وجود 180 هکتار فضای سبز در پردیس

شهردار پردیس از ایجاد 181 هکتار فضای سبز در این شهر از ابتدای شکل‌گیری آن خبر داد.

به گزارش صبح پردیس، محمد لاله اظهار کرد: فضای سبز یکی از مهم‌ترین بخش‌های موردتوجه شهرداری پردیس قلمداد می‌شود.

وی افزود: ازجمله مهم‌ترین طرح‌های فضای سبز انجام‌شده و در حال اجرای شهرداری پردیس طی سال گذشته و امسال می‌توان به توسعه سایت جنگل‌کاری روستای زیبا و گردشگری واصفجان، بوستان پنج هکتاری در فاز سه، فضای سبز محوطه خاکی باند شمالی بلوار امام رضا (ع)، بوستان ولایت و … اشاره کرد.

شهردار پردیس اضافه کرد: بدین ترتیب، تاکنون و از ابتدای شکل‌گیری و افتتاح این شهر 181 هکتار فضای سبز در آن ایجادشده است.

لاله خاطرنشان کرد: از رقم مذکور، 36 و نیم هکتار مربوط به چهار سال گذشته (از سال 91 تاکنون) و پنج هکتار مربوط به 9 ماهه سال جاری است.

وی تصریح کرد: اجرای کمربند سبز در حاشیه شهر نیز طی سالیان گذشته انجام و تداوم آن در سال جاری نیز در دستور کار شهرداری پردیس قرار دارد.

شهردار پردیس تأکید کرد: توسعه فضای در مناطق شهری اسباب افزایش سلامت خانواده‌ها و تسکین روحی شهروندان را فراهم می‌سازد.

لاله گفت: ازاین‌رو، مجموعه فضای سبز شهرداری پردیس در مسیر توسعه این مهم از هیچ کوششی دریغ نمی‌کند.

*نظافت عمومی و لایروبی نهرهای سطح شهر پردیس در فاز چهار

شهردار پردیس گفت: ناحیه فاز چهار شهر پردیس طی 9 ماهه نخست سال جاری نسبت به اجرای امور مختلف خدماتی اقدام کرد.

لاله خاطرنشان کرد: همزمان با توسعه شهر و نیاز شهروندان به خدمات بهتر نسبت به راه اندازی دو ناحیه در فاز چهار و همچنین منطقه خرمدشت اقدام کرد.

وی افزود: در حال حاضر این دو ناحیه تحت نظارت شهرداری پردیس امور خدماتی را در حوزه مختلف اجرا می‌کنند تا موجبات رضایت شهروندان در این نقاط نیز فراهم آید.

لاله تصریح کرد: ناحیه فاز چهار طی 9 ماهه نخست سال جاری اقدامات متعددی در حوزه‌های مختلف شامل نظارت بر امر رفت‌وروب سطح شهر، هماهنگی با واحد فضای سبز در خصوص آبیاری، همکاری در مبارزه با حشرات و جوندگان موذی و گشت و بازدید دائمی اقدام کرد.

شهردار پردیس ادامه داد: تعویض و ترمیم دریچه‌های آهنی سطح شهر، جمع‌آوری بنرهای غیرمجاز، نظافت و لایروبی جوی‌های آب، ساماندهی تابلو علائم و رفع سد معبر نیز طی بازه زمانی یاد شده در این ناحیه صورت اجرایی به خود گرفت.

وی تاکید کرد: از دیگر اقدامات ناحیه فاز چهار می‌توان به شست و شوی جداول سطح شهر، شست و شوی سطل‌های زباله، پیگیری مطالبات کتبی و شفاهی شهروندان، همکاری با واحد عمران در خصوص لکه‌گیری و آسفالت معابر و … اشاره کرد.

*تولید انواع درختچه های زینتی در گلخانه شهرداری پردیس

لاله افزود: به‌منظور توسعه فضای سبز، انواع درختچه‌های زینتی و گل‌های دائمی در گلخانه شهرداری پردیس تولید شد.

شهردار پردیس تاکید کرد: گلخانه شهرداری پردیس و واحد فضای سبز این مجموعه در انتهای بلوار فروردین جنوبی این شهر قرار دارد.

وی تاکید کرد: این گلخانه‌ها وظیفه تولید انواع و اقسام پوشش گیاهی برای استفاده در فضای سبز شهر پردیس را بر عهده دارد.

لاله ادامه داد: در همین راستا، تولید درختچه‌های زینتی و گل‌های دائمی در گلخانه شهرداری پردیس در دستور کار سبزبانان این شهر قرار گرفت.

شهردار پردیس خاطرنشان کرد: ازجمله پوشش‌های گیاهی تولیدشده می‌توان به شمشاد، ترون، پیروکانتا، زرشک زینتی، شیرخشت، یاس زرد طاووسی، پاپیتال، پیچ امین‌الدوله اشاره کرد.

*نصب پایه چراغ روشنایی و طرح جهادی تعمیر روشنایی معابر

لاله در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت واحد تأسیسات شهرداری پردیس گفت: این واحد از ابتدای سال جاری تاکنون نسبت به اجرای برنامه‌ها و طرح‌های مختلفی اقدام کرد.

وی ادامه داد: از مهم‌ترین اقدامات واحد تأسیسات شهرداری پردیس از ابتدای سال جاری تاکنون می‌توان به اجرای طرح جهادی تعمیر معابر شهر پردیس طی همکاری با اداره برق شهرستان اشاره کرد.

شهردار پردیس خاطرنشان کرد: علاوه بر این، پایه چراغ روشنایی در معابر مختلف شهر و بوستان‌های تازه احداث نظیر بوستان سرو، ولایت و بوستان محله‌ای فاز دو اجرا شد.

لاله ادامه داد: همچنین رفع حریم کابل‌های موجود در باند فرود بالگرد در بوستان ولایت پردیس به‌منظور ایمنی بیشتر این هلی پد محقق شد.

وی تصریح کرد: از دیگر اقدامات این واحد می‌توان به همیاری با سایر واحدها برای برگزاری مراسم مذهبی و ملی، راه‌اندازی سیستم صوتی در راهپیمایی‌ها، تعمیر و بازسازی سیستم روشنایی ساختمان‌های شهرداری و … اشاره کرد.

شهردار پردیس تأکید کرد: همچنین امور دیگری شامل تصحیح هندسی نورپردازی المان میدان عدالت، تعمیر فتوسل میدان امام خمینی (ره)، تعمیر ترانس برق چاه‌های تأمین‌کننده آب فضای سبز و … نیز در ردیف دیگر اقدامات این واحد قرار دارد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا