هیچ نامزدی را در انتخابات رد و یا حمایت نمی‌کنیم

امام‌جمعه پردیس گفت: زمانی که تنور انتخابات بیشتر داغ می‌شود برخی شایعه ارتباط با امام‌جمعه را منتشر می‌کنند اما شهروندان بدانند که ما هیچ نامزدی را رد و حمایت نخواهیم کرد.

به گزارش صبح پردیس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین توسلی در خطبه‌های عبادی و سیاسی پردیس ضمن تبریک فرارسیدن ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) و عید نوروز، اظهار داشت: لزوم احترام به والدین از واجبات است به‌صورتی که مراجع، گذشتگان و نسل‌های گذشته ما نیز احترام زیادی برای پدر و مادر خود قائل و دست‌های آنها را می‌بوسیدند.

وی گفت: اما امروزه جوانان ما عیب می‌دانند جلوی مادر خم و دستش را ببوسند، ما باید پای آنها را بوسیده و به آنها احترام ویژه‌ای بگذاریم زیرا این کار کسی را کوچک نمی‌کند، بلکه بر عظمتش می‌افزاید.

توسلی افزود: آقایان در آستانه روز زن قدر همسران خود را بدانند زیرا این کار از اهم واجبات است و قدرشناسی از زحمات آنها باعث دلگرمی‌شان خواهد شد و تنها کسی که با شما می‌ماند همسرانتان هستند.

امام‌جمعه شهرستان پردیس ادامه داد: دعای ابتدایی سال برای تحول دل‌ها به‌سوی ایمان، معرفت و خدمت به بندگان است که باید این را از خداوند بخواهیم.

وی اظهار کرد: در پایان هر سال ارزیابی از عملکرد جامعه، کشور، حوادث تلخ و شیرین انجام می‌شود که در سال ۹۵ موفقیت، شکست، فرازوفرودها، وعده‌های انجام‌شده و نشده، پیروزی بر دشمنان و حتی معدود شکست‌هایی را شاهد بودیم.

توسلی اضافه کرد: از حوادث تلخ سال ۹۵ می‌توان به ریزش ساختمان پلاسکو، انتخاب رئیس‌جمهور بی کفایت آمریکا، حادثه قطار سمنان به مشهد که تعدادی زیادی از آذری زبانان عزیزمان به شهادت رسیدند و پدیده خطرناک، زجرآور و شکننده گردوغبار خوزستان اشاره کرد.

امام‌جمعه شهرستان پردیس همچنین گفت: آغاز به کار مجلس دهم، فتح حلب با نقش تأثیرگذار ایران، کنفرانس حمایت از انتفاضه فلسطین، آزادی فلوجه در عراق، آزادی موصل، راهپیمایی پرشکوه ۲۲ بهمن‌ماه و تأثیر آن بر اتحاد و همدلی داخلی و پاسخ محکم ملت به یاوه‌گویان خارجی و همچنین برجام و نقض تعهدات آمریکایی‌ها که جز حوادث عجیب‌وغریب دنیا بود.

وی افزود: از روز ۳۰ اسفندماه ثبت‌نام شرکت در شوراهای شهر و روستا آغاز می‌شود، برخی از افراد برای کسب وجهه و معرفی مثبت، از خود و برخی مسئولین و همراهی آنها با کاندیدا صحبت می‌کنند.

توسلی ادامه داد: برخی اعلام می‌کنند ما با امام‌جمعه منطقه ارتباط داریم و ایشان ما را تائید کردند، به‌صراحت میگویم که ائمه جمعه طبق قانون انتخابات ممنوع است نه له و نه علیه افراد و جریان‌ها نمی‌توانند موضع‌گیری مثبت و یا منفی داشته باشند.

امام‌جمعه شهرستان پردیس اضافه کرد: شهروندان بدانند که ما هیچ نامزدی را رد و یا حمایت نخواهیم کرد، زمانی که تنور انتخابات بیشتر داغ می‌شود، امکان دارد کاندیداها از حمایت افراد، مسئولین و شخصیت‌ها سخن بگویند.

وی اظهار کرد: از همین‌جا اعلام می‌کنم که ما محدوده نماز جمعه را محدوده ایمنی برای همه افراد و گروه‌ها گذاشته‌ایم، در بیرون از مصلا امکان رقابت وجود دارد اما در داخل تمام افراد، جریان‌ها، گروه‌ها و اشخاص یکسان هستند.

توسلی ضمن توصیه به کاندیداها، گفت: افراد سالم فعالیت کنند و امیدواریم در رقابتی برابر، افرادی باهدف خدمت، تبلیغات و کارنامه مثبتی از خود ارائه داده رأی آورده و خدمتگزاری مردم را پیشه کنند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

خروج از نسخه موبایل