وجود 15 معدن در سطح شهرستان پردیس/ رکود، معارضین محلی و ممانعت برخی دستگاه‌های دولتی از عمده دلایل عدم فعالیت هشت معدن

بررسی وضعیت 15 معدن سطح شهرستان پردیس، رونق به معادن فعال با ظرفیت شهرستانی و تلاش برای شروع به کار هشت معدن غیرفعال، از جمله مصوبات نخستین نشست کارگروه معدن شهرستان پردیس بود.

به گزارش صبح پردیس، نخستین نشست کارگروه معدن شهرستان پردیس به ریاست معاون برنامه‌ریزی و اداری مالی فرمانداری و با حضور رئیس اداره معادن استان تهران، روسای ادارات مرتبط و بهره‌برداران معادن شهرستان برگزار شد.

مجید صبوری معاون فرماندار پردیس برگزاری نشست‌های کارگروه معدن را نویدی برای حل مشکلات شهرستان و رفع موانع تولید و اشتغال در این بخش دانست.
همچنین حجت فضعلی رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان پردیس با اشاره به وجود هفت معدن فعال و هشت معدن غیرفعال در این شهرستان اظهار کرد: رکود بازار، معارضین محلی و ممانعت برخی دستگاه‌های دولتی از عمده دلایل عدم فعالیت این هشت معدن است که در صورت همکاری و تعامل ادارات متولی می‌توان با فعال‌سازی معادن بر اساس پروانه‌های صادرشده، اشتغال را افزایش و تولید ملی را رونق داد.

در ادامه تنی چند از بهره‌برداران معادن شهرستان از رکود پروژه‌های عمرانی، فروش سنگ‌های بی‌کیفیت و عدم وجود نقدینگی کافی به‌عنوان مشکلات خود نام برد و خواستار ارائه تسهیلات مناسب برای نوسازی تجهیزات و ماشین‌آلات معادن شدند.
در پایان و پس از تبادل‌نظر حاضرین مقرر شد ضمن انجام هماهنگی‌های لازم، نیازهای پروژه‌های عمرانی شهرستان به محصولات معادن از ظرفیت داخلی شهرستان تأمین شود. همچنین با بهره‌برداران معادن غیرفعال برای شروع مجدد فعالیت مذاکراتی انجام گیرد.
انجام بازدیدهای مشترک از معادن دارای معارض، تأمین برق موردنیاز معادن فاقد انشعاب مناسب و ثبت‌نام بهره‌برداران متقاضی دریافت تسهیلات در سامانه بهین یاب از مصوبات این نشست بود.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا