وجود 4200 دانش‌آموز محروم در پردیس

فرماندار شهرستان پردیس از وجود 4 هزار و 200 دانش‌آموز محروم در این شهرستان خبر داد.

به گزارش صبح پردیس؛ مرتضی حیدری پیش از ظهر امروز در آیین گل‌ریزان که در سالن اجتماعات شهرداری پردیس برگزار شد، اظهار داشت: طبق اعلام مسؤولان اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس از مجموع نزدیک به 28 هزار دانش‌آموز این شهرستان، 4 هزار و 200 نفر محروم و یک‌هزار نفر به‌واقع مستحق کمک و به لحاظ مالی در اصطلاح زیر صفر هستند.

وی ادامه داد: اگر امروز همه شیعیان جهان به این مکتب عشق ورزیده و با تمام وجود عاشق اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) هستند، به این دلیل است که 14 معصوم (ع) با تمام وجود به بشریت خدمت کرده‌اند و بی‌شک راه نجات بشریت جز توسل به این بزرگواران نیست.

وی ادامه داد: رسول مکرم اسلام (ص) در تمام دوران زندگی پربرکت، اموال خود و همسرشان حضرت خدیجه (س) را در مسیر بسط و گسترش دین مبین اسلام قرار دادند و فرزند بزرگوار ایشان یعنی حضرت امام حسن مجتبی (ع) به سبب همین ویژگی، با لقب کریم اهل‌بیت (ع) شناخته می‌شوند.

فرماندار شهرستان پردیس اضافه کرد: از همه این موارد بالاتر حضرت اباعبدالله الحسین (ع) هستند که جان و مال و فرزندان بزرگوار خویش را در راه خدمت به اسلام و زنده نگاه داشتن این دین الهی قرار دادند و با تمام وجود فداکاری کردند.

حیدری با اشاره به وقایع انقلاب شکوهمند اسلامی خاطرنشان کرد: مردم ایران در سال 57 انقلاب اسلامی را به ثمر رساندند و یکی از شعارهای آن‌ها برپایی و احیای دوباره حکومت عدل علی (ع) بوده است.

وی تصریح کرد: با وجود شعارهایی با این مضامین بود که مردم ایران شوری انقلابی گرفتند و بساط حکومت 2 هزار و 500 ساله ظلم را برچیدند و آن را سرنگون کردند.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: امروز 37 سال از آن روزها می‌گذرد و هدف این بود که هیچ محرومی در این کشور وجود نداشته باشد، اما نابه‌سامانی‌هایی در این زمینه وجود دارد و هر کس کار را بر عهده دیگری قرار می‌دهد.

حیدری اضافه کرد: دراین‌بین، به برکت انقلاب شکوهمند اسلامی و با فرمان امام راحل نهادهایی به‌منظور رفع محرومیت‌ها تشکیل شد که به‌طور کل با دولتی شدن این مجموعه‌ها تفکر بر این شد که باید محرومیت‌ها صرفاً توسط دولت رفع شود.

فرماندار شهرستان پردیس ادامه داد: با وجود چنین محرومیت‌هایی، گاه خبرهایی از اختلاس‌های سنگین با مبالغ هنگفت مخابره می‌شود که این شرایط نیازمند تحلیل است و باید به چنین مواردی توجه بیشتری کرد و آن را مورد رسیدگی و بررسی قرار داد تا دوباره چنین مواردی تکرار نشود.

وی تصریح کرد: امروز چاره‌ای جز این نیست که دست در دست یکدیگر برای رفع محرومیت و رسیدگی به خانواده‌های بی‌بضاعت تلاش کنیم.

به گفته فرماندار شهرستان پردیس، حضور در مراسم امروز عنایت الهی و توفیقی است که نصیب مجموعه مسؤولان و خیران منطقه شده تا گامی در راستای رفع مشکلات برداشته و قدری از عدالت حضرت علی (ع) ادا شود.

این مراسم با حضور امام جمعه پردیس، شهردار پردیس، رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پردیس، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان، دیگر مسؤولان شهری و شهرستانی و جمعی از خیران منطقه برگزار شد.

منبع: قارس

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا