اقتصاد مهمترین مسئله امروز کشور است/ بایستی در جهت رونق به واحدهای تولیدی شهرستان پردیس قدم برداریم

امام‌جمعه شهرستان پردیس با اشاره به اینکه اکثر شعارهای سال‌های اخیر اقتصادی بوده است، گفت: اقتصاد مهم‌ترین مسئله کشور است که دشمنان نیز از این نقطه‌ضعف استفاده می‌کنند و بایستی در جهت رونق تولید در کشور و واحدهای تولیدی شهرستان پردیس تلاش کرد.

به گزارش صبح پردیس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته که در مسجد الغدیر شهر پردیس برگزار شد، با اشاره به ایام مبارک ماه رجب و اعتکاف اظهار داشت: احادیث و روایات زیادی بر بزرگداشت این اعیاد برای مسلمانان تأکید کرده است و در ماه رجب، رحمت‌های الهی مانند آب ناودان مستمر فرومی‌ریزد و بر بندگان رحمت فرومی‌ریزد و بر روزه گرفتن و عبادات این ماه را به‌جای بیاوریم.

وی افزود: روز ملی فناوری هسته‌ای و سالگرد شهادت شهید صیاد شیرازی که به دست منافقان کور دل به شهادت رسید، دو مناسبت دیگر این ماه است و گرامی می‌داریم یاد و خاطره همه شهدایی را که برای اعتلای امنیت و دانش این مرز و بوم تلاش کردند.

امام جمعه پردیس با اشاره به شعار سال و برشمردن شعارهای سال از سال 88 تا 96، خاطرنشان کرد: اکثر نام‌های سال‌های اخیر مرتبط با اقتصاد است و این به معنای این است که مهم‌ترین مسئله امروز کشور ما، مسئله اقتصاد است و دشمنان ما نیز این مسئله را نقطه‌ضعف می‌دانند و باید در راستای تقویت آن بکوشیم.

توسلی با بیان اینکه موفقیت‌های نظام اسلامی در حوزه‌های مختلف بسیار بوده است، تصریح کرد: نمی‌توان گفت هیچ کاری انجام‌نشده و باید جانب انصاف را رعایت کرد؛ اما برخی دولت‌ها موفق‌تر و برخی دولت‌ها توفیق کمتری داشتند و نکته این است که هر دولتی در دوران هشت ساله و دولت فعلی در دوران چهار ساله می‌توانستند بهتر پاسخگو باشند.

وی با مقایسه اقتصاد ایران و مالزی بیان کرد: یک نخست‌وزیر به نام ماهاتیر محمد کشورش را در طول 23 سال از زیر خط فقر به اوج قله اقتصاد کشید و با اینکه توانمند بود و محبوبیت داشت، کشور را به دولت بعدی با اقتدار تحویل داد.

امام جمعه پردیس با بیان اینکه ترکیه و چین نیز از کشورهایی بودند که جهش بالایی در اقتصاد داشتند، تأکید کرد: ما هم می‌توانستیم امروز در قله‌های اقتصاد باشیم؛ اما همه قوا با تمام ظرفیت در جهت توانمندسازی کامل اقتصادی عمل نکردند و یک سال گندم صادر می‌کنیم و سال بعد ناگهانی مجبور به واردات هستیم.

توسلی ایراد صنایع مانند خودروسازی و مسائلی از این دست را ضعف دانست و ادامه داد: به درصد بالایی از قطعات خودروهای ما وارداتی است و این برای کشور و صنعت ما خوب نیست.

وی با بیان اینکه روزی که آقای رئیس‌جمهور کلید بر دست گرفت، وعده حل 100 روزه مشکلات را به مردم دادند، خاطرنشان کرد: ایشان سپس یک وعده سه ماهه و درنهایت یک وعده یک ساله دادند و آمار نشان می‌دهد که آیا رونق کسب‌وکار بعد از چهار سال بهتر شده، درجا زده و یا عقب‌گرد داشته و خود مسئولان نقطه منفی به این بخش می‌دهند.

امام‌جمعه پردیس با بیان اینکه از هشت هزار واحد صنعتی که در منطقه شهرستان پردیس فعال بود، سه هزار واحد دچار رکود شده بود، تصریح کرد: 500 واحد از این سه هزار واحد، امسال مشغول به‌کار شده و بنابر فرموده رهبر انقلاب، آن‌گونه که گزارش‌شده است برخی از واحدها مطلقاً تعطیل و برخی با ظرفیت کمتر در حال کار است و این نشان دارد که وضع کسب‌وکار و بیکاری بد است.

توسلی با اشاره به اینکه اهمیت انتخابات بر کسی پوشیده نیست، تأکید کرد: رعایت قانون، اخلاق و انصاف هم برای مجریان انتخابات و هم کاندیداها و هوادارانشان باید اهتمام ورزیده شود.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

 

خروج از نسخه موبایل