از ورود بیشتر سیل به داخل ارامستان جلوگیری و با همکاری و هماهنگی شرکت عمران و اعزام یک دستگاه لودر نسبت به بهسازی و عملیات عمرانی برای هدایت سیل احتمالی بعدی به سمت رودخانه، اقدام شد.

در روستاي كرشت خسارت جاني نداشته ، لاکن چند مورد ديوار كشي حاشيه رودخانه كامل تخريب شد.خانوارهای ساکن در حاشيه پل رودخانه تخليه و به جاي امن انتقال و اسكان داده شدند و پس از فروكش كردن حجم سيل تعداد ٢٥٠ راس گله دامدار روستاي از غرب رودخانه به سلامت به محل امن شرق رودخانه هدايت شدند.

آب گرفتگی های سطح روستا پاکسازی ؛ گل لای و سنگ و ‌شن در معابر ‌توسط دهیاری کرشت و در کوچه کسری توسط پیمانکار جمع اوری شده است.

در روستای اصطلک ،پاکسازی انهار ضلع شرقی روستا(شرق تپه گنجی)و‌جمع آوری اجسام مزاحم مانند لاستیک خودروهای رها شده در مسیر آب انجام و معابر پاکسازی شد.

حیدری در پایان خاطرنشان کرد: فرمانداری ، بخشداری ها و تمام دستگاه‌ها و مدیریت بحران شهرستان پردیس در حالت آماده باش کامل قرار دارند و ضمن برنامه ریزی و اقدامات میدانی جهت پیشگیری از خسارات احتمالی در صورت بروز حوادث برای کمک رسانی به مردم در منطقه حاضر هستند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا